اخبار آیفون, تکنولوژی, موبایل

سبقت اندروید از آیفون در تست بازی!

سبقت اندروید از آیفون در تست بازی

شیائومی ۱۲ اس اولترا آیفون ۱۳ پرو مکس را در تست بازی شکست داد

اکثر گوشی ‌های هوشمند سطح بالا برای بیشتر کاربران به اندازه کافی سریع هستند، اما از منظر ارقام عملکردی، تراشه‌ های سری A اپل که آیفون‌ را تامین می ‌کنند، از  SoC هایی که به گوشی ‌های اندرویدی قدرت می‌ دهند، جلوتر هستند. آیفون‌ ها به طور سنتی عملکرد و گرافیک بهتری نسبت به گوشی ‌های اندرویدی ارائه می ‌دهند، اما به زودی ممکن است کوالکام این پادشاهی را از اپل بگیرد.

Xiaomi 12S Ultra  در تست بازی از همه گوشی های دیگر پیشی گرفته است

Golden Reviewer  که بررسی ‌ها و آزمایش‌ های دقیق در گوشی‌ های هوشمند را انجام می ‌دهد، متوجه شده است که جدیدترین پرچم دار شیائومی، شیائومی ۱۲ اس اولترا، گرافیک بازی بهتری نسبت به هر گوشی هوشمند دیگر از جمله گوشی‌ های ساخت اپل دارد.

این گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Plus Gen 1 بهره می برد که به لطف فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC نسبت به نسل ۱ پیشرفت چشمگیری داشته است. طبق اطلاعات کوالکام، این تراشه ۱۰ درصد بهبود عملکرد CPU و ۱۰ درصد ساعت پردازش گرافیکی سریع تر نسبت به مدل قبلی خود ارائه می دهد و ۳۰ درصد مصرف انرژی بیشتری دارد.

هنگام اجرای بازی قدرتمند Genshin Impact، Xiaomi 12S Ultra  با نرخ فریم بالاتری نسبت به سایر بهترین گوشی ‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ اجرا می ‌شد. چیزی که حتی تاثیرگذارتر می باشد این است که می توان بدون گرم شدن قابل توجه در این گوشی به فعالیت ادامه داد، که این مساله خود مشکلی در اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بود و اینک بهبود یافته است.

در واقع، Xiaomi 12S Ultra  نسبت به سایر گوشی ‌های هوشمند موجود در لیست مانند  iPhone SE 2022 و iPhone 13 Pro Max که سخت افزار آن ها از جدیدترین تراشه تلفن هوشمند اپل یعنی A15 Bionic بهره می برد و حتی Snapdragon 8 Gen 1 در Galaxy S22 Ultra، جایگاه بالاتری دارد.

جالب اینجاست که به نظر می ‌رسد این گوشی شیائومی نسبت به آیپد ایر ۲۰۲۲ مجهز به اپل M1 میزان گرم شدن کمتری دارد.

تنها دستگاهی که نرخ فریم بالاتری نسبت به Xiaomi 12S Ultra داشت آیپد مینی ۶ با تراشه A15  بود.

به جهت اینکه ما بنچمارک CPU  را برای Xiaomi 12S Ultra نداشتیم، یک دستگاه ایسوس را که بر روی آخرین تراشه کوالکام کار می‌ کند آزمایش کردیم، این دستگاه در تست تک هسته‌ ای Geekbench 5 به ۱۳۱۳ و در تست چند هسته‌ای به ۴۱۴۷ رسید.

برای مقایسه و اطلاعات بیشتر، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در تست تک هسته ای ۱۲۴۲ امتیاز و در تست چند هسته ای ۳۵۳۸ امتیاز و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل نیز در همین تست امتیاز ۱۷۳۴ و ۴۸۱۸ را کسب کرد.

بنابراین در حالی که اپل همچنان پیشتاز است، کوالکام در حال رسیدن به غول کوپرتینویی است. طبق شایعات، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عملکرد و کارایی بهتری را هم ارائه خواهد کرد.

برگردیم به ۱۲S Ultra، این گوشی مجهز به سنسور دوربین اصلی ۱ اینچی است که به آن امکان می دهد جزئیات بیشتری را نسبت به گوشی های با سنسورهای کوچک تر ثبت کند. از دیگر مشخصات آن می توان به پنل بزرگ ۶.۷۳ اینچی OLED و باتری ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی اشاره کرد.

شیائومی ۱۲ اس اولترا متأسفانه فقط در چین فروخته می شود. قیمت آن از ۵۹۹۹ RMB  (۹۰۰ دلار) شروع می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.