اخبار, تکنولوژی

مشکلات و پیشرفت های اسنپدراگون ۸ نسل ۱پلاس

اسنپدراگون 8 نسل 1پلاس

اسنپدراگون ۸ نسل ۱پلاس ممکن است برای کنترل مشکلاتی از قبیل گرمایش، سرعت ساعت پردازنده کمتری داشته باشد.

سرعت ساعت CPU (کلاک) یا سرعت پردازنده به معنای سرعتی ست که ریزپردازنده می ‌تواند یک دستورالعمل را طی زمانی خاص انجام دهد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام در حال حاضر محصول برتر این شرکت است که قدرت تعداد زیادی از گوشی ‌های هوشمند پرچم ‌دار اندرویدی را تامین می ‌کند. با این که هیچ کمبودی در عملکرد این تراشه وجود ندارد، اما باتری گوشی های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اندکی ضعف دارند و همچنین در حین بازی و انجام چند کار هم زمان، کمی گرم می شوند.

در حالی که مشکل ذکر شده با به ‌روزرسانی نرم ‌افزاری قابل حل نیست، احتمالا محصول آینده کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱پلاس این مساله را با استفاده از روشی هوشمندانه حل می ‌کند. اکنون گفته می شود که اسنپدراگون ۸ نسل ۱+ آینده دارای سرعت کلاک پردازنده کمتری در هسته اصلی Cortex X2 خواهد بود که کاملاً برخلاف آنچه معمولاً در مدل های «+» تراشه های اسنپدراگون کوالکام می بینیم، است.

TSMC  و احتمال ساخت این پردازنده

همچنین شایعه شده که برخلاف اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که توسط سامسونگ ساخته شده است، اسنپدراگون ۸ نسل ۱+ آینده توسط TSMC با استفاده از آخرین فرآیند ۴ نانومتری FinFET این کمپانی تولید خواهد شد. با توجه به گفته ها احتمالا این تراشه با فرآیند ۴ نانومتری FinFET، کارآمدتر از فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ  که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ فعلی مبتنی بر آن است، خواهد بود.

کوالکام با کاهش سرعت کلاک هسته های پر انرژی  Cortex-X2، احتمالاً مدیریت حرارتی را تحت کنترل در می آورد. علیرغم سرعت ساعت پایین تر، Snapdragon 8 Gen 1+  به دلیل تغییر در فرآیند ساخت، احتمالا عملکرد بهتری خواهد داشت و سرعتش نیز مانند  Snapdragon 8 Gen 1 SoC فعلی خواهد بود.

در حال حاضر بسیاری از گزارش ‌ها حاکی از آن است که کوالکام ممکن است در ماه مه پردازنده Snapdragon 8 Gen 1+  را معرفی کند و می ‌توان انتظار داشت که از ژوئن ۲۰۲۲ گوشی ‌های هوشمند مجهز به Snapdragon 8 Gen 1+ شروع به تولید و عرضه شوند. ما معتقدیم برندهایی مانند ایسوس و شیائومی اولین مجموعه از شرکت هایی خواهند بود که گوشی هایشان را با چیپست جدید کوالکام عرضه می کنند.

در حالی که این گفته ها تنها افشاگری و شایعات هستند، جالب است که ببینیم آیا کوالکام واقعاً سرعت کلاک CPU را در ورژن پلاس از این تراشه کاهش می ‌دهد تا به بهره‌ وری انرژی بهتری دست یابد یا خیر.

به غیر از آن، حداقل بر روی کاغذ، مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۱ احتمالاً مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۱پلاس خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.