اخبار, موبایل

فوراً این ۷ برنامه اندرویدی را از گوشی خود حذف کنید!

joker-malware-alert-delete-these-7-android-apps-from-your-phone-right-away

برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده توسط بدافزار Joker،  فوراً این ۷ برنامه اندرویدی را از گوشی خود حذف کنید!

بدافزار Joker در رده “Fleeceware” (این واژه برای بازی ها و برنامک های غیر اصلی به کار می رود و به وسیله اشتراک های رایگان و غیردائمی از کابران سواستفاده می کند) قرار می گیرد و اصلی ترین آسیب آن سرقت پول شما با نفوذ توسط اپلیکیشن های آلوده بدون متوجه شدنتان می باشد. این بدافزار با شبیه سازی کلیک ‌ها می تواند پیام ‌های متنی و اس ام اس‌ ها را رهگیری ‌کند و شما را در سرویس‌ ها و اپلیکیشن های  پریمیوم و ناخواسته بدون دریافت هیچ مجوزی مشترک ‌کند.

بدافزار Joker که سال گذشته نیز یک بحران بزرگ امنیتی برای گوشی های هوشمند ایجاد کرده بود، اخیرا طی گزارشاتی مشخص شده  که باز هم نفوذها و حملات خود را آغاز کرده است. این بار، نوع جدیدی از بدافزار جوکر توسط  Pradeo، که شرکتی در زمینه تامین امنیت و شناسایی راه حل های امنیتی برای گوشی های هوشمند می باشد، شناسایی شده که شروع به آلوده کردن فروشگاه اپلیکیشن Google Play در دستگاه های اندرویدی کرده است. علی‌رغم تمام تلاش‌های گوگل در سال گذشته، این بدافزار با دور زدن اقدامات امنیتی انجام ‌شده، توانسته است دوباره بازگردد.

تاتیانا شیشکوا، تحلیلگر شرکت امنیت سایبری Kaspersky، دریافت که بدافزار جوکر حداقل ۱۴ برنامه اندرویدی را آلوده کرده است. از زمان کشف بدافزار جوکر در سال ۲۰۱۷، مقابله با آن برای گوگل به چالشی سخت تبدیل شده است. به گفته پرادئو، برنامه هایی مانند Color Message که توسط ۵ میلیون نفر استفاده می شود، جزو جدیدترین برنامه هایی می باشد که مورد حمله این بدافزار قرار گرفته است. از طرفی طی تحقیقات انجام شده به نظر می رسد که این برنامه با سرورهای روسی مرتبط بوده و توسط آن ها در حال است. (اثبات نشده است)

بدافزار Joker در دسته “Fleeceware” قرار می گیرد و بازی آخر آن سرقت پول شما بدون نیاز به تایید شماست.

همچنین بدون گرفتن هیچ مجوزی می ‌تواند به‌ طور خودکار روی تبلیغات در زمانی که آنلاین هستید کلیک کند. رهگیری پیامک نیز به آن اجازه می دهد تا OTP ها را مستقیماً بخواند و سپس به طور مخفیانه پرداخت های آنلاین را تأیید کند. بدافزار جوکر کاملا به صورت معمولی در گوشی به فعالیت های خود ادامه می دهد و تا زمانی که کاربر صورت حساب های بانکی خود را چک نکند متوجه حضور این بدافزار نخواهد شد. در نهایت برای برنامه ‌ها یا سرویس‌ های آنلاین بدون اطلاع هزینه پرداخت می ‌کنید!

در طی تحقیقاتی شرکت Pradeo  دریافته است که برنامه های زیر در حال حاضر توسط این بدافزار آلوده شده اند:

۱. Color Message

۲. Safety AppLock

۳. Convenient Scanner 2

۴. Push Message-Texting&SMS

۵. Emoji Wallpaper

۶. Separate Doc Scanner

۷. Fingertip GameBox

توصیه می کنیم که برای محافظت از گوشی و حساب بانکی خود، فورا این برنامه ها را از حذف کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.