اخبار, اخبار آیفون

از عمر باتری آیفون خود راضی نیستید؟

ز عمر باتری آیفون خود راضی نیستید؟

نظر و راه حل اپل

از زمانی که آیفون ۱۱ پرو مکس در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، عمر باتری گوشی های اپل رو به بهبود بوده است. آیفون ۱۳ پرو مکس سال گذشته بهترین عمر باتری را در بین آیفون‌های تاریخ داشت و همچنین بیشتر از بسیاری از گوشی های اندرویدی که کلمه “Power” را در نام خود ندارند، دوام آورد. امسال آیفون جدیدی وجود دارد که جایگزین آیفون ۱۳ پرو مکس به عنوان قهرمان باتری اپل شده است و در کمال تعجب این گوشی نامش آیفون ۱۴ پرو مکس نیست!

همانطور که اپل در رویداد “Far out” که چند هفته پیش برگزار شد اشاره کرد، مدل ۶.۷ اینچی غیر پرو یعنی آیفون ۱۴ پلاس، بهترین عمر باتری را در بین آیفون ‌های تاکنون عرضه شده دارد. اینکه چرا اپل تصمیم گرفت بزرگترین باتری خود را با قیمت پایین تر (توجه داشته باشید که نگفتیم «با قیمت کلا پایین») و صفحه نمایش بزرگ عرضه کند، مشخص نیست. اما با توجه به تمام ویژگی ‌هایی که اپل به مدل ‌های Pro خود اضافه می ‌کند تا شما را مجبور به خرید یکی از مدل های گران ‌تر کند، قرار دادن بزرگترین باتری در یک مدل غیر پرو تصمیم عجیبی به نظر می‌ رسد.

برخی از کاربران آیفون که سیستم عامل خود را به iOS 16 آپدیت کرده اند متوجه شده اند که عمر باتری کمتری نسبت به حالت عادی دارند. اپل در یک سند پشتیبانی جدید می گوید که این مشکل ممکن است مربوط به فعال کردن هاپتیک برای صفحه کلید QWERTY آیفون شما باشد. اپل در توضیح این ویژگی می گوید: “صفحه کلید آیفون شما می تواند هنگام تایپ صدا ایجاد کند یا لرزش داشته باشد.” برای روشن کردن این ویژگی، به Settings > Sounds & Haptics > Keyboard Feedback  بروید. ضربه زدن روی این لیست به شما امکان می دهد تا Sounds و Haptics را برای صفحه کلید آیفون خود تغییر دهید.

اما به گفته اپل مشکل این است که “روشن کردن هاپتیک صفحه کلید ممکن است عمر باتری آیفون شما را تحت تاثیر قرار دهد.”  همانطور که  تصور می کنید، اپل در این مطلب پیشنهاد نمی کند که فعال نکردن هاپتیک باتری شما را بهبود می بخشد بلکه در واقع کاملا برعکس بوده و در حال راهنمایی شما برای فعال کردن این ویژگیست! اما در نهایت باید بدانید که با روشن کردن هاپتیک صفحه کلید آیفون، عمر باتری شما را کاهش می‌ باید.

در پایان روز، تصمیم با شماست. ممکن است ترجیح دهید هاپتیک ها را فعال کنید و به عمر باتری اهمیتی ندهید یا، همانطور که احتمال بیشتری وجود دارد، ممکن است نخواهید مقداری از عمر باتری ارزشمند آیفون خود را صرفاً برای احساس لرزش هنگام تایپ کردن، از دست بدهید. در هر صورت، این تصمیمی است که شما به تنهایی باید بگیرید.

همچنین به خاطر داشته باشید که ویژگی هاپتیک صفحه کلید هنوز با حالت کم مصرف آیفون کار نمی کند. این بدان معناست که حتی اگر حالت کم مصرف را روشن کرده باشید، هاپتیک غیرفعال نخواهد شد و باتری همچنان برای تامین انرژی این ویژگی استفاده می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.