بررسی, ساعت هوشمند, سامسونگ

بررسی کوتاه Samsung Galaxy Watch 5

بررسی کوتاه Samsung Galaxy Watch 5

گلکسی واچ ۵ یا واچ ۵ پرو؟

گلکسی واچ ۵ یک برادر در نسخه پرو دارد و ما هر دو را برای در جریان قرار دادن شما جهت انتخاب بهتر تست کرده ایم.

گروه جدیدی از گجت ‌های پوشیدنی اواخر این ماه با سری Samsung Galaxy Watch 5 عرضه می ‌شود و یکی از آن‌ها با ارتقایی که سال‌ ها در دنیای ساعت ‌های هوشمند پرچم ‌دار آرزویش را داشتیم ارائه می ‌شود! اما شما باید مقداری پول نقد اضافی برای خرید آن جمع کنید…

بله، سامسونگ به تازگی دو ساعت هوشمند اندرویدی جدید را معرفی کرده است و ما هم این فرصت را داشته ایم که آن ها مورد تست قرار دهیم. اول از همه، سامسونگ گلکسی واچ ۵ در دو سایز نمایشگر و اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی ‌متری عرضه می ‌شود و در ابتدا به نظر می ‌رسد که فقط یک ارتقای متوسط ​​در واچ ۴ صورت گرفته باشد.

امسال هیچ مدل کلاسیکی وجود ندارد، زیرا گلکسی واچ ۵ پرو جدید با صفحه نمایش ۴۵ میلی‌متری و طیف وسیعی از به ‌روزرسانی ‌های دیگر، وارد آن دسته برتر می ‌شود. حتی یکی از این پیشرفت ‌ها ممکن است آن قدر شما را تحت تاثیر قرار دهد که فیلیپ جی فرای درونی شما (یک شخصیت تخیلی و قهرمان کمدی انیمیشن Futurama است.) را به حالت “پولم را بگیر” سوق دهد!

باتری ۸۰ ساعته عجیب نیست؟

بله، عمر باتری این ساعت ممکن است ویژگی عجیبی به نظر برسد که تصمیم بگیریم در اولین نگاه رسمی مان به مدل‌ های جدید گلکسی واچ ۵ سامسونگ، آن را خیلی زود برجسته کنیم. با این حال، این وضعیتی است که سامسونگ و اپل در طول این سال ‌ها ما را با مدت زمان ‌های اجرا به طور ناامید کننده ‌ای در آن قرار داده ‌اند.

به طور کلی، ما از طرفداران پر و پا قرص گلکسی واچ ۴ کلاسیک سال گذشته هستیم، اما عمر باتری نمی ‌تواند با انتخاب بلند پروازانه ویژگی‌ های ردیابی دستگاه، به‌ ویژه در مقایسه با برخی از بهترین ردیاب ‌های تناسب اندام، همگام شود. ردیابی خواب یکی از بهترین ویژگی‌های ساعت است، اما با بهره گیری از آن ساده ترین گزینه شارژ یک شبه آن را حذف می کند تا اطمینان حاصل شود که همیشه شارژ هستید و صبح آماده کار هستید.

اما گلکسی واچ ۵ پرو به لطف باتری جدید ۵۹۰ میلی آمپر ساعتی شارژی ۸۰ ساعته دوام می آورد یعنی ۶۳ درصد میلی آمپر ساعت بیشتر از مدل واچ ۴ کلاسیک. در حالی که نسخه بسیار ارزان ‌تر Watch 5 نمی ‌تواند به همان اندازه انعطاف ‌پذیر باشد، اما ظرفیت آن حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است که ممکن است باعث شود ما کمی کمتر به شارژر نیاز پیدا کنیم، یا با نگرش “ما می توانیم با آن کنار بیایم” خانه را ترک کنیم!

ما همچنین بسیار مشتاق هستیم که ادعای سامسونگ را با این مضمون که تنها با هشت دقیقه شارژ، هشت ساعت شارژ ارائه می دهد، امتحان کنیم. این ویژگی برای شارژ کافی آن درست قبل از این که برای یک روز بیرون بروید، یا اگر متوجه شوید که تقریباً قبل از تمرین باتری تمام کرده اید، بسیار مفید است. سوئیچ به یک داک شارژ بی سیم USB-C نیز به دستیابی به بخشی از این سرعت جدید کمک می کند.

البته، ما فرصتی برای دیدن این ادعاهای دلگرم کننده درباره باتری نداشتیم، زیرا ما فقط یک جلسه عملی محدود را با دستگاه سپری کرده ایم. البته در این مواقع احتیاط هایی هم وجود خواهد داشت. ما فرض می ‌کنیم که با اجرای یک صفحه نمایش همیشه روشن یا تمام ویژگی‌ های ردیابی سلامت به طور مداوم، آن استاندارد را از دست می ‌دهد، چه راه حلی وجود خواهد داشت؟ به محض انجام تست ها و بررسی بیشتر در این زمینه، ما به شما اطلاع خواهیم داد.

گلکسی واچ ۵ چه چیز جدیدی دارد؟

برای تشخیص تفاوت‌ های گلکسی واچ ۵ و مدل سال گذشته، باید نگاهی نسبتاً نزدیک و دقیق تر داشته باشید. ابتدا، قاب متصل به بند ساعت تغییر شکل داده است تا با انحنای جذاب ‌تری روی مچ دست شما بهتر بنشیند.

سطح صفحه نمایش نیز بهبود یافته است و استفاده از ضربه زدن و کشیدن صفحه لمسی برای پیمایش در میان برنامه‌ ها و تنظیمات را آسان ‌تر کرده است. ناحیه تماس پوستی سنسور BioActive نیز افزایش یافته است، که می ‌تواند باعث خوانش دقیق ‌تر برای سنسور ضربان قلب، ردیابی خواب و موارد دیگر شود. این پیشرفت بهتری است تا اینکه مجبور باشید مثلا گلکسی واچ ۴ خیلی تنگ بپوشید تا خوانش مناسبی در بخش سنسورها داشته باشد.

ظاهراً شیشه کریستال یاقوت کبود جدید روی صفحه نمایش ۶۰ درصد قوی تر از قبل است. این امر کمی اعتماد به نفس بیشتری را در طراحی شیشه‌ ای اکسپوز گلکسی واچ ۵ القا می ‌کند.

باتری گلکسی واچ ۵ حدود ۱۵ درصد بزرگتر از قبل است، که البته مقدار زیادی نیست، اما نرم افزار پیشرفته تر ممکن است به این معنی باشد که زمان بیشتری بین هربار شارژ داشته باشیم. باتری مدل ۴۰ میلی ‌متری ۲۸۴ میلی ‌آمپر ساعتی و مدل ۴۴ میلی‌ متری ۴۱۰ میلی ‌آمپر ساعتی است.

ما انتظار نداریم که باتری بزرگتر بیشتر دوام بیاورد، زیرا صفحه نمایش بزرگتری را هم تامین می کند. مانند مدل قبلی، با وجود این که در مچ ‌های کوچک ‌تر ظاهری بسیار بزرگ دارد، اما ما همچنان نسخه ۴۴ میلی ‌متری را انتخاب می ‌کنیم، زیرا در خواندن متن ‌های کوچک ‌تر یا ساده ‌تر کردن  Google Maps  تفاوت زیادی ایجاد می‌ کند.

گلکسی واچ ۵ اصلی امسال با مجموعه ای از رنگ ها عرضه می شود و در دو اندازه تقسیم شده است. مدل ۴۰ میلی ‌متری با قاب‌ هایی در رنگ‌ های نقره ‌ای، گرافیت و طلایی صورتی، با بندهایی در رنگ‌های بنفش بورا، گرافیت و طلایی صورتی موجود است.

در مدل ۴۴ میلی ‌متری، قاب در رنگ‌ های سورمه ای، نقره ‌ای و گرافیت با بندهایی در همان رنگ ‌ها عرضه می ‌شود. همچنین به ما گفته شد که بندهای  Galaxy Watch 4  با سری Watch 5 سازگار خواهند بود.

گلکسی واچ ۵ پرو چه ویژگی خاصی دارد؟

آیا گلکسی واچ ۵ پرو فقط یک نام جدید برای نسخه کلاسیک سابق است؟ خوب، این بالاترین نسخه از سری ساعت های هوشمند پرچم دار سامسونگ است، اما چند تغییر قابل توجه در طراحی فیزیکی وجود دارد و ممکن است برخی از شما از آن راضی نباشید.

بله، همه آن شایعات در مورد حذف قاب چرخان توسط سامسونگ واقعاً درست از آب درآمده است. ما هنوز متقاعد نشده‌ ایم که حذف آن چیز خوبی است، به خصوص که شما همچنان برای ساعت هوشمند پرچم‌ داری که اکنون هدایت و کنترل آن سخت ‌تر است، هزینه بالایی می ‌پردازید. اگر بخواهیم منصف باشیم، به نظر می ‌رسد که صفحه نمایش بزرگ ۴۵ میلی ‌متری آن، کار مناسبی را برای پیمایش بین برنامه‌ ها فقط با کشیدن انگشت به هر طرف انجام می‌دهد.قاب تیتانیومی اطراف صفحه نمایش قرار دارد که می تواند به عنوان یک لایه محافظتی اضافی در برابر ضربه های بزرگتر بسیار مفید باشد.

در هر صورت، هر زمان که مجبور به تعامل با نمایشگر به این روش باشید، همچنان بخشی از نمایشگر را می پوشانید. ما علاقه مند به استفاده از چرخش قاب برای پیمایش عمودی در میان موارد طولانی تر مانند گزارش خواب یا منوهای تنظیمات بودیم. به علاوه لمس نکردن نمایشگر به کاهش تعداد اثر انگشت لکه دار روی شیشه کمک می کند.

مطمئناً این ساعت وسیله قدرتمند و بزرگی است، و البته فقط در یک اندازه می آید. با این حال، تنها با وزن ۴۶ گرم، شش گرم سبک تر از آخرین مدل کلاسیک ۴ است و وقتی آن را بردارید، احساس سبکی فوق العاده ای به شما دست می دهد. با این حال، هیچ راهی وجود ندارد که این ساعت زیر سر آستین پیراهن شما سر بخورد یا بلغزد.

ایجاد یک طراحی جدید و نرم بر روی بند یک ویژگی خوب است. سگک سنتی در آن به نفع یک گیره شیک تر که می تواند به تناسب دقیق تنظیم شود از بین رفته است. اگر چه هنگام استفاده از ساعت در حالت ‌های معمولی و تمرینی، تنظیم اندازه کمی مشکل است.

گلکسی واچ ۵ پرو برای کوهنوردان ساخته شده است!

فقط به این موضوع نگاه کن! مثل این است که می‌ خواهد ابتدا آن را از روی یک کوه بالا ببرید. کوهنوردان مشتاقی که به مسیرهای مختلف می ‌روند ممکن است بخواهند Watch 5 Pro را به عنوان جایگزینی برای بهترین ساعت ‌های هوشمند گارمین در نظر بگیرند، زیرا ویژگی GPS (کامل با پشتیبانی از فایل  GPX) به آن ها کمک می ‌کند در مسیر درست قرار بگیرند.

شما نه تنها می ‌توانید مسیر از پیش برنامه ‌ریزی‌شده ‌تان را روی نمایشگر بزرگ ‌تر ۴۵ میلی ‌متری ببینید، بلکه با روشن کردن  GPS، مکان ‌هایی که قبلاً بوده‌ اید را نیز ردیابی می‌ کند و در صورت نیاز به تغییر مسیر، بازگشت به عقب را بسیار آسان می ‌کند.

اگر ردیابی GPS به طور مداوم روی نقشه اجرا شود می تواند باتری ساعت هوشمند را خالی کند، اما سامسونگ می گوید در این حالت ۲۰ ساعت از Watch 5 Pro بهره خواهید برد که برای پیاده روی های یک روزه عالی است. اگر برای چند روز بیشتر به کویر می روید، بهترین گزینه برای شارژ کردن ساعت انتخاب گزینه ای از شارژرهای قابل حمل است.

چیز جدیدی در Wear OS وجود دارد؟

نه تا آنجا که ما با جلسه عملی کوتاهمان متوجه شدیم به نظر نمی رسید که یکپارچه سازی Wear OS تأثیر زیادی بر روی Watch 4 داشته باشد، فراتر از Play Store و Google Maps که اضافه شده است و رابط کاربری هنوز در سری Watch 5 همان احساس واچ ۴ را می دهد، که باید اعتراف کنیم مساله ای ناامید کننده است.

گذر زمان نشان خواهد داد که وقتی بتوانیم از آن در دنیای واقعی استفاده کنیم آیا این بار روان ‌تر عمل می ‌کند یا خیر. اما سامسونگ باید سیستم‌عامل را تغییر دهد، زیرا سال ‌هاست که به همین روند تکراری ادامه داده است.

ردیابی تناسب اندام و خواب در گلکسی واچ ۵

هر دو نسخه Watch 5 دارای مجموعه ای قوی از ردیاب ها برای تناسب اندام و خواب هستند. با نگاهی به لیست مشخصات، به نظر می رسد تنها ویژگی جدید ردیاب سلامتی، یک سنسور دمای پوست باشد که شاید برای نتایج دقیق تر با برخی از سنسورهای دیگر کار کند.

ECG  و پایش ضربان قلب برخی از مفیدترین ویژگی ها برای اکثر افرادی است که تمرینات ورزشی را انجام می دهند. ما هرگز به BCA (تجزیه و تحلیل ترکیب بدن) اعتقاد زیادی نداشتیم، زیرا می ‌توانستید نتایج بسیار متفاوتی را در ساعات مختلف روز دریافت کنید. حتی اگر بازوی شما در موقعیت کمی متفاوت بود، به نظر می رسید که خوانش اکسیژن خون در گلکسی ساعت ۴ در همه جا وجود دارد.

سنسورهای گفته شده و همچنین پایش ضربان قلب ممکن است برای بسیاری از کاربران کافی باشد، اما Watch 5 می ‌خواهد برای کسانی که خواهان داده‌ های اضافی هستند بهتر عمل کند. بله، اکنون می ‌توانید اطلاعات ریکاوری ضربان قلب پس از کاردیو و حتی نکاتی در مورد میزان آب نوشیدن بعد از تمرین دریافت کنید.

ردیابی خواب در گلکسی واچ ۵ بازگشته است و سامسونگ در حال انجام اقداماتی برای بهبود آن است. در حالی که ما نتوانستم ببینیم که چگونه داده ها را در مقیاس یک گوشی گزارش می کند، امیدواریم این بار بیشتر به خواب واقعی متکی باشد تا تلاش برای خواب، احتمالا یک برنامه کاملاً جدید آموزش خواب وجود خواهد داشت.

ویژگی ردیابی خواب در واچ جدید سامسونگ بسیار عمیق تر از قبل خواهد بود، زیرا شما یک برنامه هدایت شده یک ماهه را دریافت خواهید کرد که در طول زمان با یادگیری الگوهای خواب شما سازگار خواهد شد. ما بسیار علاقه مند هستیم که ببینیم این ویژگی چگونه عمل می کند، زیرا به نظر می رسد سعی می کند کاربران مختلفی را که ممکن است ساعت ها یا شیفت های کوتاه تری بخوابند و آنچه را که می توانند برای افراد انجام دهند، در خود جای دهد.

بالاخره همه ما می دانیم که باید هشت ساعت بخوابیم، اما زندگی اینطور نیست. بیایید ببینیم سامسونگ چه چیزی فراتر از اینکه به ما آلارم دهد و بگوید که دیرتر از زمان معمول به رختخواب رفته ایم، ارائه خواهد داد.

آیا باید Galaxy Watch 5 یا Watch 5 Pro را پیش خرید کنید؟

قیمت ساعت استاندارد Samsung Watch 5 از ۲۷۹.۹۹ دلار برای نسخه بلوتوث (۳۲۹.۹۹ دلار برای  LTE) شروع می شود. در حالی که Samsung Galaxy Watch 5 Pro حدود ۴۴۹.۹۹ دلار برای نسخه بلوتوث (۴۹۹.۹۹ دلار برای  LTE) قیمت خواهد داشت.

دشمن سال ۲۰۲۲، تورم، احتمالاً (یا حداقل تا حدی) دلیل افزایش قیمت ها در مقایسه با مدل های سال گذشته است. Watch 5 حدود ۳۰  دلار بیشتر است، اما Pro به طور چشمگیری گران تر از Classic 4 سال گذشته است. قبلاً ۳۴۹.۹۹ دلار و ۳۷۹.۹۹ دلار برای نسخه های ۴۲ و ۴۶ میلی متری به ترتیب قیمت داشتند.

در این مرحله اولیه، ما کاملاً متقاعد نشده ایم که ارتقاء کافی در Pro وجود داشته باشد که حتی با توجه به تورم، جهش به چنین قیمت بالایی را توجیه کند.

تفاوت قیمت بین Watch 5 و Watch 5 Pro قابل توجه است، به خصوص اگر انگیزه اصلی شما برای رفتن به سمت  Pro، عمر باتری جذاب ۸۰ ساعته باشد. با توجه به این که هر بار شارژ روزانه چقدر آزاردهنده است، ممکن است مقاومت در برابر آن سخت باشد. اگر سبک زندگی بسیار فعالی دارید و به یک ساعت هوشمند سخت ‌تر نیاز دارید، به نظر می ‌رسد که Watch 5 Pro می‌ تواند گزینه مناسبی برایتان باشد، همچنین عملکرد اضافی GPX  برای کاربرانی که در محیط‌ های بیرونی کاوش می ‌کنند جذابیت دارد.

افزایش ۱۵ درصدی باتری گلکسی واچ ۵ استاندارد امسال ممکن است برخی از نگرانی ‌های مربوط به شارژ سال گذشته در مدل پایه را کاهش دهد و طراحی بسیار ظریف ‌تر برای اکثر کاربران جذاب ‌تر خواهد بود، همچنین قیمت ارزان‌تر از پرو نیز نکته ای قابل توجه است.

اگر شما برای خرید این دو ساعت غرق در فکر شده و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، در حال حاضر مشوق های عالی برای پیش خرید در فروشگاه رسمی سامسونگ منتظر شما هستند.

درنهایت با ما همراه باشید تا برخی از پیشنهادات دیگر را به محض ورود آن ها برای شما بررسی کنیم. همچنین به زودی بررسی کامل هر دوی این ساعت های هوشمند را نیز خواهیم داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.