اخبار آیفون, بررسی, تکنولوژی

هفت انتظار ما برای iOS 17 که علاقمندیم برآورده شود

هفت انتظار ما برای iOS 17 که علاقمندیم برآورده شود

بازگشت حالت Landscape به تاخیر افتاده است

پایان سال معمولا زمانی است که مردم به آنچه در طی سال رخ داده فکر می ‌کنند و خاطرات و اتفاقات را یادآوری و مرور می کنند. همین امر در مورد آپدیت ها و اتفاقات جدید و مختلف درباره نرم ‌افزارهای اپل به ‌ویژه  iOS نیز صدق می ‌کند.

از سال ۲۰۰۷ با معرفی آیفون و  iOS، سالانه به ‌روزرسانی ‌های نرم ‌افزاری جدید انجام می گیرد که تغییرات بزرگ یا پیشرفت‌های کوچکی مانند طراحی مجدد در iOS 7 یا ویجت‌ها در صفحه اصلی در iOS 14 را به همراه دارد. با این حال با آوردن ویجت‌ها به لاک اسکرین در  iOS 16، به نظر می ‌رسد که کاربران به جای ویژگی ‌های جدید برای  iOS 17، خواهان گسترش ویژگی ‌های موجود هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما ایده های خود را جمع کرده ایم و هفت ویژگی مورد انتظار برای پلتفرم آیفون را ارائه کرده ایم که می تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد.

صفحه استارت آپی که ویژگی های جدید را به نمایش می گذارد

این چیزی است که ما زیاد می ‌شنویم: «نمی ‌دانستم آیفون من می ‌تواند این کار را انجام دهد». همچنین ما آیفون‌ هایی را می ‌بینیم که به iOS 16 به‌ روزرسانی شده ‌اند، اما همچنان روی لاک اسکرین قدیمی هستند یا سایر آیفون ‌هایی که هنوز iOS 13 را روی iPhone 11 Pro اجرا می‌ کنند.

اپل بر این باور است که تغییرات طراحی باید نامحسوس باشد، مثلا باید به طور طبیعی بدانید که یک ویژگی وجود دارد و آماده استفاده است؛ اما برای همه به این صورت نیست. برای نمونه دوستی نمی ‌دانست که می توانید به تماس ‌های مک از طریق آیفون پاسخ دهید! قابلیتی که از سال ۲۰۱۴ وجود داشته است..

به همین دلیل است که پس از به‌ روزرسانی به  iOS 17، یک صفحه استارتاپ اضافی ظاهر می ‌شود. مشابه زمانی که یکی از برنامه‌ های اپل را اجرا می ‌کنید و صفحه ‌ای ظاهر می ‌شود که موارد جدید را نشان می ‌دهد. از سوی دیگر به عنوان جایگزین این کار، می توانید وقتی به صفحه اصلی می ‌روید این نمایش را داشته باشید و با استفاده از کمک های اپلیکیشن Tips ویژگی ‌ها را امتحان کنید.

برنامه Tips یک برنامه کمتر شناخته شده از اپل می باشد اما برای یک کاربر جدید عالی است. فقط شرکت چندان در مورد آن صحبت نمی کند و به احتمال زیاد نمی دانید که می توانید به برنامه بروید و با یک نمای کلی از تمام ویژگی های جدید دیدن کنید.

بیایید فراتر نگاه کنیم! شاید یک نکته تصادفی در جزیره دینامیک در اولین روزی که به iOS 17 به روز می کنید ظاهر شود، یا حتی ایمیلی توسط اپل که نشان می دهد چه کارهایی می توانید انجام دهید..

طراحی مجدد مرکز کنترل (Control Center)

این ویژگی چیزی ست که مدتهاست به تاخیر افتاده است، اما غلبه بر آن چالشی دشوار است. احتمال دارد برای اولین بار در iOS 7 با طراحی مجدد بزرگ به روشی سطحی ظاهر شود. قبلا برای برای دسترسی به برخی تنظیمات، انگشت خود را از پایین آیفون به بالا می کشیدید. این گزینه بعداً به گوشه سمت راست بالا منتقل شد زیرا iPhone X و مدل های بالاتر از آن، از حرکت تند کشیدن به بالا برای بازگشت به صفحه اصلی استفاده می ‌کنند.

تقریباً ده سال گذشته و مرکز کنترل بدتر شده است. این مشکل عمدتاً به دلیل تعداد ویژگی‌های جدیدی که ظاهر شده اند و هرکدام به نوبه خود منو را به قدری پر کرده اند که هنگام تلاش برای کشیدن انگشت به بالا، خروج از صفحه ممکن است دشوار باشد.

حالا بیایید یک طراحی مجدد را متصور شویم که در آن می ‌توانیم اندازه گزینه‌ ها را تغییر دهیم (مشابه ویجت ‌ها در صفحه اصلی) و همچنین به برنامه ‌های دانلود شده از منابع مختلف اجازه دسترسی به Control Center داده شود و در ادامه به عنوان یک مورد حاشیه ای شاهد باشیم که Control Center  به جای داشتن بخش مخصوص به خود، بخشی از منوی چندوظیفگی در iPad است.

استریم راحت تر بازی ‌ها از iOS به Twitch

اپل در WWDC 2022 تلاش زیادی بر روی بخش بازی انجام داد. برای نمونه جایی که اعلام کرد Resident Evil Village برای مک و No Man’s Sky برای مک و آیپد عرضه خواهد شد. اما اگر می‌خواهید بازی‌ها را از طریق Twitch روی آیفون خود stream کنید، شانسی ندارید. (stream: به معنی پخش ویدیو انلاین از بازی کردن است و به کسانی که این کار را انجام می دهند استریمر می گویند. همچنین به معنای گوش کردن به آهنگ ( یا هر فایل صوتی ) یا دیدن فیلم مستقیما از اینترنت به جای دانلود ( بارگیری ) و ذخیره کردن نیز می باشد.)

مسلماً، SharePlay  به کاربران اجازه می ‌دهد کارهایی را که در برخی برنامه ‌ها انجام می‌ دهند استریم کنند، اما این اتفاق در یک تماس FaceTime  صورت می گیرد. به عنوان جایگزین، اجازه دهید یک ویژگی را متصور شویم که در آن می‌ توانید دکمه‌ ای را فشار دهید تا حساب Twitch خود را بارگیری کنید و بازی Apple Arcade خود را استریم کنید.

همچنین بیایید فراهم شدن این امکان را متصور شویم که به پنجره چت افرادی که پخش استریم مان را تماشا می ‌کنند نگاهی بیندازیم و سابسکرایب های خود را از طریق اعلان ‌های دستگاه اپل دیگری که ممکن است داشته باشیم پیگیری کنیم.

ویجت باتری مشترک

ما در عصری هستیم که بسیاری از کاربران دارای چندین محصول از اپل هستند و در حالی که iCloud به شما کمک می ‌کند تا فایل‌ ها را در این دستگاه‌ ها مدیریت کنید، برخی جزئیات مانند تناسب اندام و عمر باتری را فقط در برخی از محصولات اپل می ‌توان یافت.

برای مثال، اگر می‌خواهید در ابزارک Fitness از iPad خود به هدف Move نگاهی بیندازید، نمی‌ توانید.

همچنین اگر می ‌خواهید باتری همه دستگاه‌ های خود را بررسی کنید، شانسی ندارید. تنها راه برای بررسی اینکه آیا شارژ آن ها کم است یا نه این است که برنامه Find My را بارگیری کنید، به تب Devices بروید و هر یک از محصولات اپل خود را انتخاب کنید تا ببینید آیکون باتری برای هر کدام چه مقدار است.

مطمئنا طراحی یک ویجت باتری در iOS و همچنین macOS و iPadOS امکان پذیر است، پس امیدواریم که شاهد این گزینه در iOS 17 باشیم.

ویجت های بیشتر در لاک اسکرین

صفحه اصلی در iOS از سال ۲۰۰۷ به سختی تغییر کرده بود بنابراین هنگامی که بالاخره یک طراحی مجدد در iOS 16 با ویجت ها وارد شد، دیدن آن عالی بود. با این حال، امیدواریم که این تلاش در iOS 17 بیشتر گسترش یابد.

به نظر ما شش ویجت و یک ویجت Live Activities در لاک اسکرین کافی نیست، فرصت کافی برای دیدن ویجت‌ های بیشتر در اندازه‌ های بیشتر و مکان‌ های بیشتر وجود دارد. برای مثال، Time باید اجازه جایگزینی با سایر ویجت ها در کنار ردیف دیگر از ویجت‌هایی در زیر سه موردی که از قبلاً می ‌توانیم انتخاب کنیم، داشته باشد. ویجت ‌های بیشتر همیشه چیز خوبی هستند، بنابراین بیایید امید داشته باشیم که تعداد بیشتری از آن ها را در اندازه‌ های بیشتر ببینیم.

کنترل بهتر تصویر در تصویر (picture-in-picture)

در حالی که توانایی تماشای ویدیو در هر جایی از دستگاه شما در آیپد فقط در iOS 9 به کار گرفته شد، از آن زمان به ندرت پیشرفت‌هایی حاصل شده است، البته به جز اندک تغییراتی در  iOS 14 که در سال ۲۰۱۹ ظاهر شد.

با این حال توانایی کنترل بهتر ویدیو، مانند بررسی جدول زمانی و انتخاب ویدیوهای دیگر هنوز به دست نیامده است؛ به همین دلیل است که این موارد باید در iOS 17 ظاهر شوند.

همچنین هنگام استفاده از این ویژگی در macOS یک ویژگی مخفی وجود دارد: اگر هنگام کشیدن و انتقال ویدیو Option  را نگه دارید، می‌ توانید آن را در هر نقطه از صفحه نمایش قرار دهید. ما دوست داریم که این ویژگی در iOS 17 نیز با پیشرفت های بهتر به کار برده شود تا کنترل بیشتری بر اندازه و موقعیت ویدیو داشته باشیم.

حالت landscape را برگردانید

زمانی که آیفون ۸ پلاس را آزمایش می کردیم، دوست داشتیم که بتوانیم گوشی را در حالت افقی بچرخانیم و صفحه اصلی در کنار هر چیز دیگری بچرخد.

صفحه ‌کلید آیفون ۸ پلاس دارای عملکردهایی مانند کلیدهای نقطه ‌گذاری و میانبرهایی مانند کپی و چسباندن متن و همچنین بهره ‌گیری از طول اضافه ‌شده بود تا برخی از کلیدها عریض ‌تر شوند، اما این ویژگی ها مورد در مدل ‌های جدید تا زمانی که آیفون XS در سال ۲۰۱۸ عرضه شد حذف شد.

تقریباً هر آیفونی که در حال حاضر موجود است،از آیفون ۱۳ تا آیفون ۱۴ پرو مکس، به لطف طراحی متفاوت تمام صفحه، نمایشگرهای یکسان یا بزرگتر نسبت به نمایشگر معمولی آیفون ۸ پلاس دارند. بنابراین انتظار داریم iOS 17  از این مزیت بهره ‌ببرد و آن را به برنامه ‌های دیگر نیز مانند Apple Music و حتی Lock Screen با ویجت‌ های مفیدش گسترش ‌دهد.

آیا انتظارات شما در این لیست نبود؟

ما در iOS به نقطه‌ای رسیده ‌ایم که طی سال ‌ها اپل به وسیله آن انتظار وجود ویژگی ‌های پرطرفدار را از صفحه کلیدهای سفارشی گرفته تا ویجت‌های بازطراحی شده در صفحه اصلی برآورده کرده است.

هفت مورد گفته شده در اینجا مواردی هستند که می ‌توانند استفاده افراد از آیفون را افزایش دهند، اما سلیقه فردی و شخصی چیزی ست که اپل به اهمیت آن واقف است. به همین دلیل است که می‌ توانیم لاک اسکرین های بازطراحی شده خود را در iOS 16 سفارشی کنیم تا آن ها را متعلق به خودمان کنیم.

آیا چیزی وجود دارد که فکر می کنید ما برای iOS 17 در این مقاله ذکر نکرده ایم؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و بگویید که می خواهید در نسخه بعدی اپل چه ویژگی های دیگری را ببینید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.