بررسی, ساعت هوشمند

بررسی اپل واچ سری ۷

بررسی اپل واچ سری 7

بررسی اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷ بالاخره آمد و چند پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبلی خود، اپل واچ سری ۶ به ارمغان آورد: نمایشگر بزرگ تر و شارژ سریع تر. جدای از آن، سری ۷ تا حد زیادی ثابت می ماند، بنابراین اگر از قبل از ساعت هوشمند سری ۶ استفاده می کنید، ممکن است نیازی به ارتقا نداشته باشید.

با این حال، اگر قرار است سری ۷ اولین اپل واچ شما باشد، یا در حال ارتقا از یک مدل قدیمی تر هستید، قطعا این ساعت را دوست خواهید داشت. صفحه نمایش بزرگ تر و اندازه راحت اپل واچ سری ۷، همچنین بسیاری از ویژگی های مفید سلامتی و تناسب اندام و ادغام یکپارچه با  آی‌اواس، آن را به بهترین ساعت هوشمند برای کاربران آیفون تبدیل کرده است.

اپل واچ سری ۷ عملکرد قابل اعتماد و بدون هنگی، انواع فیس واچ ها و تنظیمات ظاهری ساعت برای سفارشی ‌سازی و یادآورهای انگیزشی ارائه می ‌دهد که در کل آن را به یک مکمل مفید و سرگرم‌ کننده برای اکوسیستم اپل شما تبدیل می ‌کند.

طراحی و استایل

اپل واچ سری ۷ فرم مستطیلی قابل تشخیصی را که بسیاری به آن عادت کرده اند حفظ کرده، اما اندازه نمایشگر خود را بهبود بخشیده است (در ادامه بیشتر در مورد نمایشگر توضیح خواهیم داد). بدنه آلومینیومی ساعت در پنج رنگ آبی، سبز، میدنایت، استارلایت و قرمز سفارشی موجود است، در حالی که گزینه فولادی ضد زنگ در رنگ‌ های نقره ‌ای، طلایی و گرافیت عرضه می ‌شود. ما از گزینه سبز برای بررسی خود استفاده کرده ایم. این مدل سبز یک رنگ سبز تیره است که در برخی شرایط نوری تقریباً خاکستری تیره به نظر می رسد و حالت سبز آن در زوایای خاص و روشن خودنمایی می کند.

سری ۷ بزرگ تر از مدل قبلی خود است و اکنون در اندازه های ۴۱ و ۴۵ میلی متری عرضه می شود (Apple Watch Series 6  در سایزهای ۴۰ و ۴۴ میلی متری عرضه می شود). ما نسخه ۴۵ میلی متری را آزمایش کرده ایم. هنگام آزمایش توسط ما،برای مچ دست خیلی بزرگ یا خیلی سنگین به نظر نمی رسید، حتی اگر مچ دست کاملاً باریک باشد، اما خود ساعت بسیار بزرگ است. در هنگام تست اغلب متوجه می ‌شدیم فراموش کرده ایم که ساعت را در دست داریم با این که شخصا به طور کلی اهل بستن ساعت مچی به مدت طولانی نیستم.(این نشان دهنده سبک و راحت بودن این ساعت است)

در سمت راست قاب ساعت، تاج دیجیتالی داریم که بازخورد لمسی خوبی را ارائه می ‌کند و استفاده از آن بسیار راحت است. در زیر آن کلید پاور را پیدا می کنیم که به راحتی در دسترس و پاسخگو است. بلندگو در سمت چپ قرار دارد و صدایی که برای تماس و یا اعلان سیری تولید می ‌کند در محیط ‌های آرام تا با سرو صدای متوسط ​​قابل شنیدن است. به عنوان مثال، وقتی در پارک یا اطراف محله ‌ام آرام‌ تر قدم می زدیم، می ‌توانستیم بشنویم که سیری دستاوردهای تمرینی ما را کاملاً واضح می ‌خواند. با این حال، اگر در محیط پر سر و صدای بیشتری ورزش می کنید، ممکن است برای شنیدن آن ها به هدفون نیاز داشته باشید.

اپل واچ سری ۷ را به قوی ترین و مقاوم ترین کریستال خود در قسمت جلویی مجهز کرده است، بنابراین با دوام ترین ساعت اپل تا به امروز است. همچنین برای اولین بار از محافظت در برابر گرد و غبار (گواهی  IP6X) برخوردار است، در حالی که رتبه WR50 ضد آسیب در برابر شنا کردن را هم نسبت به مدل قبلی خود حفظ کرده است.

از نظر بند، اپل هیچ مدل بند ساعت جدیدی را با سری ۷ معرفی نکرده است و بندهای فعلی با وجود تفاوت اندک در اندازه نمایشگر و بدنه، قرار است با آن مطابقت داشته باشند. نمونه مورد بررسی ما با بند ورزشی استاندارد در Clover عرضه شد که رنگ سبز تیره ای دارد و با قاب آلومینیومی سبز تیره عالی به نظر می رسد. وقتی به تعویض بند عادت کنید، بستن و جدا کردن آن راحت می شود.

نمایشگر و واچ فیس ها

در دسته نمایشگرها، امسال بیشترین پیشرفت را در اپل واچ داریم، برای مثال: تقریباً ۲۰٪ مساحت صفحه نمایش بیشتری نسبت به Apple Watch 6 دارد. صفحه نمایش بزرگ تر باعث می شود تعامل با اپل واچ تجربه لذت بخش تری داشته باشد زیرا متن خواندن، تایپ کردن روی صفحه کلید مینیاتوری یا نگاهی سریع به موارد دلخواه با چنین نمایشگری آسان تر است. علاوه بر این، نمایشگر در داخل خانه از نظر نوردهی، روشن تر از مدل قبلی خود می شود. حداکثر روشنایی کلی آن تغییر نکرده است، ولی وقتی در داخل خانه هستید، حالت صفحه نمایش Always On کمی تاریک می شود.

اپل چهار طرح جدید واچ فیس را به Apple Watch Series 7 اضافه کرده است:  Contour، Modular Duo، Portraits  و  World Time. Contour one  از صفحه نمایش بزرگ تر برای تراز کردن ساعت در لبه های بیرونی استفاده می کند، در حالی که Modular Duo به شما این امکان را می دهد به جای یک مورد، دو مورد تمام عرض داشته باشید.

صفحه ساعت Portraits نیز جدید است و عکس های پرتره مورد علاقه شما را به عنوان واچ فیس قرار می دهد. این واچ فیس باید به جای اینکه مستقیماً از سری ۷تان مانند سایر موارد استفاده شود، از آیفون شما اضافه و سفارشی سازی شود.

البته، واچ فیس ها با پیچیدگی‌ های بسیار متنوعی قابل تنظیم هستند. یکی از مواردی که ما بیشتر از همه از آن لذت می بریم ماژولار Infograph است که داده های مفید زیادی را بر روی صفحه نمایش همیشه روشن این ساعت نشان می دهد، مانند پیش بینی ساعتی آب و هوا، زمان، تقویم، حلقه های فعالیت ما و حتی سیارات! (البته اگر به دانستن آن علاقمند باشید)، اما می توانید تقریباً هر چیزی را که دوست دارید برای یک تجربه شخصی در آن جا قرار دهید.

نرم افزار، سلامت و عملکرد

Apple Watch Series 7  از WatchOS 8 به عنوان سیستم عامل استفاده می کند و برخی از ویژگی های این سیستم عامل به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ تر مخصوص سری ۷ است. یکی از این ویژگی ‌ها صفحه ‌کلید کوچکی است که می ‌توانید روی آن تایپ کنید یا با کشیدن انگشت روی آن بنویسید و به ‌طور کلی کلمات کشیده ‌شده را بدون خطا یا داشتن کمترین خطا تشخیص می ‌دهد. البته می توانید از سیری برای دیکته کردن پیام خود نیز استفاده کنید. علاوه بر این، اپلیکیشن ‌هایی مانند تایمر و ماشین ‌حساب اکنون دکمه‌ های بزرگ ‌تری برای استفاده از صفحه نمایش بزرگ ‌تر دارند و استفاده از آن بسیار راحت شده است.

از نظر سنسورهای سلامت، اپل واچ سری ۷ سنسور جدیدی ندارد، بنابراین مانند سری ۶، سنسور سنجش اکسیژن خون  (SpO2)، سنسور پایش ضربان قلب، سنجش ارتفاع، پابش خواب و ECG شما را ردیابی می کند. با این حال، برخی از پیشرفت ‌ها در اپلیکیشن Sleep با WatchOS 8 وجود دارد، مثلا اکنون می‌ تواند ضربان تنفس شما را در هنگام خواب علاوه بر نظارت بر میانگین زمان خواب شما، ردیابی کند. این ویژگی فقط مختص این مدل نیست و در مدل ‌هایی از اپل واچ که از WatchOS 8 پشتیبانی می ‌کنند هم قابل استفاده است.

تمام اطلاعاتی که ذخیره می کند به راحتی در برنامه Health iPhone شما قرار می گیرد، جایی که می توانید آمار سلامتی خود را بررسی کنید و بخش هایی از بدنتان را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید.

هنگامی که موقعیت صحیح ساعت را روی مچ دست خود می‌زنید، اندازه‌ گیری اکسیژن خون کاملاً کار می ‌کند، و در طول روز اندازه ‌گیری ‌های پس ‌زمینه لازم است تا میزان جذب اکسیژن و میزان اکسیژنی که به بدن شما می ‌رسد را به طرز صحیح بررسی کنید. . ما دائماً ۹۵% به بالا می خواندیم که این خوشبختانه عالی است. اپل واچ همچنین این معیار را در هنگام خواب نیز زیر نظر دارد، بنابراین راهی عالی برای مراقبت از سلامت عمومی و تندرستی شماست.

ECG  و مانیتور ضربان قلب نیز در این ساعت وجود دارد. برنامه ECG از انگشت شما و حسگرهای اپل واچ برای گرفتن و ارائه آماری شبیه به نوار قلب تک سرب استفاده می کند. همچنین دارای اعلان‌ های ضربان قلب است که باید ازقسمت  iPhone > Health آن را فعال کنید. البته باید این را در نظر بگیرید که اپل واچ یک وسیله پزشکی نیست، بنابراین اگر مشکلات سلامتی دارید، بهتر است فقط روی هشدار آن حساب نکنید و از توصیه های دکترتان استفاده کنید.

در ادامه درباره ورزش صحبت کنیم. اپل واچ دارای طیف گسترده ای از انواع مختلف تمرین است که می توانید انتخاب کنید (تای چی و پیلاتس نیز اضافه شده)، همچنین ضربان قلب و سایر آمار شما را در طول تمرین کنترل می کند. مواردی که ما در درجه اول استفاده کردیم، تمرین یوگا و پیاده ‌روی در فضای باز بود، توسط سیری به راحتی به ما هر ۱ کیلومتری را که پشت سر گذاشتیم اعلام می شد. همچنین میزان سرعتمان و در عین حال ضربان قلبمان را زیر نظر دارد. البته کالری سوزانده شده و ضربان قلب را در تمام تمرینات ردیابی می کند.

در این مدل در ارائه تمرینات دوچرخه‌ سواری پیشرفت قابل ‌توجهی وجود دارد. اپل واچ سری ۷ تشخیص می ‌دهد که شما دوچرخه ‌سواری را شروع کرده ‌اید و به شما یادآوری می کند که تمرین را شروع کنید. به وسیله نوتیفیکشن ها و ریمایندرهای این ساعت، یادآوری حرکت یا ایستادن برای رسیدن به اهدافتان در واقع می تواند شما را وادار کند که فعال تر از آنچه که بدون آن ها بودید باشید.

از نظر سلامتی، اپلیکیشن Mindfulness یک ویژگی جدید به نام Reflect در کنار ویژگی Breathe دارد. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با تمرکز ذهن خود بر روی یک تجربه، خاطره شاد، چیزی که باید بابت آن سپاسگزار باشید یا روی محیط اطرافتان، به بهبود سلامت شما کمک کند. برای ما نیز این ویژگی به خوبی عمل کرد زیرا ضربان قلب مان از بقیه حالات در روز آرام تر شد. با یادآوری ‌های آن، اگر عادت دارید که به طور کلی در تمام روز بدون استراحت و چند نفس عمیق بدوید، به خودتان استراحت می دهید و حالتان بهتر خواهد شد.

و آخرین نکته مهمی که باید در اینجا ذکر شود: اپل واچ سری ۷ اکنون به جای یک تایمر، چندین تایمر را تنظیم می کند. این ویژگی قبلاً وجود نداشت، اما اگر مثلاً در حال آشپزی هستید یا فقط می ‌خواهید بیش از یک تایمر به طور همزمان کار کند، واقعاً مفید است. به طور کلی، عملکرد این ساعت قابل اعتماد و سریع است، همانطور که از یک اپل واچ ممتاز انتظار دارید: هیچ مشکلی وجود ندارد، سریع پاسخگو است و با شارژ سریع ‌تر خود که تقریباً اضطراب کم شدن شارژ باتری را از بین می‌ برد، حتی استفاده از آن لذت بخش ‌ترمی شود. اما در ادامه در مورد شارژ بیشتر توضیح خواهیم داد.

عمر باتری

از نظر باتری، اپل هیچ بهبودی در اندازه باتری ساعت ایجاد نکرده است و همچنان ادعا می کند که باید تا ۱۸ ساعت کار کند. ما یک روز و نیم با تمرین و استفاده متوسط ​​را با این ساعت گذراندیم.  اکنون، با شارژ سریع‌ تر سری ۷ (اپل ادعا می ‌کند که تا ۳۳ درصد سریع ‌تر از مدل قبلی خود شارژ می ‌شود) در واقع می ‌توانید با یک شارژ سریع، مقدار مناسبی شارژ باتری داشته باشید. و مشکلات آن در واقع در مقایسه با سری ۶ بهبود یافته است.

پس از ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر، باتری خالی تا ۵۰ درصد شارژ می شود و شارژ ۸۰ درصدی حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد. این زمان سریع تر از نسل قبلی است که برای شارژ تا ۸۰ درصد به یک ساعت نیاز داشت. شارژ کامل حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می کشد، که سریع ترین نیست، اما همچنان خوب است. اگرچه این ساعت هوشمند آداپتور برق در جعبه ندارد، بنابراین باید یک مبدل برق USB-C خریداری کنید. با این حال، شارژ سریع ‌تر به این معنی است که اکنون راحت ‌تر از هر زمان دیگری می ‌توانید روی برنامه خواب تان با اپل واچ نظارت کنید و نگران عمر باتری نباشید. به طور کلی، عملکرد باتری با سری ۷ رضایت بخش بوده است، و ما هیچ مشکلی با تامین باتری کافی برای دوام یک روز یا عدم دریافت کافی برای یک شب نظارت بر خواب موفق نداشته ایم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.