بررسی, موبایل

گوشی های هوشمند مورد انتظار برای سال ۲۰۲۳

گوشی های هوشمند مورد انتظار برای سال 2023

از iPhone 15 تا Samsung Galaxy S23 و بسیاری دیگر

سال ۲۰۲۲ سال خوبی برای گوشی‌ های هوشمند بود، اما صنعت فناوری هرگز پایانی ندارد! بنابراین ما اکنون به دنبال گوشی ‌های هوشمند مورد انتظار برای سال ۲۰۲۳ هستیم، کما اینکه بسیاری از آن ها هم در حال شکل ‌گیری بوده و بسیار هیجان ‌انگیز هستند.

با توجه به افشاگری ها و شایعات، ما قبلاً کمی در مورد گوشی های هوشمند مهم امسال مانند سری سامسونگ گلکسی اس ۲۳ و سری آیفون ۱۵ شنیده ایم؛ مطمئناً این گوشی ها در میان مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۳ قرار می گیرند.

اما گوشی‌های آینده کمتر پرداخته شده که در جذابیت های ویژگی چیزی از سامسونگ و آیفون کمتر ندارند هم از برندهایی مانند شیائومی، سونی و غیره در لیست امسال وجود دارند.

بنابراین در ادامه این مقاله گوشی های هوشمندی را که در سال ۲۰۲۳ بیش از همه منتظر آن ها هستیم، خواهید یافت. شما می توانید از این لیست به عنوان یکی از کامل ترین مطالب راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند مورد انتظار در سال ۲۰۲۳ استفاده کنید. گوشی های هوشمند مطرح شده در این لیست در بیشتر موارد احتمالاً عالی هستند و انتظار می رود که جالب، غیرمعمول یا نوآورانه باشند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ و برادرانش از جمله گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ الترا احتمالاً محبوب ترین پرچم داران اندرویدی سال ۲۰۲۳ خواهند بود و ما انتظار داریم در اوایل سال (احتمالاً در ماه فوریه) آن ها را ببینیم.

افشای اطلاعات در منابع مختلف حاکی از آن است که سامسونگ گلکسی اس ۲۳ الترا می تواند یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی فوق عالی داشته باشد. همچنین هر مدل اس ۲۳ از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در همه جای دنیا استفاده خواهد کرد و نکته مثبت این است که دیگر خبری از استفاده از تراشه اگزینوس در برخی مناطق نخواهد بود.

فراتر از آن، مشخصات آن ها ممکن است بسیار برتر و بالاتر از مشخصات سری S22 نباشد، اما می توانید انتظار بهبود دوربین و صفحه نمایش را داشته باشید، حتی اگر در مشخصات اصلی مشابه باشند. همچنین رندر غیر رسمی که طراحی شایعه شده گلکسی اس ۲۳ الترا را نشان می دهد در منابع و سایت های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

گوگل پیکسل ۸

گوگل پیکسل ۷ به تنهایی در اکتبر ۲۰۲۲ عرضه شد، اما این گوشی و پیکسل ۷ پرو به قدری خوب بودند که ما مشتاقیم ببینیم گوگل برای پیکسل ۸ چه چیزی آماده می کند.

تاکنون چیز زیادی در مورد این گوشی نشنیده‌ ایم؛ به جز اینکه احتمالاً از چیپست تنسور ۳ استفاده می‌ کند، از ارتباطات ماهواره ‌ای پشتیبانی می ‌کند و ممکن است ۱۲ گیگابایت رم داشته باشد، اما انتظار داریم دوربین ‌های پیشرو در کلاس پیشرفته و نرم ‌افزار به طور کلی قوی داشته باشد.

Google Pixel Fold

گوگل پیکسل فولد گوشی ‌ای است که سال‌ هاست درباره آن می ‌شنویم و اخیراً پیشنهاداتی مبنی بر اینکه ممکن است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ یا ماه می ۲۰۲۳ وارد بازار شود، مطرح شده است.

بر اساس شایعات تاکنون، Google Pixel Fold  ممکن است دارای صفحه نمایش OLED تاشو ۷.۶ اینچی، صفحه نمایش پوششی ۵.۸ اینچی و چیپست Tensor یا به احتمال زیاد Tensor G2 باشد. همچنین می‌ تواند شبیه گوشی موجود در تصاویر افشا شده باشد که منابع ادعا می‌ کنند طراحی Pixel Fold  را نشان می ‌دهد. در مورد دوربین ها اختلاف نظر وجود دارد، اما ممکن است با یک افشاگری که به ترکیب دوربین عقب ۶۴ مگاپیکسلی / ۱۲.۲ مگاپیکسلی / ۱۰ مگاپیکسلی اشاره دارد، نظرات را تحت تاثیر قرار دهد.

ما فعلاً درباره این شایعات اطمینان حاصل نکرده ایم، اما این گوشی می ‌تواند یکی از معدود گوشی ‌های تاشو غیرسامسونگ باشد که ارزش داشتن هیجان و صبر برای رونمایی را دارد.

آیفون ۱۵ الترا

بدیهی ست که کل خط تولید آیفون ۱۵ بسیار مورد انتظار است، اما بحث و کنجکاوی در مورد آیفون ۱۵ الترا ما را بسیار هیجان زده کرده است. طبق شایعات، این گوشی می ‌تواند به جای آیفون ۱۵ پرو مکس قرار بگیرد و می ‌تواند دوربین‌ های بهتری از جمله دوربین پریسکوپ دوربرد به همراه تمرکز بر عمر باتری، قاب تیتانیومی و قیمت بسیار بالا حتی نسبت به آیفون ۱۵ پرو داشته باشد.

سری ۱۵ احتمالاً تا سپتامبر ۲۰۲۳ عرضه نمی‌ شود، اما این گوشی ای است که احتمالا بخواهید برای آن پس ‌انداز کنید! زیرا آیفون ۱۵ الترا می ‌تواند بسیار گران قیمت باشد.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ قرار است پرچم دار بعدی سامسونگ های تاشو باشد، اما انتظار نداریم تا آگوست ۲۰۲۳ آن را ببینیم، بنابراین باید مدتی منتظر ماند.

به این ترتیب، ما نیز هنوز چیز زیادی در مورد آن نمی دانیم، اما یک افشاگری اولیه نشان می دهد که این گوشی از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دوربین های مشابه گلکسی زد فولد ۴ استفاده می کند.

همچنین می توانید انتظار داشته باشید که یک صفحه نمایش بزرگ تاشو داشته باشد تا بتواند مانند تبلت عمل کند اما با برچسب قیمت بیشتر عرضه شود.

Sony Xperia I V

Sony Xperia I IV  به لطف دوربین زوم اپتیکال پیوسته در میان ویژگی های دیگر، یکی از جالب ‌ترین گوشی ‌های سال ۲۰۲۲ بود. این قابلیتی است که در برندهای دیگر نخواهید یافت و به پرچم دار سونی کمک کرد تا در بین بقیه متمایز شود.

تا کنون ما واقعاً چیزی در مورد Xperia 1 V نشنیده ‌ایم، اما انتظار داریم که دوربین ‌های غیرعادی مشابه نسخه قبلی، به علاوه صفحه نمایش عالی و ویژگی های جذاب و قدرتمند پرچم دار همراه با برخی شگفتی‌های نوآورانه را ارائه دهد. شما می توانید در اواسط سال ۲۰۲۳ منتظر آن باشید.

شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی ۱۳ پرو در واقع قبلاً معرفی شده است، اما تا کنون فقط در چین در دسترس است و انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه جهانی شود.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، باتری ۴۸۲۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی سیم ۵۰ وات، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل دوم و تا ۱۲ گیگابایت حافظه RAM است.

همچنین همانطور که انتظار دارید دارای مقاومت در برابر آب و طراحی عالی است، اما هیجان انگیزترین جنبه شیائومی ۱۳ پرو دوربین های آن است که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.9 با سنسور بزرگ ۱ اینچی است که به آن کمک می ‌کند عکس ‌های بهتری نسبت به اکثر گوشی ‌ها بگیرد.

همچنین دارای یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی f/2.0 با زوم اپتیکال ۳ برابری است. اگر این ویژگی ها برای شما کافی نیست، در مورد Xiaomi 13 Ultra ویژگی های پیشرفته تری حدس زده می شود، اگرچه ما هنوز چیز زیادی در مورد آن نشنیده ایم.

وان پلاس ۱۱

OnePlus 11  گوشی دیگری ست که قبلاً معرفی شده است، زیرا ۴ ژانویه در چین رونمایی شد و آن را به یکی از اولین گوشی های سال ۲۰۲۳ تبدیل کرد. با این حال، از عرضه جهانی آن تا ۷ فوریه خبری نیست.

این گوشی دارای صفحه نمایش QHD+ 120 هرتز، چیپست فوق قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و تنظیمات دوربین جدید با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۳۲ مگاپیکسلی پرتره است.

همچنین تا ۱۶ گیگابایت رم و یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۰۰ واتی نیز در ویژگی های ذکر شده برای این گوشی وجود دارد. به علاوه، OnePlus 11 دارای طراحی جدید با بلوک دوربین دایره ای ست که ظاهراً از سیاهچاله ها الهام گرفته شده است.

Samsung Galaxy Z Flip 5

همراه با سامسونگ گلکسی زد فولد ۵، ما مشتاقانه منتظر گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ نیز هستیم که به لطف قیمت دلپذیرتر، احتمالاً فروش بهتری خواهند داشت.

طبق گزارش ها، این گوشی تاشوی آینده از چیپست رده بالا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می کند، صفحه نمایش پوششی ۳.۳ یا ۳.۴ اینچی دارد (بالتر از ۱.۹ اینچ در  Samsung Galaxy Z Flip 4) و چین خوردگی کمتری نسبت به مدل فعلی خواهد داشت. همه این ها بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد، اما سامسونگ به علت رقابت تنگاتنگ با گوشی هایی مانند اوپو و موتورولا، کار سختی برای ماندن در صدر انبوه گوشی های تاشو خواهد داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.