اخبار آیفون, سامسونگ, موبایل

رقابت پرچم داران اپل و سامسونگ برای حفظ ارزش مادی

s22-ultra-vs-iphone-13-pro-pixel-6_large

کاهش ارزش و بهای گوشی گلکسی اس ۲۲ ۳برابر سریع تر از آیفون ۱۳ در حال اتفاق افتادن است، در حالی که حتی گوشی پیکسل ۶ جایگاه خود را از این نظر بهتر حفظ کرده است.

اگرچه تفاوت قابل توجهی در قیمت های اولیه آیفون ۱۳، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و گوگل پیکسل ۶ وجود ندارد، اما طبق نظرسنجی جدید بازار آنلاین گوشی های هوشمند  SellCell، خرید پرچم دار اپل سرمایه گذاری بسیار بهتری است.

گوشی آیفون ۱۳ مینی پایه ۶۹۹ دلار، گلکسی اس ۲۲ پایه ۷۹۹ دلار و پیکسل ۶ با قیمت ۵۹۹ دلار به فروش می رسند. SellCell  ارزش مادی این گوشی ها را در یک دوره دو ماهه ردیابی کرد و به این نتیجه رسید که اگر تصمیم به فروش آیفون ۱۳ دست دوم خود داشته باشید، پول بیشتری از این معامله به نسبت فروش مدل های کار کرده دیگر به دست خواهید آورد. این یافته‌ ها با گزارش ‌های قبلی که می ‌گفتند آیفون ارزش بیشتری (خاصه در بخش مادی) نسبت به گوشی ‌های اندرویدی دارد، مطابقت می کند.

سایت تجارت الکترونیکی داده‌ هایی را طی دو ماه پس از عرضه مدل های گفته شده در بالا جمع‌آوری کرد و متوجه شد که گلکسی S22 بدترین مدل در حفظ ارزش مادی خود است. مدل‌های «در حد نو» گلکسی S22 دو ماه پس از عرضه، فقط ۴۶.۸ درصد از ارزش اصلی خود را در بخش مادی داشتند که باعث شد سری S22 بدترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد. پس از آن خانواده پیکسل ۶ قرار گرفت که دو ماه پس از عرضه ۴۱.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

در مقابل، ارزش سری آیفون ۱۳ دو ماه پس از عرضه گوشی های آن برای فروش، فقط ۱۶.۴ درصد کاهش یافت. البته این نکته هم در ادامه شایان ذکر است که کاهش ارزش خانواده آیفون ۱۳ پس از گذشت یک ماه به اوج خود یعنی عدد ۱۸.۷ درصد رسید. جالب اینجاست که پیکسل ۶ نیز پس از ماه اول مقداری از ارزش قیمتی از دست رفته خود را به دست آورد!

به طور معمول این اتفاق فقط توسط آیفون‌ ها صورت می گیرد، بنابراین دیدن افزایش ارزش یک گوشی اندرویدی پس از افت اولیه جالب است. پیکسل ۶ تا حد زیادی موفق ترین گوشی گوگل و همچنین یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال ۲۰۲۲ است.

استهلاک بهای گلکسی اس ۲۲ به صورت خطی و متوالی بود، اما اکنون به نظر می رسد که این استهلاک رو به کاهش است. بنابراین ممکن است در ماه های آینده مقداری از کاهش ارزش این گوشی جبران شود.

گلکسی اس ۲۲ پلاس ۱۲۸ گیگابایتی سریع ترین کاهش ارزش را داشت و ۵۳.۸ درصد از ارزش خود را در دو ماه از دست داد که معادل ۵۷۴.۹۹ دلار زیان است. بدترین عملکرد گوگل نیز در مورد گوشی پیکسل ۶ پرو ۲۵۶ گیگابایتی می باشد که شاهد ضرر ۴۵.۷ درصدی یا ۴۷۹ دلاری بود.

در مورد اپل هم، آیفون ۱۳ مینی ۱۲۸ گیگابایتی پس از دو ماه بیشترین ارزش را با عددی معادل ۲۹.۲درصد از دست داد. مدل های مینی عملکرد خوبی نداشته اند و به روز نمی شوند، بنابراین تعجب آور نیست که ببینیم آیفون ۱۳ مینی بدترین عملکرد را در این زمینه داشته است. اکثر مدل های آیفون ۱۳ مینی نیز پس از ماه اول به کاهش ارزش خود ادامه دادند.

آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی بهترین عملکرد را داشت و پس از دو ماه تنها ۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.