اخبار, تکنولوژی

افشای جزییات جدید از تراشه M2 اپل

افشای جزییات جدید از تراشه M2 اپل

افشای جزییات جدید از تراشه M2 اپل

اخبار جدیدی پیرامون افشاگری از چهار نسخه مختلف پردازنده جدید اپل با نام M2 و دستگاه های مورد انتظار با این تراشه منتشر شده است.

مارک گورمن، تحلیلگر معتبر اپل، جزئیاتی را در مورد اولین مجموعه با دستگاه‌ هایی که انتظار می ‌رود از چیپست ‌های نسل بعدی کمپانی اپل به نام M2  استفاده کنند، به اشتراک گذاشت. دستگاه های دارای این تراشه فعلا توسط اپل و به صورت داخلی در حال آزمایش هستند که شامل مک بوک ایر جدید، چندین مک بوک پرو، یک مک مینی جدید و یک مک پرو هستند. شنیده ها حاکی از این است تعداد دستگاه ها با چیپست جدید حدود ۹ عدد است.

در ادامه نگاهی کلی به جزییات دستگاه های دارای پردازنده جدید اپل پرداخته ایم.

مک بوک ایر این لیست از همه نظر جدید بوده و دارای چیپست استاندارد M2 با ۸ هسته CPU و پردازشگر گرافیکی ۱۰ هسته ای است. گورمن همچنین به یک مک بوک پرو سطح پایه با اندازه صفحه نمایش نامشخص و چیپست مشابه  MacBook Air یعنی M2  اشاره می کند. نسل بعدی مک ‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی هم به تراشه‌ های  M2 Pro  و M2 Max مجهز خواهند شد. گفته می شود چیپست M2 Max  دارای سی پی یو ۱۲ هسته ای  و پردازنده گرافیکی ۳۸ هسته ای قابل توجه است.

اپل همچنین در حال کار بر روی یک مک مینی است که احتمالا از تراشه  M2 Pro استفاده خواهد کرد.  مک پرو جدید گفته شده نیز احتمالا دارای تراشه  M2 Max خواهد بود. همچنین صحبت هایی درباره یک تراشه قدرتمندتر از این سه مدل نیز مطرح شده است. این چیپست ممکن است M2 Ultra یا M2 Extreme نامیده شود که جانشین تراشه M1 Ultra مک استودیو می شود.

با برگزاری رویداد سالانه WWDC 2022 اپل  در ماه ژوئن، امیدواریم درباره برنامه های این برند برای چیپست های جدید و دستگاه های جدید دارای تراشه  M2  بیشتر بشنویم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.