اخبار, بررسی, موبایل

علاقه کاربران اندروید به رویگردانی از آن به خاطر iOS 16

علاقه کاربران اندروید به رویگردانی از آن به خاطر iOS 16

طبق نظرسنجی ها ۲۵ درصد از کاربران اندروید به دنبال جایگزینی دستگاه اندرویدی خود به آیفون هستند که این موضوع عمدتاً به لطف  iOS 16 و ویژگی های آن است.

فضای اندروید دارای یک گوشی جدید با امکانات عالی به نام گوگل پیکسل است و مورد استقبال خوبی قرار گرفته، در حالی که سامسونگ هم ادعا می کند که گوشی های تاشو جدیدش باعث می شود مردم از شرکت های دیگر دوری کنند (آیا ممکن است اشاره ای به اپل داشته باشد؟). اواخر سال گذشته J.P.Morgan گفته بود آیفون SE ارزان قیمت می تواند به جذب بیش از یک میلیارد کاربر اندروید کمک کند. در نهایت تمایل کاربران بیشتر به کدام است؟ شرکت امنیتی Beyond Identity از ۱۰۰۳ آمریکایی برای کشف این موضوع نظرسنجی کرد.

طبق گزارشات ماه آوریل، iOS  به طور پیوسته در چهار سال گذشته سهم شاخصی را به دست آورده است، اگرچه اندروید هنوز با ۶۹.۷۴ درصد از این نظرسنجی، سهم اصلی را دارد. جالب ‌تر این که این گزارش اشاره می ‌کند بازارهای مختلف ترجیحات متفاوتی دارند و در برخی مناطق مانند آفریقا، قیمت بالای آیفون‌ ها ممکن است یکی از دلایلی باشد که مردم به جای آن به سراغ اندروید می‌ روند. بر اساس این گزارش، iOS حدود ۵۴ درصد از بازار سیستم عامل در آمریکای شمالی و اقیانوسیه را در اختیار دارد.

Beyond Identity  زاویه دیگری به بحث اضافه کرده است و خاطرنشان می کند که امنیت یکی از عوامل اصلی تصمیم گیری در مورد رقابت بین سیستم عامل ها است.

ظاهراً ۲۵ درصد از کاربران اندروید مستقر در ایالات متحده به فکر جایگزینی به iOS هستند و دلیل تغییر احتمالی ۴۹ درصد از آن ها این است که آیفون امن تر به نظر می رسد.

به طور مثال، ما با گزارش ‌های بیشتری در مورد حفره ‌های امنیتی اندروید مواجه می ‌شویم، اگرچه محصولات اپل نیز از شر مزاحمان مصون نیستند. گزارش امروز می گوید حتی با وجود این که بیش از ۴۰ درصد از هر دو گروه مورد حملات بدافزار یا کلاهبرداری ها قرار گرفته اند، تعداد بیشتری از کاربران اپل گزارش داده اند که “هرگز هیچ گونه نقض امنیتی را تجربه نکرده اند.” این بدان معناست که کاربران  iOS حدود ۲۰ درصد بیشتر احتمال داشت اطلاعات خود را به طور کامل بازیابی کنند.

زمانی که از دارندگان گران ‌قیمت ‌ترین گوشی ‌های هوشمند اپل و سامسونگ که امروز در دسترس هستند، در مورد درک آن ها از امنیت سؤال شد، کاربران آیفون ۱۳ پرو مکس بیش از دو برابر احتمال داشت که بگویند این گوشی امن ‌ترین گوشی ‌ای است که تا به حال استفاده کرده ‌اند. هر چند یک کاربر متوسط ​​iOS فقط کمی احساس امنیت بیشتری نسبت به یک کاربر اندرویدی دارد (۷۶ درصد در مقابل ۷۴ درصد.)

در هر صورت، همانطور که قبلا ذکر شد، نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی ممکن است به اپل روی بیاورند. آخرین نسخه سیستم عامل غول کوپرتینویی، iOS 16، چیزی است که ۳۳ درصد از کاربران اندروید را وسوسه می کند تا آیفون تهیه کنند، زیرا شامل بسیاری از ویژگی های امنیتی برای محافظت از افراد در برابر نرم افزارهای جاسوسی است.

این مطالعه همچنین نشان می ‌دهد که کاربران اپل در مورد ایمنی کوشاتر هستند و اقداماتی مانند استفاده از پین شش رقمی به جای پین چهار رقمی برای باز کردن قفل دستگاه‌ ها را انجام می ‌دهند و همچنین به احتمال زیاد از تشخیص چهره و نظارت بر ردیابی مکان استفاده می ‌کنند. البته طرف منفی ماجرا هم این است که کاربران iOS اغلب خیلی راحت هستند و در نهایت بیشتر از کاربران اندروید گوشی خود را از دست می دهند.

در پایان، تعداد نمونه ها برای نتیجه گیری بسیار اندک است و هم فروشندگان اپل و هم اندروید گوشی های هوشمند فوق العاده ای تولید می کنند که غیر قابل انکار است، اما بازهم جالب اینجاست که این گزارش می گوید سیستم عامل iOS 16  می تواند نیروی محرکه برای جایگزینی احتمالی اندروید به ios باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.