اخبار, موبایل

احتمال عرضه گوشی Redmi K60 با چیپست Dimensity 8200

احتمال عرضه گوشی Redmi K60 با چیپست Dimensity 8200

آیا Redmi K60 می تواند بر بازار پرچم داران مقرون به صرفه حکومت کند؟

جزئیات گوشی هوشمند پرچم دار آینده ردمی با نام Redmi K60 Gaming در حال حاضر منتشر شده است. این گوشی مبتنی بر گوشی هوشمند سری ۱۳ شیائومی خواهد بود و می تواند از چیپست معرفی نشده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت بگیرد. با این حال، چیز زیادی در مورد مدل های پایین تر با نام های Redmi K60  و Redmi K60 Pro در دسترس نیست. منبع افشاگر معروف به نام Digital Chat Station (DCS) اکنون برخی از جزئیات کلیدی را در مورد نسخه پایهRedmi K60  به اشتراک گذاشته است که به ما یک دید خوب در مورد این دستگاه می دهد.

پس بیایید ببینیم که آیا Redmi K60 می تواند یک گوشی هوشمند پرچم دار مقرون به صرفه و هیجان انگیز باشد…

Redmi K60  و احتمال حکومت بر بازار گوشی های پرچم دار مقرون به صرفه

منبع افشاگر ادعا می کند که Redmi K60 وانیلا (منظور از وانیلا پایه ای ترین فرم هر چیز بدون تغییرات اضافی می باشد) می تواند از چیپست بعدی مدیاتک  یعنی Dimensity 8200  قدرت بگیرد. پردازنده میان ‌رده جدید ممکن است در کنار چیپست پرچم ‌دار مدیاتک Dimensity 9200 در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ در مرکز توجهات قرار گیرد. انتظار می ‌رود مدیاتک Dimensity نسخه ‌ای به روز شده از پردازنده ‌های مدیاتک ۸۱۰۰/۸۱۰۰+ باشد که که پردازنده های بسیار خوبی برای بازی و کارهای روزانه بودند.

همچنین منبع افشاگر می افزاید که Redmi K60 ممکن است دارای صفحه نمایش تخت با سوراخ پانچی برای دوربین سلفی باشد. نمایشگر این گوشی نیز می تواند یک پنل OLED با وضوح Full HD+ و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز باشد. علاوه بر این، احتمالا به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی پشتی با OIS  (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) مجهز خواهد شد. منبع افشاگر انتظار دارد که این گوشی از یک باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی کند. شایعات دیگر حاکی از آن است که Redmi K60 از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می کند.

اگرچه Redmi K60 از لحاظ ظاهری ضعیف به نظر می رسد، اما از سخت افزاری قوی و مناسب برخوردار است. اگر این گوشی در مقابل گوشی های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ در این رده قرار گیرد، مطمئناً یک گزینه فروش عالی برای این برند خواهد بود؛ البته در نهایت به نحوه قیمت گذاری Redmi بستگی خواهد داشت.

جزییات شایعه شده درباره چیپست Dimensity 8200

MediaTek Dimensity 8100  و ۸۱۰۰+ بر اساس فرآیند ساخت ۵ نانومتری TSMC ساخته شده ‌اند. شایعه شده است که مدیاتک Dimensity 8200  جدید مبتنی بر فرآیند ساخت ۴ نانومتری کارآمدتر است که Dimensity 9000 از آن استفاده می کند. همچنین بر طبق شایعات انتظار می رود برخی از ویژگی ‌های  Dimensity 9000  مانند هوش مصنوعی پیشرفته برای Dimensity 8200 نیز به کار رود.

در نهایت انتظار می‌ رود گوشی ‌های هوشمند Redmi K60 و iQOO Neo 7 SE از این پردازنده استفاده کنند. اگر قیمت مناسبی نیز داشته باشند، می توانند به نسبت آن عملکرد بسیار خوبی را هم برای خریداران فراهم کنند.

احتمالا سری Redmi K60 در اوایل سال ۲۰۲۳ به طور رسمی در کشور هند عرضه می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.