بررسی, سامسونگ, موبایل

تایید شایعه عرضه Galaxy S23 Ultra با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

تایید شایعه عرضه Galaxy S23 Ultra با دوربین 200 مگاپیکسلی

شایعه “۱۰۰٪ تایید” عرضه گلکسی  S23 Ultra به عنوان گوشی بعدی سامسونگ،  نشان دهنده تاییدی بر وجود دوربین مورد انتظار ۲۰۰ مگاپیکسلی شگفت انگیز نیز در آن خواهد بود.

مدتی است که سامسونگ سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرده است و به احتمال زیاد گوشی پریمیوم بعدی این شرکت کره جنوبی، گلکسی اس ۲۳ اولترا، از این دوربین بهره خواهد برد. ظاهراً مشابه نسخه‌ های HP1 و HP3 نیست که شرکت قبلاً اعلام کرده است و برخی گمانه ‌زنی‌ها مبنی بر اینکه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده برای S23 Ultra واقعاً بزرگ است، وجود دارد، اما ظاهراً اینطور نیست.

طراحان و فروشندگان گوشی های هوشمند محدودیت اندازه دارند که مانع از تجهیز گوشی های خود به حسگرهای بسیار بزرگ می شود. اخیرا، شرکت ‌هایی را دیده ‌ایم که از تکنیکی به نام باینینگ پیکسل استفاده می ‌کنند که به موجب آن پیکسل ‌های کوچک ‌تر با هم ترکیب می ‌شوند تا به عنوان یک پیکسل بزرگ عمل کنند و تصاویر دقیق ‌تری تولید کنند.

به عنوان مثال، اگرچه S22 Ultra دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است، به طور پیش فرض تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی می گیرد. به طور مشابه، آیفون ۱۴ پرو جدید اپل که با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه می شود، عکس های ۱۲ مگاپیکسلی تولید می کند و نتیجه نهایی با ترکیب داده های فتوسایت های ۱.۲۲ میکرومتری برای ارائه تصاویری قابل مقایسه با سنسورهایی با پیکسل های ۲.۴۴ میکرومتر به دست می آید.

چنین ترفندهایی فقط می ‌توانند شما را تا این حد پیش ببرند، اما در برخی مواقع، فیزیک فراگیر خواهد شد و سنسورهای دوربین باید بزرگ ‌تر شوند تا مگاپیکسل ‌های بیشتری را در خود جای دهند. بنابراین، اگرچه بعید است که سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی هیولایی گلکسی اس ۲۳ اولترا به اندازه واحد ۱۰۸ مگاپیکسلی S22 الترا باشد، اما خبر خوب این است که افزایش اندازه ظاهری آن تقریباً ناچیز خواهد بود.

پس در نتیجه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ الترا مگاپیکسل بیشتری دارد و در عین حال تا حد زیادی همان اندازه باقی می ماند.

این خبر محرمانه دست اول از طرف افشاکننده محترم Ice Universe تهیه شده است که می گوید ۱۰۰ درصد مطمئن است دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی S23 Ultra اندازه ۱/۱.۳ اینچ خواهد داشت و دارای پیکسل هایی با اندازه ۰.۶ میکرومتر و دیافراگم بزرگتر f/1.7 برای استفاده بیشتر است. برای مرجع، سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اس ۲۲ الترا ۱/۱.۳۳  اینچ با پیکسل ۰.۸ میکرومتر و دیافراگم f/1.8 است.

او در ادامه گفته است که این دوربین تنها کمی بزرگ تر از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو خواهد بود که به گفته او ۱/۱.۳ اینچ است. البته این احتمال وجود دارد که از سنسورهای برخی از گوشی های اندرویدی رقیب که سال آینده عرضه می شوند کوچک تر باشد. امکان دارد او به گوشی هایی اشاره داشته باشد که ممکن است از سنسورهای ۱ اینچی استفاده کنند.

همانطور که در تلاش های اخیرش برای به سخره گرفتن اپل مشهود است، سامسونگ بیشتر بر حفظ برتری خود نسبت به سازنده آیفون متمرکز شده است. همانطور که اپل و گوگل نشان داده‌اند، رزولوشن ‌های بالاتر پایان کار نیستند، اما عموماً برای کاربران حرفه ‌ای بهتر هستند زیرا گزینه‌ های بیشتری برای کار در اختیار آن ها قرار می‌دهند.

تعداد مگاپیکسل هنوز توسط بسیاری از خریداران به عنوان یک عدد معیار برای تصمیم گیری در مورد کیفیت دوربین در نظر گرفته می شود. در پایان، عوامل بسیاری بر کیفیت تصویر به غیر از مگاپیکسل تأثیر می‌ گذارند، از جمله اندازه سنسور، زیرا سنسور بزرگ ‌تر می ‌تواند پیکسل‌ های بیشتری را جا داده و جزئیات بیشتری را ثبت کند.

شایعه شده است که گلکسی اس ۲۳ الترا سنسورهای تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی اس ۲۲ الترا را با زوم اپتیکال ۱۰ و ۳ برابر حفظ خواهد کرد. هیچ چیز در مورد دوربین التراواید مشخص نیست. همچنین انتظار می ‌رود که این شرکت از نرم ‌افزارهای هوشمند برای کمک به S23 Ultra برای ارائه تصاویر و ویدیوهای بسیار بهتر استفاده کند. همچنین می توان حدس زد که اس ۲۳ الترا از اکثر گوشی های دارای دوربین برتر سال ۲۰۲۲ پیشی بگیرد.

گفته می شود که این گوشی تا حد زیادی ابعادی مشابه مدل قبلی خود دارد، اما ممکن است تا حدودی طراحی جعبه ای شکل داشته باشد. همچنین انتظار می ‌رود که نمایشگر ۶.۸ اینچی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشد. این گوشی به احتمال زیاد بر روی چیپست شایعه شده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2  اجرا می شود که گزارش ها نشان می دهد نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 SoC انرژی کارآمدتری دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.