بررسی, موبایل

بهترین گوشی های ارزان اندرویدی در سال ۲۰۲۲

بهترین گوشی های ارزان اندرویدی در سال 2022

بله، شما قطعا می توانید یک گوشی شگفت انگیز با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار تهیه کنید!

همانطور که گوشی های رده بالا روز به روز گران تر می شوند، بهترین گوشی های اندرویدی ارزان قیمت هم هر روز از هر نظر بهتر از قبل می شوند. ما لیستی از بهترین گوشی های اندرویدی را که در حال حاضر می توانید با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار یا ۵۰۰ پوند خریداری کنید، بررسی و رتبه بندی کرده ایم. چه به دنبال اتصال به ۵G  باشید یا فقط ‌بخواهید تا جایی که ممکن است پول کمتری بپردازید، راهنمای خرید ما به شما کمک می‌کند تا گوشی مناسب خود را پیدا کنید.

در اینجا برخی از انتخاب های برتر ما برای ارزان ترین گوشی های اندرویدی مناسب موجود در حال حاضر آورده شده است.

بهترین گوشی های اندرویدی ارزان کدامند؟

سال ۲۰۲۱ بهترین سال برای گوشی های ارزان قیمت نبود، اما خوشبختانه سال ۲۰۲۲ برای افرادی که با پرداخت ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی جدید راحت نیستند (یا نمی توانند این مقدار هزینه کنند) سال بهتری بوده است. ما شاهد ویژگی‌ هایی مانند دوربین‌ های متعدد، پردازنده‌ های سریع ‌تر و ۵G در گوشی های امسال هستیم که تا چند سال پیش بی‌ سابقه بود. به همین دلیل، بهترین گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه به هیچ وجه به جز بخش قیمت، احساس «ارزان بودن» را منتقل نخواهند کرد. ما این گوشی ها را مورد تست و آزمایش‌ های خود قرار داده ‌ایم تا مطمئن شویم که شما بهترین توصیه ‌ها را از ما برای انتخاب و خرید دریافت می ‌کنید.

انتخاب برتر ما سامسونگ A53 5G است که قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار دارد و برخی از بهترین ویژگی های گوشی های پرچم دار گران قیمت سامسونگ را ارائه می دهد. دارای صفحه نمایش AMOLED با نرخ رفرش  ۱۲۰هرتزی فوق العاده، چهار دوربین در پشت (که واقعا خوب هستند) است و همچنین باتری بزرگی که به خوبی در طول یک روز کامل دوام می آورد و سال ها پشتیبانی از نرم افزار دارد. بحث در مورد جایگاه سامسونگ در دنیای اندروید این روزها به همین دلیل سخت است.

اما اگر به دنبال صرفه جویی بیشتر در هزینه هایتان می باشید و در شبکه های T-Mobile یا AT&T در ایالات متحده هستید، بهترین انتخاب زیر ۳۰۰ دلار OnePlus Nord N20 5G است. Nord N20  دارای صفحه نمایش AMOLED درخشان و زنده، پردازنده عالی، دوربین های شگفت آور عالی و عمر باتری ای است که برای هر کاربری بیش از یک روز دوام می آورد. OnePlus  حتی یک شارژر ۳۳ واتی را در جعبه خود دارد که این روزها در بین گوشی‌ ها است، چه رسد به اینکه قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار داشته باشند. توجه داشته باشید که از پشتیبانی ۵G  مناسب فقط در شبکه T-Mobile برخوردار است.

با این حال، اگر دوربین ‌ها مهم ‌ترین انتخاب شما هستند، بهتر است ابتدا Google Pixel 6a را در نظر یگیرید. این گوشی با پردازش تصویر عالی در دوربین ها و عملکرد نسبتاً سریع با آخرین نسخه اندروید، بیشترین استفاده را از سخت افزار خود می کند.

این تلفن همچنین از ۵G sub-6  پشتیبانی می کند، بنابراین شما می توانید با آخرین فناوری شبکه هر شرکت مخابراتی کار کنید، زیرا در چند سال آینده به گسترش آن ادامه می دهد. قیمت آن بسیار بیشتر از Nord N20 است، اما با در نظر گرفتن دوربین ‌های برنده جایزه گوگل و تعهد به سال ‌ها به ‌روزرسانی نرم ‌افزار، قطعا انتخاب کردن سخت است.

در ادامه به معرفی و بررسی بهترین گوشی های ارزان قیمت اندرویدی می پردازیم.

سامسونگ گلکسی  A53 5G

بهترین گوشی زیر ۵۰۰ دلار

صفحه نمایش: ۶.۵ اینچی  AMOLED، ۲۴۰۰×۱۰۸۰، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز| پردازنده: Exynos 1280 CPU  هشت هسته ای| رم: ۶ گیگابایت| فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت| دوربین ها: ۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل التراواید، ۵ مگاپیکسل ماکرو، ۵ مگاپیکسل depth، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی| شارژ: ۲۵ وات سیمی| باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت| مقاومت در برابر آب:IP67 |ابعاد:  ۱۵۹.۶x 74.8 x 8.1 میلی متر |وزن: ۱۸۹ گرم

موارد مثبت: سخت افزار زیبا، صفحه نمایش AMOLED درخشان و زنده با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، چهار دوربین پشتی خوب، باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، IP67  مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

موارد منفی: بدون جک هدفون ۳.۵ میلی متری، دوربین ها به خوبی گوشی پیکسل نیستند

سری گلکسی A یکی از بزرگترین دستاوردهای سامسونگ با مشخصات قوی و طراحی زیبا در گوشی های میان رده و پایین رده است. ما به دلایلی آن را گوشی میان رده ای نامیدیم که در سال ۲۰۲۲ شکست خواهد خورد. این نسخه یک نمونه درخشان است که بیشتر شبیه یک پرچم دار با نصف قیمت معمولی پرچم دار است. به دلیل ارزش نسبت به قیمت، حتی از Galaxy A73 گران‌ تر نیز چشمگیرتر است.

سامسونگ با گلکسی A53 5G و تازه سازی A52 با عملکرد بهبود یافته به لطف پردازنده مرکزی هشت هسته ای Exynos 1280، که دارای دو هسته با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته باقی مانده با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است، این روند را ادامه می دهد. این دستگاه با یک رم ۶ گیگابایتی هماهنگ شده و از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند.  برخلاف برخی از گوشی های ارزان تر، پشتیبانی از شارژ سریع آن تا ۲۵ وات است.

شاید چشمگیرترین ویژگی این گوشی یک چیپست بسیار کامل ۵G  باشد. این گوشی از Sub-6 و mmWave 5G از جمله باند میانی با باند C پشتیبانی می کند. اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه با پشتیبانی کامل از ۵G  هستید، این یک انتخاب عالی است. Wi-Fi  تنها با پشتیبانی از Wi-Fi 5  عالی نیست، اما هنوز هم برای اکثر افراد خوب است.

در جلوی این گوشی، یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED با فرکانس ۱۲۰ هرتز دارید تا رنگ ‌های عالی و کنتراست را با انیمیشن ‌های روان دریافت کنید. این گوشی با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود اما اگر می خواهید کارت حافظه تهیه کنید، قابل ارتقا است.

OnePlus Nord N20 5G

بهترین گوشی زیر ۳۰۰ دلار

صفحه نمایش: ۶.۴۳ اینچی AMOLED با ۶۰  هرتز نرخ به روزرسانی| پردازنده:Qualcomm Snapdragon 695 5G |  رم: ۶ گیگابایت LPDDR4x | فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت  UFS 2.2 |دوربین ها: ۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل مونوکروم، ۱۶ مگاپیکسل سلفی| شارژ: ۳۳ واتی  SUPERVOOC |باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت |مقاومت در برابر آب: IP52 |  ابعاد:  ۱۵۹.۹x 73.2 x 7.5 میلی متر| وزن: ۱۷۳ گرم

موارد مثبت: صفحه نمایش AMOLED فوق العاده، دوربین های عالی، جک ۳.۵ میلی متری و اسلات کارت میکرو اس دی، اتصال ۵G  و  NFC، ظاهر و ساخت عالی، ویژگی های نرم افزاری زیاد

موارد منفی: مشکلات سازگاری درگاه  USB، دریافت فقط یک به‌ روزرسانی سیستم عامل، پشتیبانی محدود از ۵G

قیمت عجیب ۲۸۲ دلاری Nord N20  آغاز آخرین گوشی ارزان قیمت وان پلاس است. در داخل آن یک اسنپدراگون ۶۹۵ با اتصال ۵G مشابه موتورولا G Stylus 5G (2022) قرار دارد که تقریباً دو برابر قیمت آن است و دارای ویژگی هایی همچون ۶ گیگابایت رم و حتی ۱۲۸ گیگابایت حافظه سریع UFS 2.2 است. این گوشی به طور مداوم بیشتر شبیه یک گوشی دو برابر قیمت خود عمل می کند.

علاوه بر این، یک صفحه نمایش AMOLED در جلو دارد که تقریباً هرگز در گوشی های با این رنج قیمت دیده نمی شود. همانطور که از یک پنل AMOLED  انتظار دارید، رنگ ‌ها فوق ‌العاده هستند، سطوح مشکی عالی هستند و همه چیز عالی به نظر می ‌رسد. می‌ تواند کمی روشن ‌تر باشد ولی «فقط» نرخ تازه ‌سازی ۶۰ هرتز دارد، اما بحث در مورد کیفیت AMOLED در حالی که اکثر گوشی ‌های این محدوده قیمت با LCD ملایم عرضه می شوند، سخت است.

دوربین ها نیز بالاتر و فراتر از سطح کیفیت اکثر گوشی های این رنج قیمت هستند. یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واقعا خوب و دوربین های مونوکروم ۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی در پشت دارد که عمدتاً به تنهایی بی فایده هستند اما به همراه دوربین اصلی عکس های بسیار عالی با دامنه دینامیکی گسترده تولید می کنند و همچنین نرم‌ افزار چند فریمی با هوش مصنوعی بسیار هوشمند که پس از گرفتن عکس به‌ طور خودکار بهترین عکس را انتخاب می ‌کند و حتی ویدیوهای با کیفیت ۱۰۸۰p می ‌گیرد.

گوگل پیکسل ۶a

بهترین دوربین ها در هر گوشی ارزان قیمت

صفحه نمایش: ۶.۱ اینچی  AMOLED، ۲۴۰۰×۱۰۸۰، نرخ تجدید ۶۰ هرتز| پردازنده: Google Tensor |  رم: ۶ گیگابایت| فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت  UFS 3.1 |  دوربین ها: ۱۲ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۸ مگاپیکسل سلفی |شارژ: ۱۸ وات سیمی |باتری: ۴۴۱۰ میلی آمپر ساعت |مقاومت در برابر آب : IP67  |ابعاد:  ۱۵۲.۲x 71.8 x 8.9 میلی متر |وزن: ۱۷۸ گرم

موارد مثبت: دوربین های بسیار شگفت انگیز، عملکرد سریع در سراسر صفحه، صفحه نمایش OLED زیبا، ویژگی های منحصر به فرد و عالی سری پیکسل، پشتیبانی از شبکه های ۵G، اندازه مناسب

موارد منفی: صفحه نمایش فقط ۶۰ هرتزی، بدون جک هدفون، بدون شارژ بی سیم

اغلب اوقات، زمانی که کمتر از ۵۰۰ دلار برای یک گوشی خرج می کنید، باید در مورد پردازنده و ساخت گوشی نگران باشید. اما گوگل کارها را با پیکسل ۶a  متفاوت انجام می دهد.

همه چیز با پردازنده Google Tensor در داخل آن شروع می شود. این اولین پردازنده ای است که گوگل در داخل خود طراحی کرده و دقیقاً همان پردازنده ای است که در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گران تر وجود دارد. این بدان معناست که مهم نیست با گوشی چه کاری انجام می دهید، عملکرد به همان اندازه که می شود خوب است. در واقع ۴۰ درصد بهتر از اکثر گوشی های این رنج قیمتی است.

البته دوربین ‌هایی که گوشی ‌های پیکسل استفاده می کنند، بسیار شناخته شده هستند. Pixel 6a ممکن است از سخت ‌افزار دوربین مشابه گوشی ‌های پیکسل قدیمی‌ تر استفاده کند که یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است، اما به لطف پردازنده Tensor نتایج بهتر از همیشه است. Tensor مملو از هوش مصنوعی است که کمک می ‌کند عکس ‌ها کاملاً بهتر به نظر برسند، از جمله تشخیص هوشمند اشیاء که کمک می ‌کند اشیا کاملاً واضح در حرکت باشند.

افرادی که بچه‌ یا حیوانات خانگی دارند قطعاً بهتر است پیکسل ۶a  را به جای هر چیز دیگری در این لیست انتخاب کنند، زیرا گوشی ای در این رنج قیمت پیدا نمی ‌کنید که عکس‌ های بهتری از آن بگیرد. اما این فقط برای بهترین گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه نیست. این حتی شامل گوشی هایی هم می شود که بسیار گران تر هستند.

ویژگی ‌های عالی Pixel مانند سنجش تماس، تبدیل فوری متن به گفتار دستیار  Google، ترجمه بی ‌درنگ روی دستگاه و بسیاری موارد دیگر را که به آن اضافه کنید، گوشی ای خواهید داشت که با گذشت زمان بهتر می ‌شود. گوگل حتی حسگر اثر انگشت را با چند به‌ روزرسانی نرم ‌افزاری به ‌طور قابل ‌توجهی بهبود بخشیده است. پیکسل ۶a  در حال حاضر اندروید ۱۳ را اجرا می‌ کند، چیزی که در گوشی‌ های دیگر به سختی می ‌توان آن را پیدا کرد.

جنبه های منفی آن چطور؟ صفحه نمایش تنها ۶۰ هرتز است که با آنچه از هر گوشی قدیمی ‌تری که احتمالاً از آن ارتقا می ‌دهید دریافت می ‌کنید، برابری می ‌کند. این بدان معناست که پیکسل ۶a  به اندازه گوشی ‌های دارای صفحه نمایش ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی روان به نظر نمی ‌رسد.

جک هدفون یا پشتیبانی از شارژ بی سیم ندارد. با این حال، حتی با وجود این نکات منفی، بحث در مورد ارزشی که گوگل برای پیکسل ۶a  به ارمغان می آورد، سخت است و هیچ رقابت واقعی با دوربین ها وجود ندارد. آن ها بهترین دوربین در گوشی هایی هستند که با زیر ۵۰۰ دلار می توانید داشته باشید.

Motorola One 5G Ace

بهترین عمر باتری

صفحه نمایش: ۶.۷ اینچی  LCD، Full HD+ | پردازنده :Snapdragon 750G |  رم: ۶ گیگابایت |فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت | دوربین ها: ۴۸ مگاپیکسل عریض، ۸ مگاپیکسل فوق عریض، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۱۶ مگاپیکسل سلفی| شارژ: ۱۵ وات | باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت |مقاومت در برابر آب: IP52 | ابعاد: ۱۶۶.۱x 76.1 x 9.9 میلی متر | وزن: ۲۱۲ گرم

موارد مثبت: اسنپدراگون ۷۵۰G  سریع با ۶ گیگابایت رم، عمر باتری فوق العاده، جک هدفون، پشتیبانی از ۵G

موارد منفی: طراحی ساده، عملکرد دوربین عالی نیست، نسخه اندروید قدیمی ‌تر

با بررسی Motorola One 5G Ace متوجه شدیم که این یک گوشی مقرون به صرفه با مجموعه ای از ویژگی ها است که آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی که خواهان عمر باتری طولانی با عملکرد مناسب هستند تبدیل می کند. اسنپدراگون ۷۵۰G  با ۶ گیگابایت رم، این گوشی را همراه با عملکرد خوب در اکثر برنامه ‌ها، قوی و پرجنب و جوش نگه می‌ دارد، و باتری عظیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اطمینان می ‌دهد که می ‌توانید تمام یک روز را بدون شارژ ادامه دهید و شاید حتی روز دوم!

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس با فرکانس ۶۰ هرتز چیز خاصی نیست، اما همچنان نسبت به قیمتش قوی و مناسب است. فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی برای بسیاری از برنامه ها و تصاویر کافی است و حتی می توان آن را با کارت microSD افزایش داد. دوربین ‌ها خوب هستند و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی می‌ تواند در نور خوب عکس‌ های مناسبی بگیرد. عکس ‌های فوق عریض آن نیز مناسب هستند و تطابق رنگی خوبی با دوربین اصلی دارند.

یکی از بزرگترین ایرادات این گوشی نرم افزار آن است. موتورولا این دستگاه را با اندروید ۱۰ منتشر کرد، اما از آن زمان به اندروید ۱۱ به روزرسانی شده است. موتورولا نیز این دستگاه را به عنوان یکی از دستگاه هایی که انتظار دارد به اندروید ۱۲ به روز رسانی کند فهرست می کند. با این حال، این به روز رسانی هنوز برای برخی از اپراتورها مانند AT&T یافت نمی شود. حداقل قیمت این گوشی این روزها تنها ۲۰۰ دلار است که آن را به بهترین گوشی اندرویدی ارزان قیمت با بهترین عمر باتری تبدیل می کند.

سامسونگ گلکسی  A32 5G

بهترین گوشی سامسونگ زیر ۳۰۰ دلار

صفحه نمایش: ۶.۴ اینچی TFT، ۷۲۰×۱۶۰۰  | پردازنده: MediaTek MT6853 Dimensity 720 5G |  رم: ۴/۶/۸ گیگابایت |فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت |دوربین ها: ۴۸ مگاپیکسل اصلی، ۸ مگاپیکسل فوق عریض، ۵ مگاپیکسل ماکرو، ۵ مگاپیکسل depth، ۱۳ مگاپیکسل سلفی |شارژ: ۱۵ وات سیمی |باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت |مقاومت در برابر آب: IP67 |ابعاد:  ۱۶۴.۲x 76.1 x 9.1 mm  |وزن: ۲۰۵ گرم

موارد مثبت: طراحی جذاب، دوربین های عالی، صفحه نمایش AMOLED با نرخ تجدید ۹۰ هرتزی عالی، سه به روز رسانی پلتفرم، عمر طولانی باتری

موارد منفی: می تواند با استفاده زیاد کمی تاخیر داشته باشد، شارژ سریع فقط ۱۵ وات است

خط تولید گوشی های اندرویدی میان رده سامسونگ در سال های اخیر بسیار بهتر شده است. این گوشی در میان رده گوشی ‌های مقرون به صرفه‌ تر گلکسی سامسونگ قرار دارد و قطعاً باید در فهرست نهایی شما باشد. همانطور که در بالا اشاره شد، اگر از عکاسی لذت می برید، این گوشی اندرویدی ارزان قیمت مناسب شماست. قلب گلکسی A32 5G دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آن است و عکس های گرفته شده با آن عالی به نظر می رسند. جزئیات زیاد، محدوده دینامیکی خوب و رنگ ‌های زنده در آن وجود دارد. برای کمک به گسترش انواع عکس ‌هایی که می ‌توانید بگیرید، A32 5G  به یک دوربین با زاویه دید عریض ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین پرتره ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است.

جدا از بخش دوربین، Galaxy A32 5G  به همان اندازه چشمگیر است. به لطف MediaTek MT6853 Dimensity 720 5G و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که امکان استقامت طولانی را فراهم می کند، صفحه نمایش ۶.۴ اینچی TFT با کیفیت ۷۲۰p، عملکرد مناسب در کارهای روزمره را ارائه می دهد. همه این ها را با شارژ USB-C و جک هدفون را که در کنار هم قرار دهید در نهایت بسته کاملی خواهید داشت.

TCL 20S

بهترین گوشی آنلاک زیر ۳۰۰ دلار

صفحه نمایش: ۶.۶۷ اینچی  FHD+ LCD، ۲۴۰۰×۱۰۸۰، نرخ تجدید ۶۰ هرتز | پردازنده: Qualcomm Snapdragon 665 |  رم: ۶ گیگابایت | فضای ذخیره سازی: ۶۴ گیگابایت| دوربین ها: ۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۸ مگاپیکسل فوق عریض، ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۲ مگاپیکسل depth، ۱۶ مگاپیکسل سلفی| شارژ: ۱۸ وات سیمی| باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت| مقاومت در برابر آب: ❌|ابعاد:  ۱۶۲.۲x 76.9 x 9.1mm| وزن: ۱۹۹ گرم

موارد مثبت: صفحه نمایش واضح و پر جنب و جوش، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، دارای تراشه  NFC، دوربین اصلی بهبود یافته، شارژ معکوس  OTG، پشتیبانی از  T-Mobile، AT&T  و  Verizon LTE

موارد منفی: بدون ۵G، بدون رتبه IP رسمی مقاومت در برابر آب

TCL  در راس گوشی های تحت برندهای آلکاتل و بلک بری قرار گرفته است، اما به وسیله  TCL 20S، این شرکت بالاخره با دستگاهی به نام خود وارد فضای اندروید می شود. در کمال تعجب، این گوشی یکی از پر امکانات ترین گوشی های مقرون به صرفه ای است که می توانید در حال حاضر بخرید. در حالی که عملکرد گوشی کمی قدیمی شده است، اما بحث در مورد قیمت ۲۵۰ دلاری آن مشکل است.

TCL 20S  در ابتدا صفحه نمایش خود را با یک پنل ۶.۶۷ اینچی FHD+ LCD با فناوری صفحه نمایش NXTVISION ارائه می دهد که رنگ های واقعی، زوایای دید عالی و پشتیبانی از محتوای ویدیویی HDR را ارائه می دهد. اگر می ‌خواهید از نمایشگر برای نمایش بازی‌ ها استفاده کنید، پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ با رم ۴ گیگابایتی بیش از اندازه کافی اسب بخار را ارائه می‌ کند تا همه چیز را به خوبی اجرا کند.

همچنین چهار دوربین پشتی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین depth 2 مگاپیکسلی ارائه می شود. کیفیت تصویر واقعی بهترین کیفیتی نیست که تا به حال دیده ‌ایم، اما این واقعیت که سنسورهای زیادی برای کار با آن ‌ها دارید، امکان عکس ‌برداری زیادی را فراهم می ‌کند. همچنین پردازنده سریع ‌تری نسبت به اکثر گوشی ‌های این رنج قیمت دارد که برای کارهای روزمره مفید است.

تکمیل کننده لیست ویژگی ها یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ  USB-C، NFC  برای Google Pay است و در دو رنگ شگفت انگیز، آبی Star Blue و مشکی Miky Way ارائه می شود. به علاوه، به لطف قابلیت شارژ معکوس  OTG، می توانید از ۲۰S  خود برای شارژ دستگاه دیگری استفاده کنید.

Moto G Stylus 5G (2022)

بهترین گوشی دارای قلم زیر ۵۰۰ دلار

صفحه نمایش: ۶.۸ اینچی، LCD، ۲۴۰۰ x 1080 ، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز| پردازنده: Qualcomm Snapdragon 695 5G |رم: GB/6GB/8GB |  فضای ذخیره سازی: ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت |دوربین‌ها: ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۸ مگاپیکسل فوق عریض، سنسور depth 2 مگاپیکسلی| شارژ: ۱۸ وات Qualcomm QuickCharge 3.0 سیمی| باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت |مقاومت در برابر آب: پوشش ضد آب |ابعاد: ۱۶۹.۸x 75.8 x 9.3 mm  |وزن: ۲۱۵ گرم

موارد مثبت: قلم همراه برای نوشتن و نقاشی، سه دوربین عقب، مشخصات همه جانبه خوب، با هر اپراتور آمریکایی کار می ‌کند، باتری بزرگ، جک هدست ۳.۵ میلی‌متری

موارد منفی: بدون مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

پیگیری تمام گوشی ‌های با ارزش موتورولا در خط تولید خود می ‌تواند چالش برانگیز باشد، اما یکی از آن ‌هایی که می ‌تواند متمایز باشد Moto G Stylus 5G (2022)  است. این گوشی علاوه بر اینکه یکی از معدود گوشی ‌های اندرویدی ست که دارای قلم داخلی می باشد، ترکیبی عالی از مشخصات، ویژگی‌ها و ارزشمندی است. موتورولا همچنین یک Moto G Stylus (2022) ارزان ‌تر ارائه می‌ کند، اما همانطور که انتظار دارید، در مقایسه با  Moto G Stylus 5G (2022)، ۵G  و برخی ویژگی ‌های مهم دیگر را از دست داده است.

شما یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۸ اینچی دریافت می کنید که عالی به نظر می رسد و به لطف نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، این صفحه نمایش بسیار گران تر از آنچه که هست به دلیل ارائه روان به نظر می آید. همچنین به لطف پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری بسیار بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، عملکرد بسیار خوبی نیز در آن وجود دارد. با توجه به قیمت مقرون به صرفه  G Stylus، همه این ها مشخصات قابل توجهی هستند.

همانطور که از نام آن پیداست، جذابیت اصلی Moto G Stylus 5G (2022) تجربه قلم داخلی آن است. مطمئناً پریمیوم ‌ترین قلمی نیست که تا به حال استفاده کرده ‌ایم، اما برای طراحی، یادداشت ‌برداری و غیره به اندازه کافی خوب عمل می ‌کند. همچنین می ‌توان آن را در زمانی که استفاده نمی ‌کنید به ‌راحتی در پایین گوشی قرار دهید. لمس خوبی که کل تجربه را به هم پیوند می دهد.

موتورولا NFC را در Moto G Stylus 5G (2022) بر خلاف بسیاری از گوشی های ارزان قیمت خود گنجانده است، اما هنوز هیچ رتبه IP برای مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار در آن وجود ندارد. این گوشی با اندروید ۱۲ راه ‌اندازی می ‌شود و به ‌روزرسانی اندروید ۱۳ شامل سه سال به ‌روزرسانی ‌های امنیتی برای اطمینان از ایمن ماندن گوشی شما در زمانی که آن را دارید، خواهد دید.

چگونه تصمیم بگیریم کدام گوشی اندرویدی ارزان بخریم؟

اکثر مردم بودجه ‌ای دارند که باید به آن پایبند بمانند و اینجاست که تصمیم ‌گیری برای یک گوشی با بودجه مناسب به کار می ‌رود. شما می خواهید گوشی ای را انتخاب کنید که نه تنها در حد بودجه شما باشد، بلکه گوشی ای که مدتی دوام خواهد آورد نیز باشد. به این ترتیب حتی بیشتر از این هم برای گوشی دیگری هزینه نمی ‌کنید. عوامل متعددی می تواند باعث شود که گوشی به سرعت فرسوده شود و پس از مدت کوتاهی از خرید خود ناراضی شوید.

اما قبل از اینکه به پردازنده، دوربین یا فضای ذخیره سازی گوشی فکر کنید، باید به اتصال آن فکر کنید. همه گوشی ‌های مدرن از هدفون بلوتوث و وای ‌فای پشتیبانی دارند، اما همه گوشی ها از همه شبکه ‌های ارتباطی داده تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کنند. مطمئن شوید گوشی مورد نظر شما از شبکه انتخابی شما پشتیبانی می کند! در غیر این صورت، ممکن است برای دریافت آن گوشی رویایی نیاز به تعویض اپراتور داشته باشید و یا حتی به علت ساپورت نکردن اتصالات روز از سرعت اتصال هایی مانند ۵G بی بهره بمانید.

حالا برای خود گوشی؛ سریع ‌ترین راه برای دستیابی به گوشی ای که احساس کند و قدیمی بودن می دهد این است که چیپست ارزان قیمت تر را انتخاب کنید. همانند خرید یک رایانه شخصی در زمانی که می ‌خواهید اطمینان حاصل کنید که بسته پردازش روی برد نه تنها برای کارهای امروزی کافی نیست، بلکه تا حدودی برای آینده نیز مقاوم است، همین اتفاق رخ می دهد.

بسیاری از گوشی ها دارای پردازنده های اسنپدراگون کوالکام هستند، اما این بدان معنا نیست که همه آن ها ارزشمند هستند. احتمالاً می‌خواهید از هر گوشی ای که از چیپست سری اسنپدراگون ۴۰۰ یا پایین ‌تر استفاده می ‌کند اجتناب کنید، مگر اینکه بودجه شما مطلقاً اجازه خرید چیپست سریع ‌تر را ندهد. البته این گوشی ها واقعاً فقط به عنوان وسایل ارتباطی و برای مرور وب یا رسانه های اجتماعی خوب هستند.

به همین ترتیب، سری پردازنده های Dimensity مدیاتک تنها پردازنده هایی هستند که احتمالا می خواهید از این شرکت در نظر بگیرید. گوشی ‌هایی مانند TCL Stylus 5G  که در فهرست ما قرار می ‌گیرند دارای چیپست عالی  MediaTek Dimensity 700 5G  هستند که تقریباً برای هر کاری که به وسیله آن انجام می دهید به اندازه کافی سریع است.

همچنین اگر قصد دارید بیش از یک کار را همزمان روی یک گوشی انجام دهید، باید مطمئن شوید که گوشی جدید شما حداقل ۴ گیگابایت رم دارد. رم کمتر به این معنی است که گوشی فضای عملیاتی کمتری برای برنامه‌ ها دارد و سناریویی را ایجاد می ‌کند که در آن برنامه‌ ها زمان زیادی برای بارگیری می ‌برند و در صورت جابجایی بین برنامه ‌ها، اغلب مجبور به بارگیری مجدد می ‌شوند.

به لطف سرویس ‌های ذخیره‌ سازی ابری عالی مانند Google Photos که می ‌تواند عکس‌ها و ویدیوهایی را که گرفته ‌اید در یک درایو ابری امن و ایمن بارگذاری کند، فضای ذخیره ‌سازی این روزها چندان نگران کننده نیست. این بدان معناست که آن ها نه تنها فضای گرانبهایی را در گوشی شما اشغال نخواهند کرد، بلکه در صورت بروز اتفاقی برای گوشی شما از آن ها نسخه پشتیبان تهیه می شود. سرویس‌هایی مانند Google Photos  عکس ‌های شما را بایگانی می ‌کنند و جستجوی جزئی ‌ترین جزئیات را آسان می ‌کنند، مانند گربه سیاه و سفید قدیمی یا کفش ‌های آبی که چندین سال پیش در آن عروسی پوشیده ‌اید!

دوربین ‌های گوشی ‌های هوشمند در طول سال ‌ها اهمیت فزاینده ‌ای پیدا کرده‌ اند و به جز چند مورد استثنا، همه گوشی ‌های فوق تجربه خوبی را در اکثر شرایط نوری ارائه می ‌کنند. از آنجایی که این گوشی ‌ها ارزان ‌تر هستند، باید بدانید که بیشتر مد ل‌ها فقط در نور کافی عکس ‌های عالی می ‌گیرند. گوشی‌هایی مانند Google Pixel 6a یا Samsung Galaxy A53 5G پشتیبانی عالی در نور کم ارائه می ‌کنند و این عملکرد این روزها در گوشی ‌های زیر ۳۰۰ دلار رایج ‌تر شده است.

در نهایت مورد آخر، در نظر گرفتن عمر باتری است. هیچ گوشی ای در این لیست عمر باتری ضعیفی ندارد، اما برخی از مردم ممکن است نیاز منحصر به فردی به گوشی هوشمند داشته باشند تا با شارژ کامل بیش از یک روز دوام بیاورد. ما اشاره کرده ‌ایم که چندین گزینه در بالا آن را ارائه می ‌دهند، اما معمولا به طور خاص یک گوشی را به عنوان بهترین عمر باتری در بین همه آن ها برجسته می ‌کنند.

نکته اصلی در مورد گوشی های اندرویدی ارزان تر

این روزها هیچ کمبودی برای بهترین گوشی های اندرویدی وجود ندارد. در حالی که قیمت برخی از تلفن ها بیش از ۷۰۰ دلار است، بهترین تلفن های زیر ۳۰۰ دلار یا حتی بهترین تلفن های زیر ۱۰۰ دلار بسته به نیاز شما گزینه های کاملاً مناسبی هستند.

این ویژگی زیبایی دستگاهی است که یک سوم گلکسی اس ۲۲ پلاس یا پیکسل ۶ پرو قیمت دارد. این گوشی ها ۹۰ درصد هزینه آن گوشی ها را برای شما ذخیره می کنند و راحت تر قابل تعویض هستند. بنابراین، اگرچه ممکن است برخی از ویژگی ‌های پیشرفته ‌تر مانند ضد آب و شارژ بی ‌سیم را از دست بدهید، و ممکن است به ‌روزرسانی ‌های زیادی را دریافت نکنید یا برای مدت طولانی دریافت آن ها زمان ببرد، اما این گوشی ‌ها نشان ‌دهنده نسل جدیدی از دستگاه ‌های مقرون ‌به‌ صرفه هستند که می ‌توانید از خرید آن مطمئن باشید.  حتی برندی مانند OnePlus  یک بار دیگر ثابت کرد که برای داشتن یک تجربه واقعاً فوق العاده با گوشی Nord N20 5G  حتی نیازی به هزینه ۳۰۰ دلاری ندارید.

استفاده از بهترین گوشی موبایل کلی که همه خصوصیات برتر را داشته باشد همیشه راه‌ حل ایده ‌آل نیست به خصوص وقتی در وهله اول به گوشی ‌های ارزان تر نگاه می ‌کنید. در عوض، باید بدانید که برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید. اگر به دنبال هزینه کمتر هستید، Motorola One 5G Ace  تجربه ای قابل اعتماد را با یکی از بهترین قیمت ها ارائه می دهد. به طور مشابه، Google Pixel 6a  دارای یک دوربین بسیار خوب است و اگر به دنبال یک قلم سرگرم کننده هستید، Moto G Stylus 5G (2022) یک انتخاب جدید عالی است. هر سازنده ای چیزی با ارزش برای ارائه دارد..

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.