اخبار آیفون, بررسی, موبایل

مقایسه دو پرچم دار از اندروید و آیفون

مقایسه دو پرچم دار از اندروید و آیفون

شیائومی ۱۲ اس الترا در مقابل آیفون ۱۳ پرو مکس

مقدمه

پرچم دار جدید شیائومی یعنی ۱۲S Ultra  با یک دوربین ۱ اینچی کمی تحول در فضای دوربین گوشی ‌های هوشمند ایجاد می ‌کند. اما آیا واقعاً می تواند عملکردی بهتر از iPhone 13 Pro Max محبوب داشته باشد؟

در این مقایسه مستقیم، به کیفیت دوربین های این دو نگاهی می اندازیم، اما از نظر عملکرد و سرعت کلی هم مقایسه ای انجام خواهیم داد.

Xiaomi 12S Ultra  به جدیدترین پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 همراه با یک سیستم ابتکاری خلاقانه که ممکن است رقیب تراشه Apple A15 Bionic در داخل آیفون باشد، مجهز شده است.

اما هر کدام از این گوشی ها چه مزیت هایی دارند و باید سراغ کدام یک بروید؟ و آیا شیائومی بالاخره «قاتل آیفون» را ساخته است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات و تمام مواردی که در این باره لازم است بدانید را در این مقاله برای شما مطرح کنیم.

شیائومی ۱۲ اس اولترا در مقابل آیفون ۱۳ پرو مکس به طور خلاصه:

صفحه نمایش خمیده در شیائومی در مقابل فلت در آیفون

پردازنده های درجه یک آیفون، اما رم سریعتر در شیائومی

شیائومی از سنسور دوربین بزرگتری استفاده می کند

آیفون قهرمان باتری است

سرعت شارژ بسیار سریع تر در شیائومی

قیمت شیائومی کمی کمتر است

طراحی و کیفیت نمایش

جشن بزرگ صفحه نمایش!

این دو گوشی بزرگ و خوش ساخت هستند. شیائومی از پوشش چرم مانند در پشت استفاده می کند که این روزها به ندرت می بینید، این کمی حس دوربین قدیمی به این گوشی داده و به آن شخصیت می بخشد. از سوی دیگر، آیفون، با متریال شیشه ای و فلزی همان آشنای قدیمی شماست که از فولاد ضد زنگ براق برای قاب آن استفاده شده است.

با ۶.۷ اینچ اندازه نمایشگر، هر دو گوشی به وضوح بسیار بزرگ هستند، اما آیفون کمی سنگین تر است. کیفیت صفحه نمایش نیز در هر دو، درجه یک است. در هر دو گوشی ما پنل‌های OLED 6.7اینچی با نرخ تازه ‌سازی متغیر را میبینیم. (شیائومی از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز متغیر است، در حالی که آیفون از ۱۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز می‌رسد) هر دو بسیار روشن هستند، اما این شیائومی است که با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت در مقابل ۱۲۰۰ نیت در آیفون کمی بیشتر است و استفاده از شیائومی را در روزهای آفتابی کمی آسان ‌تر می ‌کند.

اما در نهایت شما یک صفحه نمایش کمی خمیده برای شیائومی در مقابل یک صفحه نمایش کاملا صاف در آیفون دارید.

هر دو دارای رتبه IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند، که برای مواقعی که گوشی تان در آب می افتد و یا زیر باران می ‌روید، ویژگی خوبی است.

همانند اکثر گوشی های اندرویدی، ۱۲S Ultra  از اسکنر اثر انگشت درون صفحه استفاده می کند، در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس برای این بخش به Face ID متکی است.

عملکرد و نرم افزار

اسنپدراگون در مقابل بایونیک

۱۲S Ultra با جدیدترین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8+ Gen1 عرضه می شود و این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته شده است. این تراشه در مقایسه با پردازنده Apple A15 Bionic قرار گرفته؛ تراشه ای که سریع ترین چیپست در صنعت است! اما به این نکته هم باید اذعان داشت که Apple A15 Bionic بر اساس فناوری کمتر کارآمد ۵ نانومتری ساخته شده است.

شیائومی همچنین از رم LPDDR5 در مقایسه با نوع رم کندتر LPDDR4X در آیفون استفاده می کند. در نهایت، شیائومی در مورد سیستم جدید اتلاف حرارت به کار رفته در این گوشی صحبت کرد که از شبکه ‌ای از لوله‌ های برگ مانند برای کمک به خروج هوای گرم از گوشی استفاده می ‌کند.

هر زمان که Xiaomi 12S Ultra  را از نزدیک آزمایش کنیم، جزئیات بسیار بیشتری در مورد عملکرد واقعی این راه حل جالب برای شما می نویسیم.

در بخش نرم افزار، اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13 در شیائومی در مقابل iOS 15 در آیفون دارید. MIUI برخی از عناصر خود را از iOS تقلید کرده است و برای کاربران اپل نیز کاملا آشنا به نظر می رسد. در هرحال اپل در به ‌روزرسانی ‌ها حرف اول را می ‌زند، زیرا آیفون ‌ها معمولاً بین ۵ تا ۶ سال به ‌روزرسانی اصلی سیستم ‌عامل را دریافت می‌ کنند. هیچ گوشی اندرویدی نمی تواند با آن برابری کند.

شیائومی: ۳ سال به روز رسانی سیستم عامل اصلی، ۴ سال به روز رسانی امنیتی

اپل: ۵ الی ۶ سال به روز رسانی سیستم عامل اصلی، ۵ الی ۶ سال به روز رسانی امنیتی

دوربین

داستانی از سنسورهای دوربین

این سیستم دوربین غول پیکر در شیائومی تصادفی نیست و به لطف سنسور ۱ اینچی جدید که دوربین اصلی را تامین می کند، به وجود آمده است. این اندازه از سنسور دوربین در دوربین ‌های اختصاصی تولیدکننده دیده می ‌شود و آوردن آن به یک گوشی هوشمند نوعی انقلاب دوربین است.

نمونه ‌های اولیه نشان می ‌دهند که شیائومی برخی از علم رنگ های زیبا را از شراکت تازه تاسیس با لایکا اتخاذ کرده است و دارای تعدادی فیلتر با کیفیت بالا در برنامه دوربین است. آیفون نیز از طرف خود دارای سبک های عکاسی است که می توانید خودتان آن را سفارشی کنید.

کیفیت صدا و هپتیک

سری آیفون ۱۳ بنچمارکی را برای صدای گوشی های هوشمند با باس قوی تر نسبت به گوشی های معمولی تعیین می کند (این بدان معناست که این گوشی از کیفیت بالای صدا برخوردار است)، اما شیائومی هم مجهز به یک سیستم بلندگوی دوگانه استریو مخصوص به خود است که توسط هارمن کاردون به خوبی تنظیم شده است.

همچنین فراموش نکنید که هیچ کدام از این گوشی ها جک ۳.۵ میلی متری هدفون ندارند.

آیفون برای سال‌ها دارای موتور Taptic است، موتور ارتعاشی قدرتمند آن که بازخورد لمسی عالی ارائه می‌دهد (و اکنون در تایپ کردن با iOS 16 استفاده خواهد شد). ما هنوز باید ببینیم که آیا شیائومی می تواند آن را با راه حل خود مطابقت دهد یا خیر.

عمر باتری و شارژ

آیا شیائومی می تواند آیفون را به چالش بکشد؟

آیفون ها هرگز گوشی هایی با بزرگترین و بهترین باتری نبوده اند، در واقع کاملا در این زمینه ضعیف عمل کرده اند و آیفون ۱۳ پرو مکس هم از این نظر بسیار معمولی است. این گوشی تنها یک باتری ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعتی دارد، اما پرچم دار غیر رسمی قهرمان باتری در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است.

البته، همه این ها به خاطر باتری iOS و بهینه‌ سازی ‌های آماده به کار است که واقعاً تفاوت ‌های زیادی ایجاد می ‌کند و نمی‌ توانید انتظار داشته باشید که هر گوشی اندرویدی با یک باتری با اندازه مشابه، عمر طولانی داشته باشد.

شیائومی جدید از یک باتری ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد. البته به زودی این مطلب را با مقایسه تست های باتری هر دو گوشی در دنیای واقعی به روز خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

با این حال، در زمینه شارژ، اپل سال هاست که پیشرفتی نداشته است. آیفون ۱۳ پرو مکس به طور غیررسمی از حداکثر سرعت شارژ ۲۷ وات پشتیبانی می کند که در مقایسه با شارژ ۶۷ واتی ارائه شده در شیائومی ناچیز به نظر می رسد.

تفاوت این اعداد را هنگام شارژ کردن آن ها متوجه می شوید: شارژ کامل باتری آیفون حدود ۲ ساعت طول می کشد و شارژ کامل شیائومی فقط حدود ۴۱ دقیقه طول می کشد.

این تفاوت ممکن است برای شارژ بی‌ سیم حتی بدتر باشد: شارژ یک آیفون با شارژر بی سیم بیش از ۳ ساعت طول می ‌کشد، در حالی که شیائومی فقط در ۵۰ دقیقه (با شارژر سازگار) شارژ می ‌شود.

شیائومی همچنین دارای شارژ بی سیم معکوس است که می توانید از آن برای شارژ ابزارهای کوچک تر مانند ساعت یا هدفون استفاده کنید، این ویژگی در آیفون وجود ندارد.

جمع بندی و قضاوت نهایی

بنابراین، در پایان مقایسه، همه چیز به اولویت شما ختم می شود: شیائومی با سیستم دوربین جدید و چشمگیر و پلت فرم اندروید منبع باز، ابزاری عالی برای عکاسان علاقه مند به نظر می رسد، در حالی که آیفون با سیستم عامل iOS و ادغام‌ های اکوسیستم آشنا با iMessage، Apple Watch، AirPods و سایر گجت‌ها ممکن است فقط برای سهولت استفاده شما را جذب کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.