اخبار, اخبار آیفون

به نظر می رسد که هرگز آیفون SE 4 را از اپل دریافت نکنیم!

به نظر می رسد که هرگز آیفون SE 4 را از اپل دریافت نکنیم!

آیا SE آیفون به انتهای مسیر خود رسیده است؟

اکنون بیش از پیش به نظر می رسد که دیگر آیفون SE 4 را دریافت نخواهیم کرد و این موضوع کل آینده این سری آیفون را با ابهام روبرو کرده است؛ البته وجود شک و تردیدهای آشکار در مورد اندازه محبوبیت و سودآوری این سری گوشی های آیفون، باعث شده اپل وضعیت ارزان ترین آیفون را دوباره ارزیابی کند.

باید بدانید که مطرح کننده این موضوع تحلیل گر مورد اعتماد یعنی مینگ چی کو (از طریق MacRumors) است که بیشتر اوقات در مورد پیش ‌بینی ‌های محصولات اپل موارد درستی را می ‌گوید. بر طبق صحبت های این تحلیل گر اپل به تامین کنندگان خود گفته است که آیفون SE 4 نه در سال ۲۰۲۴ در واقع هیچ سالی عرضه نخواهد شد.

الباه این خبر موضوع تعجب برانگیز و جدیدی نیست چرا که قبلاً هم شایعاتی مبنی بر عدم عرضه نسخه بعدی آیفون SE تضمین شده بود و به نظر می‌رسد که اکنون دیگر سرنوشت این گوشی مشخص شده است.

چیپ ۵G و آیفون SE4

در اینجا یک موضوع فرعی وجود دارد و آن این است که به گفته Kuo اپل قصد داشت از آیفون SE 4 برای اولین تراشه ۵G خود که در داخل توسعه یافته است استفاده کند. با این حال نگرانی های وجود دارد مبنی بر این که عملکرد تراشه جدید ممکن است با تراشه های Qualcomm که اپل در حال حاضر برای گوشی های خود استفاده می کند برابر نباشد.

همین مساله باعث می ‌شود کوالکام برنده بزرگ لغو تولید آیفون SE 4 باشد، زیرا می ‌تواند در آینده ‌ای قابل پیش ‌بینی تراشه ‌های ۵G خود را به اپل عرضه کند. البته آیفون ها در حال حاضر از پردازنده های طراحی شده توسط خود اپل استفاده می کنند و A16 Bionic در آیفون ۱۴ پرو قرار دارد.

با عرضه آیفون SE (2022) در سال گذشته که سومین مورد از این سری بوده است تا سال ۲۰۲۴ انتظار ارائه نسخه دیگری را نداشتیم. با این حال، اکنون تردیدهای جدی وجود دارد که ما دوباره شاهد به روز رسانی و تولید نسخه جدید این آیفون ارزان قیمت هستیم یا خیر، اگرچه خود کمپانی اپل تمایل دارد مدل‌ های قدیمی ‌تر گوشی‌ های پرچم‌ دار خود را برای جایگزینی ارزان ‌تر به جای SE در فروش نگه دارد.

تجزیه و تحلیل نهایی ما: آیا آیفون SE خریداران زیادی دارد؟

ما اطلاعات و زمزمه هایی را شنیده ‌ایم مبنی بر اینکه تعداد فروش آیفون SE (2022) به اندازه ‌ای که اپل امیدوار بود بالا نیست و این موضوع احتمالاً دلیل اصلی تهدید آینده این سری است. پس قطعا  با توجه به این که استقبال از این گوشی چندان جالب نبوده اپل قصد تولید و فروش آیفون SE 4  را ندارد.

تعیین دقیق اینکه چه چیزی در مورد آیفون SE برای خریداران و مخاطبان جذاب نیست، دشوار است. شاید مثلا طراحی قدیمی (کامل با دکمه هوم)، یا صفحه نمایش کوچک، یا شاید تنظیمات محدود دوربین تک لنز مشتریان را جذب نمی کند.

اما نکته مثبت سری گوشی های SE بسیار مقرون به صرفه بودن آن هاست. مورد جالب توجه دیگر این است که آخرین نسخه چیپست های اپل را اجرا می کند و قادر به انجام هر کاری که آیفون های پرچم دار توانایی عمل به آن از منظر نرم افزاری را دارند، می باشد. قیمت اولیه سری SE تقریبا نصف قیمت آیفون ۱۴ بوده و این صرفه جویی بزرگی است.

مشکل دیگر ممکن است بازار فروش آیفون ‌های دست دوم با قیمت ‌های پایین ‌تر باشد که به فروش آیفون SE لطمه می‌ زند، و همچنین شایان ذکر است که به نظر می ‌رسد اپل این گوشی را به ‌اندازه دیگر آیفون ‌هایش به طور گسترده یا مکرر تبلیغ نمی ‌کند.

در نهایت دلیل فروش پایین آن هرچه که هست، اکنون دیگر می تواند پایان راه سری آیفون های SE باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.