اخبار

نسخه MIUI 13 اندروید رسماً معرفی شد.

MIUI 13

MIUI 13  رسماً معرفی شد. در ادامه برای اطلاع از لیست دستگاه هایی که این نسخه اندروید را پشتیبانی می کنند و جزییات آن با ما همراه باشید.

پس از شایعات و گمانه زنی های فراوان، MIUI 13، جدیدترین کاستوم رام (رام شخصی سازی شده و غیر رسمی) در کنار سری Xiaomi 12 در چین رونمایی شد. (کاستوم رام ها عموما به جهت ارائه نسخه جدید اندروید و آپدیت امنیتی برای اندرویدی ها ارائه می شوند.) در حالی که به نظر می رسد این آپدیت یک پیشرفت بزرگ است، اما تغییرات قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود  یعنی MIUI 12  ایجاد نمی کند؛ دلیل آن نیز انتشار نسخه های پیشرفته MIUI 12.5 و MIUI 12.5 قبل از آن است که تغییرات خاص خود را ایجاد کرده اند. برخلاف ورژن های قبلی، این ورژن در نسخه ‌های مختلفی مانند  MIUI 13، MIUI 13 Pad  و  MIUI 13 Foldعرضه می شود.  همانطور که از نام شان پیداست، این نسخه ها به ترتیب برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و دستگاه های تاشو معرفی شده اند.

ویژگی های  MIUI 13

یکی از ویژگی های جدیدی که MIUI 13 ارائه میکند، فونت جدیدی به نام  MiSans است. این شرکت ادعا می کند MiSans یک فونت ساده بوده که برای زبان های انگلیسی ،چینی ،خواندن راحت و دید واضح بهینه سازی شده است. این فونت با حروف بزرگ و کوچک سازگار بوده و یک فونت مینیمالیستی است که در برنامه  MIUI Themes  در چین برای نسخه های قبلی MIUI موجود است. شیائومی ویجت‌ های پویا را برای MIUI 13  معرفی کرده که این ویجت ‌ها شبیه به آنچه در ColorOS 12 Oppo و OriginOS Ocean of Vivo دیده‌ایم، می باشند. به نظر می رسد که این ویژگی ها فقط در چین ارائه می شود. ویجت هایی برای شمارش معکوس،بازی های کوچک، پیشنهادات برای صرف غذا، یادآوری برای نوشیدن آب و موارد دیگری که در آن ها وجود دارد. MIUI 13 بنچمارکی برای تصاویر پس زمینه زنده با MIUI Super Wallpapers تعیین کرده است. این شرکت با کمپانی Beauty of Science  برای این والپیپرها همکاری کرده است. تصاویر جدید گفته شده، پس زمینه ساختار کریستالی مواد معدنی را نشان می دهد. این تصاویر نتیجه عکاسی تایم لپس ۸K  هستند که از طریق میکروسکوپ پلاریزه انجام شده است. این ویژگی نیز مانند فونت MiSans برای استفاده در چین فقط موجود است. دستیار هوش مصنوعی شیائومی به کاربران اجازه می دهد آواتارهای خود را با استفاده از بیش از ۵۰ مجموعه لوازم جانبی و لباس شخصی سازی کنند. این ویژگی نیز فقط در چین ارائه شده است. همچنین، بسیاری از ویژگی‌ های مبتنی بر حریم خصوصی مانند سیستم احراز هویت چهره نیز در این نسخه وجود دارد. از لحاظ امنیتی هم از کاربران در برابر انتقال فایل های مضر، اپلیکیشن های مخرب و تماس ها یا پیام های اسپم محافظت می کند. علاوه بر این، MIUI 13  شامل بهبودهایی در Atomic Memory ,Focus Computationو Liquid Storage است که با نسخه MIUI 12.5 Enhanced Edition  عرضه شد. طبق گفته این شرکت، سیستم و اپلیکیشن های شخص ثالث (غیر رسمی و موجود برای دانلود از منابعی غیر از پلی استور) در مقایسه با نسخه MIUI 12.5 Enhanced Edition  بین ۲۰ تا ۲۶ درصد و ۱۵ تا ۵۲ درصد بهبود خواهند یافت. در نهایت، ویژگی Mi Magic Center  مشابه HarmonyOS Super Device که در هواوی موجود است وجود خواهد داشت که به کاربران امکان می دهد محصولات شیائومی خود را در یک مکان واحد مدیریت کنند. وقتی نوبت به MIUI 13 Pad می ‌رسد، پشتیبانی از پنجره ‌های شناور را با امکان پشتیبانی از تغییر اندازه پنجره ‌های برنامه، بنا به ضرورت ارائه می ‌کند. پشتیبانی از میانبرهای سفارشی در صفحه کلید وجود دارد و کاربران می توانند با استفاده از لوازم جانبی مثل قلم شروع به یادداشت برداری و اسکرین شات بر روی صفحه کنند.

لیست دستگاه های سازگار با  MIUI 13

به ‌روزرسانی ‌های پایدار MIUI 13 و MIUI 13 از اواخر ژانویه ۲۰۲۲ برای چین در دسترس خواهند بود. بازارهای بین‌المللی این به ‌روزرسانی را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد. به ‌روزرسانی دائمی MIUI 13 Fold  تا پایان آوریل ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

MIUI 13 و به روز رسانی نقشه راه جهانی

دستگاه‌ های زیر در بازار جهانی اولین دسته ای خواهند بود که به ‌روزرسانی MIUI 13 را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد.

Xiaomi Mi 11، Xiaomi Mi 11i، Xiaomi Mi 11 Ultra، Xiaomi Mi 11X، Xiaomi Mi 11X Pro، Xiaomi Pad 5، Redmi 10، Redmi 10 Prime، Xiaomi 11 Lite، Xiaomi 11 Lite 5G Note NE، NE1، ۱۱T، Xiaomi 11T Pro، Redmi Note 10 Pro، Redmi Note 10 Pro Max، Redmi Note 10، Xiaomi Mi 11 Lite، Xiaomi Mi 11 Lite 5G، Redmi Note 10 JE

MIUI 13 و به روز رسانی نقشه راه در چین

در حالی که گوشی های هوشمند سری ۱۲ شیائومی با رابط کاربری MIUI 13 از قبل نصب شده ارائه شده اند، اولین دسته از دستگاه های نسخه بتا عمومی شامل موارد زیر اند:

Xiaomi Mi 11، Xiaomi Mi 11 Pro، Xiaomi Mi 11 Ultra، Xiaomi Mi 11 Youth Edition، Xiaomi Mi CIVI، Xiaomi Mi MIX 4، Redmi K40 Game Enhanced Edition، Redmi Note 10 Pro، Xiaomi (MiOS1) ، Xiaomi Mi Pad 5 Pro (MIUI 13 Pad OS)، Xiaomi Mi Pad 5 Pro 5G (MIUI 13 Pad OS) , Xiaomi 10S , Redmi K40 Pro , Redmi K40 , Redmi K30S Extreme Edition , Redmi K30 Extreme Edition 1, Xiaomi 10، Xiaomi 10 Pro، Redmi K30 Pro، Redmi Note 11 5G، Redmi Note 9 4G، Redmi Note 9، Redmi Note 10X Pro، Redmi 10X، Xiaomi CC9 Pro

به همین ترتیب، دسته دوم احتمالاً شامل این مدل ها می شود:

Redmi Note 11 Pro، Redmi Note 11 Pro+، Redmi K30 5G، Redmi K30i 5G، Redmi K30، Xiaomi 10 Youth Edition، Redmi Note 9 Pro، Redmi Note 10

شیائومی هنوز تایید نکرده است که گوشی های هوشمند پوکو چه زمانی به روز رسانی MIUI 13 را دریافت خواهند کرد. مدل ‌های اخیر مانند Poco F3، Poco F3 GT، Poco F2 Pro، Poco X3 GT و Poco X3 Pro می‌توانند در ماه‌های آینده به‌ روزرسانی شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.