اخبار, موبایل

افشای مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ لایت!

افشای مشخصات گوشی شیائومی 12 لایت

مشخصات کامل گوشی شیائومی ۱۲ لایت افشا شد!

شیائومی تاکنون سه عضو از آخرین مجموعه پرچم دار خود را منتشر کرده است: شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ​​۱۲ ایکس. با این حال، این سری از گوشی های شیائومی مطمئناً در آینده توسعه پیدا خواهد کرد. از مدل های شایعه شده سری ۱۲ شیائومی می توان به مدل ۱۲ Ultra اشاره کرد. البته در شایعات آمده است مدل دیگری که در واقع می تواند قبل از ۱۲ Ultra  معرفی و رسمی شود مدل  Xiaomi 12 Lite می باشد.

همانطور که از نام آن پیداست، این مدل جانشینی برای Mi 11 Lite 5G و  ۱۱Lite 5G NE  سال گذشته خواهد بود، اگرچه ارتقاء ۱۲ لایت در مقایسه با ۱۱Lite 5G NE قطعاً  چشمگیر نخواهد بود. رندرهای افشا شده قبلی که در منابع مختلف به اشتراک گذاشته شده اند، طراحی ای شبیه به شیائومی ۱۲ و صفحه نمایش خمیده (که مدل های ۲۰۲۱ فاقد آن بودند) را نشان می دهد.

در ادامه شایعات آمده است که این گوشی دارای پنل ۶.۵۵ اینچی AMOLED  +FHD با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است، طبق اطلاعات جدید روز،  این یک جهش نسبت به نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی در گوشی  ۱۱Lite 5G NE  است. ظرفیت باتری آن نیز بیشتر شده است. شیائومی ۱۲ لایت دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۶۷ واتی خواهد بود. این ارقام نسبت به ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی ۳۳ وات در مدل های سال گذشته نشان دهنده پیشرفت و افزایش است.

اگر پیشرفت های گفته شده را در نظر نگیریم، شیائومی ۱۲ لایت اساساً یک شیائومی ۱۱ لایت NE 5G با همان چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G، ۶/۸ گیگابایت رم، ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با  OIS، دوربین ۸  مگاپیکسل فوق عریض و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی، می باشد.

حسگر اثرانگشت این بار در زیر نمایشگر خواهد بود و در کنار آن قرار نمی گیرد؛ این نشخصه بسته به دیدگاه شما ترجیح می تواند به‌ عنوان ارتقا یا کاهش به حساب بیاید.

یک نکته نسبتا عجیب درباره گوشی جدید شیائومی این است که دوربین سلفی  ۱۲Lite  شانزده مگاپیکسل خواهد بود که نسبت به مدل قبلی ۲۰ مگاپیکسل کمتر است. در مورد سیستم عامل هم گفته می شود که شیائومی ۱۲ لایت با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13  لانچ خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.