سامسونگ, موبایل

ما هنوز برای تاشوها آماده نیستیم!

Come on, foldable phones still have a long way to go

عجله نکنید، گوشی های تاشو هنوز راه زیادی در پیش دارند!

نتایج یک نظرسنجی: ما هنوز برای تاشوها آماده نیستیم!

می توان گفت سال ۲۰۲۱ به دلیل توقف اثبات مفهوم گوشی های تاشو به عنوان یک کالای گران قیمت و در نهایت ورود آن ها به جریان اصلی، سرانجام خوبی داشت.  این سالی بود که اجرا با آن وعده عظیم آینده‌ نگرانه مطابقت داشت و بهبود معنی‌ دار کیفیت زندگی و قیمت ‌های پایین ‌تر سرانجام این گوشی ها را در محدوده مصرف ‌کنندگان عادی قرار داد.

با این حال، در حالی که ما خودمان را جزو «مصرف‌کنندگان عادی» می‌دانیم، اما برای ورود به دنیای تاشوها آماده نیستیم؛ زیرا هنوز جزییاتی در این گوشی ها مانند لبه های خشن، مزاحمت ها و سوالات باز و بی پاسخ زیادی پیرامون این بخش پیشرفته بازار وجود دارد.

تست گلکسی

ما بازار تاشوها را از نزدیک در سال ۲۰۲۱ تماشا کردیم، هم به علت علاقه شخصی و هم احساس وظیفه حرفه ای که شما را برای انتخابی بهتر راهنمایی کنیم. به‌ عنوان یک تیم محقق در زمینه فناوری، مجبور شدیم درباره جدیدترین تلفن‌ های تاشو برای اخبار و ویژگی‌ های بی ‌شمار آن ها تحقیق کرده و بنویسیم. اما دیدگاه فعلی ما از تلفن های تاشو زمانی شکل گرفت که دو نمونه برجسته از این فرمت را برای آزمایش دریافت کردیم.

Samsung Galaxy Z Fold 3  و Samsung Galaxy Z Flip 3 در یک جعبه بزرگ مشکی براق قرار گرفته اند. آن دو با ظاهر و طراحی ای ساده، جذاب و کلاسیک نظر ما را به خود جلب کردند. اگر یک نمونه و الگو اولیه قدیمی از گوشی تاشو وجود داشته باشد، گلکسی زد فولد ۳ مطمئناً همان است. اساساً یک تبلت ۸ اینچی تاشو با امتیاز عملکرد گوشی معمولی در صورت بسته شدن، مطمئناً همان مسیر طراحی تاشو را طی می کند که شرکت هایی مانند هواوی، اوپو و آنر دارند یا به زودی آن را خواهند شد.

Galaxy Z Flip 3  یک دستگاه تاشو کمتر شناخته شده است که در اصل به عنوان یک گوشی معمولی تا شده از وسط عمل می کند. طراحی آن کاملاً جذاب است، با استایلی شارپ که اکسسوری فشن را فریاد می ‌زند. همچنین کمی ما را به یاد Game Boy Advance SP می اندازد که هرگز چیز بدی نیست. شاید بهتر از همه این باشد که سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ در نهایت قیمت یک گوشی تاشو را به زیر (تقریباً) ۱۰۰۰ پوند کاهش داد. این اولین دستگاهی بود که می ‌توانید به مخاطبان اصلی و هدف توصیه کنید.

مقایسه دو تاشوی سامسونگ

نظر رسمی اکثر سایت های معتبر در زمینه فناوری روی هر دو گوشی مثبت بوده است. هر دو گوشی ‌های فوق ‌العاده‌ ای هستند و گلکسی زد فولد ۳ به عنوان «بهترین گوشی تاشو تاکنون» و «نخستین گوشی تاشو که ما به افرادی که معمولاً خود را پذیرنده ‌های اولیه می‌ دانند» توصیه می ‌کنیم، برتری نیم ‌ستاره ای را به خود اختصاص داده است. گلکسی زد فلیپ ۳ به نوبه خود “بهترین تاشو ای است که می توانید بخرید”. ما با هر یک از این گفته ها موافقیم، اما هنوز هیچ کدام از این گوشی ها را برای استفاده شخصی نخریده ایم.

در دوره طولانی آزمایش مان، متوجه شدیم که استفاده روزمره از Flip 3 را بیشتر از Fold 3 دوست داریم. فرم فشرده تر این گوشی تاشو به سادگی استفاده از آن را به عنوان یک گوشی واقعی دلپذیرتر کرده است. گلکسی فولد ۳ بسیار ضخیم و سنگین بود.  Fold 3 271 گرم وزن دارد و در حالت بسته بین ۱۴.۴ تا ۱۶ میلی متر ضخامت دارد.

با این که Flip 3 کاربردی تر از برادر بزرگش است، اما ما هنوز کاملاً مطمئن نیستیم که علت اصلی ساخت آن چیست. در حالی که Fold 3 واقعاً هر زمان که در حال بازی Slay the Spire (فولد تنها سری گوشی ‌ای است که این بازی سرکش و شگفت ‌انگیز را اجرا می‌ کند) یا در حال مشاهده صفحه ‌گسترده ‌ای هستیم، فاکتور فرم درشت خود را توجیه می‌کند، هرگز یک بار توجیه عملی برای ماهیت تاشوی Flip پیدا نکردیم. البته مطمئنا به خوبی در جیب جا می شود، اما به طور قابل توجهی بهتر از آیفون ۱۳ پرو نمی تواند باشد. می توانیم تصور کنیم که برای کسانی که جیب های کوچکی دارند کیسی هست تا چیزی از آن بیرون بیاورند، یا کسانی که گوشی های خود را در کیف های دستی کوچک حمل می کنند، کیفی وجود دارد. اما با تجربه ما، فرم فاکتور Flip 3 یک حقه است. نقص ‌های آشکاری که هر دو گوشی را به خوبی پشت گوشی های «عادی» مشابه قرار می‌دهد بعضا قابل اشاره نیست.در حالی که سامسونگ استحکام هر دو را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است و این دو گوشی تاشو را به سخت ‌ترین و مهندسی ‌شده ‌ترین گوشی‌های تاشو تبدیل کرده است، اما همچنان فقط دارای رتبه IPX8 هستند. این بدان معنی است که آن ها ضد آب هستند اما ضد گرد و غبار نیستند.

علاوه بر این، هر دو گوشی دارای سیستم‌های دوربینی هستند که شباهت های دلسرد کننده ای دارند. در حالی که سیستم گلکسی زد فولد ۳ از این دو بهتر است، اما هنوز هم نسبت به آیفون ۱۳ پرو فاصله زیادی دارد. مسلماً مقایسه این گوشی ها با بهترین گوشی های تجاری بازار زیاد صحیح نیست، اما این یک گوشی هوشمند ۱۶۰۰ پوندی است که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم که هم نسبت به آیفون ۱۳ و هم وان پلاس ۹ پرو، عکس ‌های ضعیف ‌تری می‌گیرد، ولی قیمت هر دو تقریباً نصف این قیمت است!

تلنگر به آینده

ما مطمئن نیستیم که در آینده نزدیک بازار تاشوها هیچ یک از مشکلات اصلی گفته شده را حل کند. به نظر می رسد Oppo Find N به نزدیک ترین حالت ممکن برسد. این گوشی دارای طراحی مشابه اما جمع و جورتر با Galaxy Z Fold 3 و مجموعه دوربین های برتری که بسیار نزدیک به استانداردهای یک پرچم دار است. در همین حال، Huawei P50 Pocket  به نظر می رسد  که همزاد Samsung Galaxy Z Flip 3  باشد. به همان اندازه زیبا و شیک به نظر می رسد و به همان اندازه بی معنی است. با وجود تحریم‌های ایالات متحده که هنوز اعمال می ‌شود، تأثیر زیادی در خارج از چین نخواهد داشت.

هر گونه پیگیری موتورولا Razr 2020 مطمئناً با اولین گلکسی زد فلیپ سامسونگ مطابقت دارد، چه رسد به اینکه سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارد! در زمان نگارش این مقاله، باید دید Honor Magic V چه چیزی را ارائه می دهد. گزارش ‌ها حاکی از آن است که گلکسی زد فولد ۳ دیگری نیز مورد پسند قرار گرفته، این بدان معنی ست که این گوشی دیگر عالی است مخصوصا وقتی روی مبل خود یا در قطار می ‌نشینید، اما در هر جای دیگری به‌ طرز خسته کننده ای می تواند غیرعملی باشد.

اشتباه نکنید، ما امیدوارم که گوشی های تاشو آینده بتوانند نظرمان را جلب کنند. با این حال، آن ها باید چیزی بیش از یک اثبات مفهومی جالب یا یک تبلت بزرگ تاشو باشند. بازار گوشی ‌های هوشمند معمولی و بدون خمیدگی اکنون به بلوغ رسیده است، به این معنی که گوشی پرچم دار متوسط ​​شما تقریباً تمام اصول اولیه را به کار گرفته است. ما اگر بخواهم پول خوبی را برای یک گوشی تاشو هزینه کنیم، باید حداقل در تمام این زمینه ها با بهترین ها مطابقت داشته باشد و همچنین چیزی فراتر از ظاهر جذاب ارائه دهد. همچنین باید این کار را در حالی که به راحتی می توان از آن استفاده کرد و به طور قابل توجهی گران تر از یک پرچم دار برتر نیست، انجام دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.