اخبار, تکنولوژی

فعال کردن ویژگی Matter توسط گوگل در برخی دستگاه ها

فعال کردن ویژگی Matter توسط گوگل در برخی دستگاه ها

کمپانی Google خصوصیت Matter  را در دستگاه‌ های Nest Home و Android فعال می ‌کند

این پنجشنبه، گوگل به طور رسمی پشتیبانی از Matter را در Google Nest و دستگاه های اندرویدی لانچ و راه اندازی کرد. Matter  یک پلتفرم جدید خانه هوشمند یکپارچه است که به قابلیت همکاری بین اکوسیستم ها کمک می کند و به یک پلتفرم اجازه می دهد تا از یک دستگاه ناسازگار با این اکوسیستم پشتیبانی کند.

Google پشتیبانی از پلتفرم Matter را در  Nest Mini، Nest Audio، Nest Hub  (نسل اول و دوم)، Nest Hub Max، Nest Wi-Fi Pro، Google Home  و Google Home Mini اضافه کرده است. این بدان معناست که اگر از قبل هر یک از این دستگاه ها را داشتید، حالا این خصوصیت به عنوان یک پل بین اینترنت و سایر دستگاه های سازگار با Thread خانه شما فعالیت می کند.

Google تأیید می ‌کند که دستگاه ‌های Nest بیشتری، از جمله Nest Thermostat (2020) و Nest Wi-Fi (غیر پرو) در سال ۲۰۲۳ به ‌روزرسانی خواهند شد. گوشی های Android نیز از دستگاه ‌های Matter پشتیبانی می ‌کنند و با Fast Pair ادغام می ‌شوند تا به سرعت دستگاه جدید را به خانه هوشمند شما بیافزایند. گوگل در اوایل سال آینده پشتیبانی Matter را به نسخه iOS برنامه Google Home خواهد آورد. به وصیله آن هنگامی که دستگاهی در شبکه خانگی شما قرار می گیرد، هر برنامه سازگار با Matter می تواند آن را کنترل کند.

Matter از Wi-Fi و پروتکل «Thread» برای برقراری ارتباط با دستگاه ‌های خانه هوشمند استفاده می ‌کند تا خود دستگاه‌ های خانه هوشمند بتوانند به گره‌ هایی در شبکه mesh (به معنی شبکه رایانه ای و اینترنت) در خانه تبدیل شوند. به این ترتیب، دستورات به دستگاه ‌های خانه هوشمند نیازی به بازگشت به سیستم مبتنی بر ابر ندارند، منجر به کاهش وابستگی به سرویس ‌های ابری شده و تأخیر بین فرمان و واکنش را هم کاهش می ‌دهند.

جالب است بدانید با وجود هر برندی که روتر شما داشته باشد اما بازهم نسخه Thread 1.3.0 عملکرد آن را در بین برندها استاندارد می کند، بنابراین شبکه های Thread متعددی در خانه تان که در حال اجرا باشند، نخواهید داشت.

آمازون تأیید کرده است که ۳۰ دستگاه Echo خود با Matter و Thread سازگاری خواهند داشت و اپل نیز از قبل پشتیبانی از ویژگی Matter و Thread را در HomePod Mini (نسل دوم) و Apple TV 4K (نسل دوم) خود اعلام و ارائه کرده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.