اخبار, تکنولوژی, ساعت هوشمند

نجات جان یک فرد ۶۷ ساله به وسیله اپل واچ

نجات جان یک فرد 67 ساله به وسیله اپل واچ

اپل واچ به یافتن یک تومور نادر اما بالقوه کشنده کمک کرد و باعث نجات زندگی یک فرد دیگر شد

اپل واچ همچنان به نجات جان انسان ها ادامه می دهد، زیرا هر چند هفته یک بار داستان دیگری در مورد نحوه هشدار به موقع ساعت به کاربر در مورد مشکلی در بدنش که نیاز به توجه فوری پزشک دارد، مطرح می شود. این دستگاه حتی در صورت نیاز به کمک اضطراری شروع به برقراری تماس با مرکز امدادرسانی می کند. به عنوان مثال، اگر کاربر بی هوش شود و به زمین بخورد، با اورژانس تماس می گیرد.

فراموش نکنید که اپل واچ می ‌تواند ضربان قلب کاربر را که خیلی سریع، خیلی کند یا ریتم غیرعادی دارد، اندازه گیری کند. طبق گزارش WBZ در بوستون، آخرین شاهکار نجات دهنده زندگی توسط اپل واچ یک زن را برای جراحی در جهت برداشتن یک تومور بالقوه کشنده به اتاق عمل هدایت کرد. در اواخر ماه مه، کیم دورکی، کاربر ۶۷ ساله دارای اپل واچ، چندین هشدار را از سوی اپل واچ خود مبنی بر اینکه قلبش دچار فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) شده است، دریافت کرد.

وضعیت کشف شده توسط اپل واچ اگر تشخیص داده نشده و رسیدگی نمیشد به راحتی می توانست کیم دورکی ۶۷ ساله را بکشد.

یک ضربان قلب نامنظم است در حال رخ دادن است که از تپش های های سریع در محدوده عدد ۴۰۰ یا بیشتر در دقیقه تشکیل شده است.

پس از دریافت این اعلان برای دو شب متوالی، در شب سوم او به خودش گفت: “این اعداد کمی زیاد و نگران کننده بود.” با این حال، قبل از رفتن به بیمارستان، دورکی به خود گفته بود: «می ‌دانی، به اورژانس برو؛ اگر به تو گفتند جای نگرانی نیست، ساعت را دور بنداز.»

از آنجایی که کیم هنوز اپل واچ خود را دارد، می توانید حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است. پزشکان یک میکسوم را کشف کردند که یک تومور نادر با رشد سریع است و می تواند جریان خون به قلب را محدود کرده و باعث سکته شود. جراحان مجبور شدند برای برداشتن تومور ۴ سانتی متری او بیش از ۵ ساعت عمل جراحی قلب باز روی وی انجام دهند. کیم بعد از ۱۱ روز از بیمارستان مرخص شد.

وقتی پزشکان از او پرسیدند که از کجا می‌دانی AFib داری، کیم گفت: «ساعتم به من اطلاع داد.» او همچنین پس از عمل گفت: «من خودم را خیلی خوش ‌شانس می ‌دانم که اینجا هستم و با شما صحبت می ‌کنم.» پزشکان می ‌گویند که اگر ساعت اپل هشداری را که منجر به جراحی میکسوما شد نم داد، کیم مطمئناً جان خود را از دست می داد. پس از این ماجرا دورکی به گزارشگران گفته است که نه تنها اپل واچ خود را دور نینداخت، بلکه حتی وقتی به پزشک مراجعه می کند، بند آن را هم باز نمی کند..!

اپل احتمالا سه ساعت جدید نجات دهنده جدید را در کمتر از ۸ هفته دیگر معرفی می کند

در سپتامبر امسال شاهد معرفی سه مدل اپل واچ جدید توسط اپل هستیم که همگی دارای صفحه نمایش بزرگ تر از اپل واچ سری ۷ هستند. علاوه بر اپل واچ ۸، ممکن است یک اپل واچ پرو بسیار گران ‌قیمت داشته باشیم (که طبق شایعات به قیمت آیفون ۱۳ پرو (۹۹۹ دلار و بالاتر) خواهد بود). این ساعت پرو می تواند دارای صفحه نمایش ۲ اینچی (در مقایسه با صفحه نمایش ۱.۹ اینچی شایعه شده اپل واچ ۸) و اندازه قاب ۴۶ یا ۴۷ میلی متری باشد.

ویژگی‌های سلامت سری اپل واچ ۸ می ‌تواند شامل حسگر دمای بدن، بهبود نظارت بر ضربان قلب نامنظم و ردیابی الگوهای خواب بهبود یافته باشد. علاوه بر اپل واچ ۸ پرو گران قیمت و اپل واچ ۸، یک اپل واچ جدید SE نیز می تواند معرفی شود که بسیاری از بهترین ویژگی های اپل واچ را با قیمت پایین تری ارائه می دهد.

آن رندرهای سال گذشته را به یاد دارید که اپل واچ ۷ را با اضلاع تخت نشان می داد که هرگز ساخته نشد؟ حالا ممکن است این طراحی ها برای مدل های امسال به کار برده شود. ما تقریبا مطمئن هستیم که اپل در کمتر از ۸ هفته دیگر ساعت‌ های جدید خود را در کنار خط آیفون ۱۴ در اواسط ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد. اپل واچ محبوب ترین ساعت در جهان است که از مدل های ساخته شده توسط ساعت سازان قدیمی از همه رده های قیمتی مانند رولکس، سیکو، امگا، پتک فیلیپ، کاسیو، تایمکس و غیره پیشی گرفته است.

زمانی که اپل برای اولین بار کانال های فروش حضوری اپل واچ را گردآوری کرد، آن ها شامل جواهرات فروشی های سطح بالا و سایر عرضه کنندگان لوازم مد روز بودند. اما خیلی زود مشخص شد که اپل واچ کاربردهای عملی زیادی دارد و به عنوان یک ساعت ساده که افراد با هر سلیقه ای ممکن است آن را بخواهند، موفق خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.