بررسی, تکنولوژی

“زمان مرگ” آی پاد تاچ

"زمان مرگ" آی پاد

با اعلام اپل سرانجام “زمان مرگ” آی پاد فرارسید.

اپل امروز از مرگ آی پاد تاچ خبر داد. آی‌ پاد تاچ بخشی از خانواده آی‌ پاد است که بیش از ۲۰ سال از عمر آن می‌ گذرد و تا زمانی که منابع دستگاه تمام نشود، همچنان در دسترس خواهد بود. قیمت آی پاد تاچ از ۱۹۹ دلار برای مدل دارای ۳۲ گیگابایت حافظه، ۲۹۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۳۹۹ دلار برای آی پاد تاچ با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود. گزینه های رنگ بندی این دستگاه شامل :  خاکستری، نقره ای، صورتی، آبی، طلایی و قرمز سفارشی بود.

آی ‌پاد تاچ برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و پخش موسیقی آنلاین و آفلاین، مرورگر اینترنت، قابلیت ‌های پیام ‌رسانی، دوربین و موارد دیگر را ارائه می‌ کرد. این دستگاه فقط از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل می شود. باتری کوچک آن ۱۰۴۳ میلی آمپر بر ساعت ظرفیت دارد. آی پاد تاچ از قابلیت های تلفنی بومی برخوردار نیست.

با پایان یافتن آی پاد تاچ، کل خط تولید آی پاد متوقف شد. واحدهای باقی مانده آی پاد تاچ موجود، مدل نسل هفتم با نمایشگر LCD 4 اینچی و وضوح ۶۴۰ در ۱۱۳۶ هستند. در بخش سخت افزار این دستگاه، چیپست ۱۶ نانومتری A10 Fusion قرار دارد که اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۶ عرضه شد.  دوربین روی دستگاه ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 است. در جلوی دستگاه دوربین مناسب FaceTime  با f/1.2 مگاپیکسل وجود دارد.

اپل بسیاری از واحدهای آی ‌پاد تاچ را فروخت و طی شش سال اول از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳، بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، گفت: “موسیقی همیشه بخشی بنیادی و اصلی برای ما در اپل بوده است و رساندن آن به گوش صدها میلیون کاربر به شیوه ای که آی پاد انجام داد، بیش از فعالیت های خود صنعت موسیقی تاثیرگذار بود. همچنین نحوه پیدا کردن، گوش دادن و به اشتراک گذاری موسیقی را دوباره تعریف کرد.”

Joswiak  اضافه کرد که “امروز روح iPod زنده است. ما یک تجربه موسیقی باورنکردنی را در تمامی محصولات خود، از آیفون گرفته تا اپل واچ تا هوم پاد مینی، و در مک، آی پد و اپل تی وی، ادغام کرده ایم. و Apple Music کیفیت صدای پیشرو در صنعت را با پشتیبانی از صدای فضایی ارائه می ‌کند و هیچ راهی بهتر برای لذت بردن، کشف و تجربه موسیقی وجود ندارد.”

پیشنهاد می ‌کنیم اگر به دنبال خرید یکی از دستگاه‌ های آی ‌پاد تاچ باقی‌ مانده به‌ عنوان یک کالای کلکسیونی هستید، سریعتر اقدام کنید زیرا با توقف تولید این دستگاه و رو به پایان بودن منابع آن ممکن است هیچوقت نتوانید به آی پاد دسترسی پیدا کنید. مسلما اگر اپل با آی پاد موفق نمی شد، احتمالا آیفونی وجود نداشت. آی پاد برای اولین بار در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۱ عرضه شد و با اعلام اخیر اپل، آی پاد تاچ به پایان رسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.