اخبار, تکنولوژی, موبایل

صفحه‌ کلید دو بخشی جدید Google و تایپ آسان تر روی صفحه‌ های تاشو

صفحه‌ کلید دو بخشی جدید Google و تایپ آسان تر روی صفحه‌ های تاشو

تیتر این مطلب در منابع مختلف می تواند اشاره ای هم به خبر خوب لانچ قریب الوقوع گوشی Pixel Fold باشد.

صفحه ‌کلید نرم‌ افزاری Gboard که  Google آن را برای اندروید (و  iOS) توسعه می ‌دهد در حال ارتقای قابل توجهی برای بهبود تجربه تایپ در دستگاه‌ های تاشو است و این نشان می ‌دهد که احتمال راه اندازی و رونمایی گوشی Google Pixel Fold بیشتر شده است.

همانطور که در منبع خبری Reddit  توضیح داده شده است، حالت رابط کاربری جدید این اپلیکیشن، نیمی از کلیدها را به سمت چپ صفحه و نیمی دیگر را به سمت راست منتقل می کند. این بدان معناست که کلیدها در موقعیت طبیعی تری نسبت به انگشتان شست شما قرار می گیرند، زیرا شما یک دستگاه بزرگ تر و تاشو را معمولا با دو دست خود نگه می دارید.

با این حال، برای دریافت این ویژگی در حال حاضر باید نسخه بتای Gboard را برای اندروید دانلود و اجرا کنید و و ممکن است لازم باشد قبل از اینکه Google سوئیچ را برگرداند و گزینه تقسیم صفحه کلید را در دستگاه تاشو شما فعال کند، صبر کنید.

تنظیمات تقسیمات را انجام دهید

هنگامی که آیکون صفحه کلید تقسیم شده به دو بخش را در بالای ردیف اعداد در رابط کاربری اپلیکیشن  Gboard، درست در سمت راست نماد چرخ دنده تنظیمات می بینید، بدین معناست که این ویژگی برای گوشی شما فعال شده است. برای جابه‌ جایی بین طرح ‌بندی عادی و طرح ‌بندی تقسیم ‌شده، روی این آیکون ضربه بزنید.

شایان ذکر است که صفحه کلید پیش ‌فرض سامسونگ روی صفحه ‌کلیدهای گوشی های تاشو خود مانند Samsung Galaxy Z Fold 3 از قبل این گزینه طرح‌ بندی را ارائه می ‌دهد. با این حال، برخی از کاربران ترجیح می دهند از Gboard خود گوگل به عنوان صفحه کلید انتخابی اندرویدشان استفاده کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که چقدر طول می کشد تا این ویژگی از نسخه بتا Gboard به برنامه استاندارد ارتقا پیدا کند. همچنین هنوز در نسخه iOS هم گنجانده نشده است (البته ما هنوز منتظر یک آیفون تاشو هستیم!)

تجزیه و تحلیل: نرم افزار سپس سخت افزار

در حالی که ما تأیید رسمی ای بر در راه بودن Google Pixel Fold نداریم ، نشانه‌ های زیادی وجود دارد که بر وجود این گوشی در خط تولید دلالت می کند، مثلا همین به ‌روزرسانی اخیر Gboard  جدیدترین و آخرین نشانه در حال حاضر است. البته در نظر داشته باشید که صفحه کلید اندرویدی خود گوگل زمانی که گوشی هوشمند تاشو گفته شده در نهایت رونمایی شود، آماده خواهد شد.

با ارائه Android 12L  و  Android 13، گوگل به بهبود و ارتقاء تعدادی از دستگاه‌ های با صفحه‌ نمایش بزرگ ‌تر از جمله گوشی های فولد، ادامه داده است. بسیاری از به‌ روزرسانی‌ ها شامل رابط نرم ‌افزاری می‌ شوند، برای مثال: نحوه ظاهر و عملکرد برنامه‌ ها روی صفحه‌ ای که می ‌توان آن را به دو بخش تقسیم کرد و چگونگی قرارگیری عناصری مانند نوار وضعیت، در کنار هم سازگار می ‌شوند.

به عبارت دیگر، گوگل قبل از اینکه سخت‌ افزار یا همان گوشی تاشوی خود را راه ‌اندازی کند، پایه‌ های نرم ‌افزاری را آماده می ‌کند که به نظر ما آغاز مسیر درستی برای آن است. اگر نرم افزار دارای اشکال باشد و به درستی برای پشتیبانی از فرم فاکتورهای مختلف بهینه سازی نشده باشد، جذابیت یک گوشی تاشو حتی با برند پیکسل به طور جدی کاهش می یابد.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Pixel Fold قرار است اواخر امسال، شاید در ماه اکتبر، عرضه شود، بنابراین منطقی است که گوگل قطعات نرم افزاری را در جای خود قرار دهد. با این حال، ممکن است تا سال ۲۰۲۳ هم تاخیر داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.