اخبار, تکنولوژی

به روزرسانی های جدید اندروید در دسامبر

به روزرسانی های جدید اندروید در دسامبر

ویژگی های جدید این به روزرسانی بهبودهای مختلف برای کیفیت زندگی را معرفی می کند

دستگاه‌ های اندروید ویژگی‌ های جدیدی را به عنوان بخشی از به‌ روزرسانی ماه دسامبر توسط Google دریافت خواهند کرد. در ظاهر، تغییرات کاملاً رندوم به نظر می ‌رسند، اما دلیل آن این است که هر کدام از ویژگی ها نوع خاصی از کاربران را هدف قرار می ‌دهند.

به عنوان مثال، گوگل در حال اضافه کردن یک برنامه جدید Reading Mode است تا به افراد کم بینا کمک کند تا متن ها را در گوشی خود بخوانند. این ویژگی با ادغام خود در بخش تنظیمات سریع گوشی شما کار می کند و می تواند با انتخاب یک برگه کتاب جدید که در هر برنامه ظاهر می شود فعال شود؛ با انتخاب آن، صفحه به فرمی خواناتر با متن رنگی روی پس ‌زمینه سیاه برای کنتراست بالا تبدیل می ‌شود.

طبق اطلاعات به دست آمده از این به روزرسانی، گزینه ‌های سفارشی ‌سازی در دسترس هستند که می‌ توانید رنگ متن، اندازه فونت و سطح کنتراست را تغییر دهید. حالت خواندن همچنین دارای گزینه تبدیل متن به گفتار برای کاربرانی است که در زمینه بینایی مشکل را دارند یا فقط می خواهند استراحت کنند و گوش دهند. یک نوار لغزنده درون برنامه ای به شما این امکان را می دهد تا سرعت خواندن را تنظیم کنید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم به ‌روزرسانی ماه دسامبر اندروید به شما این امکان را می ‌دهد که کلیدهای دیجیتال ماشین هوشمند خود را به اشتراک بگذارید اما فقط بین گوشی های پیکسل گوگل و آیفون های اپل. این اشتراک گذاری یک لینک را برای کاربر ایجاد کرده و از وی درخواست وارد کردن پین خواهد کرد که با زدن پین کابر می تواند ماشین هوشمند را روشن کند. کلیدهای سازگار از طریق برنامه کیف پول دیجیتال گوشی ارسال می شوند (فقط مطمئن شوید که می توانید به شخص دیگر اعتماد کنید). گوگل قصد دارد پشتیبانی از کلید دیجیتال را برای «گوشی های دارای Android 12  و بالاتر» گسترش دهد، اما تاریخ دقیقی جز «به‌ زودی» اعلام نکرده است.

علاوه بر این، هر چیز دیگری که به گوشی های اندرویدی می آید در مقیاس بسیار کوچک تر است. در پایین لیست، ویجت جستجوی YouTube جدیدی برای سرچ ویدیوها به صورت مستقیم از صفحه اصلی دارید. ویرایشگر کلاژ Google Photos دو طرح هنری جدید دارد: یک سبک کارتونی توسط زوج زن و شوهر DABSMYLA و دیگری توسط هنرمند آبرنگ یائو چنگ دیزاین طراحی شده است. و در نهایت، ارسال محتوا از برنامه Google TV به یک نمایشگر سازگار اکنون با یک اشاره دست قابل انجام است.

تغییرات سیستم عامل گجت های پوشیدنی

برای Wear OS در ساعت های چند ترفند در راه است. کاشی‌ های جدیدی اضافه می ‌شوند که به شما می ‌گویند چه زمانی می ‌توانید طلوع یا غروب خورشید را در هر روز مشاهده کنید و چگونه به مخاطبین مورد علاقه خود دسترسی سریع داشته باشید. همچنین از ۵ دسامبر می ‌توان به تمرین‌ های منتخب در برنامه آدیداس از طریق دستورات صوتی دستیار Google دسترسی داشت. جدای از آن، دقیقاً مشخص نیست که هر یک از ویژگی ‌های دیگر چه زمانی ارائه می ‌شوند. ما از گوگل پرسیدیم که آیا می تواند تاریخ مشخصی را برای ارائه ویژگی ها به ما بدهد؟ اما در زمان نگارش این مقاله جوابی دریافت نکردیم. اگر پاسخی شنیدیم، این مطلب را به ‌روزرسانی می‌ کنیم.

به‌ علاوه، شنیده های ما حاکی از آن است که چندین برنامه Google Workspace ممکن است راه خود را به WatchOS باز کنند. اگر این امر محقق شود، بهره وری ساعت های هوشمند اندرویدی افزایش پیدا می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.