اخبار, تکنولوژی, موبایل

معرفی چیپست مدیاتک Dimensity 8200 در تاریخ ۱ دسامبر

معرفی چیپست مدیاتک Dimensity 8200 در تاریخ 1 دسامبر

 مقایسه چیپست مدیاتک  Dimensity 8200 با Dimensity 8100

مدیاتک اخیرا پردازنده پرچم دار Dimensity 9200 خود برای گوشی های هوشمند را عرضه کرده است. اکنون، این شرکت تایوانی تمرکز خود را به چیپست های میان رده اش معطوف کرده است. این شرکت یک تیزر را در Weibo به اشتراک گذاشته است که تاریخ عرضه پردازنده میان ‌رده جدید مدیاتک Dimensity 8200 را تایید می ‌کند. این چیپست قرار است در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۲ عرضه شود و انتظار می رود در مقایسه با Dimensity 8100  قدیمی تر، عملکرد، کارایی و انرژی بیشتری داشته باشد.

آیا Dimensity 8200 پیشرفت های بزرگی را به همراه خواهد داشت؟

پیش ‌بینی می‌شود تراشه جدید مدیاتک Dimensity 8200 مبتنی بر فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC باشد که برخلاف نود ۵ نانومتری Dimensity 8100/Dimensity 8100-Max  است. همچنین انتظار می رود که این امر از نظر بهره وری انرژی به آن برتری دهد.

افشاگر محبوب DCS (Digital Chat Station) اطلاعات لو رفته در مورد پیکربندی CPU چیپست جدید را به اشتراک گذاشته است. Dimensity 8200  می ‌تواند در همان هسته ‌های ARM Cortex-A78 و ARM Cortex-A55 مانند Dimensity 8100 باشد، اما با معماری هسته ای متفاوت. این چیپست می تواند با تنظیمات هسته ۱+۳+۴ در مقابل تنظیمات ۴+۴ در Dimensity 8100 عرضه شود.

این افشاگر خاطر نشان کرده است که هسته اصلی Cortex-A78 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته میانی Cortex-A78 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز عرضه خواهند شد. احتمالاً پردازنده گرافیکی همان Mali-G610 MC6 باقی خواهد ماند، البته با چند ترفند.

تغییرات در ساختار هسته و فرکانس های کلاک افزایش یافته می تواند به عملکرد بالاتر CPU کمک کند. DCS  انتظار دارد MediaTek Dimensity 8200  به راحتی از مرز ۹۰۰۰۰۰ در Antutu (یکی از محبوب ‌ترین برنامه ‌های بنچمارکینگ برای دستگاه‌ های اندروید و iOS) عبور کند. نسخه قبلی آن یعنی MediaTek Dimensity 8100/8100-Max  نیز در این زمینه چندان کند نبود. چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام نیز که به دلیل پایداری آن مورد ستایش قرار می‌گیرد، رقیب سرسختی برای این پردازنده جدید خواهد بود. اکنون، Dimensity 8200 با فرآیند ۴ نانومتری کارآمدتر و فرکانس‌های تقویت‌ شده، می ‌تواند بازار را تحریک کند.

کدام گوشی‌های هوشمند توسط مدیاتک Dimensity 8200 پشتیبانی می ‌شوند؟

iQOO  تایید کرده است که جدیدترین iQOO Neo 7 SE اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از پردازنده MediaTek Dimensity 8200 بهره می برد. این گوشی هوشمند در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۲ در چین و تنها یک روز پس از رونمایی از Dimensity 8200 عرضه خواهد شد. همچنین شایعه شده است که Redmi گوشی هوشمند Redmi K60 خود را با پردازنده جدید عرضه خواهد کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.