اخبار, اخبار آیفون

آیفون ۱۵ اپل و توانایی ارائه پیشرفته ترین سنسور تصویر کمپانی سونی

آیفون 15 اپل و توانایی ارائه پیشرفته ترین سنسور تصویر کمپانی سونی

تغییرات جدید در دوربین آیفون ۱۵

بزرگترین تغییر در مدل های ۲۰۲۲ آیفون ۱۴ پرو، گنجاندن سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بود. این تغییر پس از پافشاری بی ‌وقفه اپل به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای تقریبا یک دهه اتفاق افتاد. اگر گزارش ها را باور کنیم، اپل اکنون در حال آماده سازی آیفون ۱۵ جدید با سنسور تصویر جدید است.

طبق گزارش  Nikkei Asia Review، غول فناوری کوپرتینویی از سنسور تصویر پیشرفته کمپانی سونی در آیفون های ۲۰۲۳ خود استفاده خواهد کرد. بیایید ببینیم که سنسور تصویر جدید چگونه ممکن است اپل را نسبت به رقبای خود برتری دهد.

سنسور تصویر جدید سونی برای آیفون ۱۵

بر اساس این گزارش، سنسور تصویر جدید سونی در مقایسه با سایر سنسورهای دوربین موجود در بازار، سطح سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر می کند. به زبان ساده، می تواند نور بیشتری را جذب کند و نوردهی را به صورت پویا با توجه به شرایط نور تنظیم کند. این کار به کاهش نوردهی بیش از حد یا کم نوردهی در عکس ها کمک می کند و خروجی تصویری دقیق و واضح ارائه می دهد. به عنوان مثال، حتی با نور شدید خورشید در پس ‌زمینه، می ‌تواند چهره سوژه را کاملاً واضح ثبت کند.

در این گزارش آمده است: “سونی این پیشرفت را با استفاده از معماری نیمه هادی جدید انجام داد که دیودهای نوری و ترانزیستورها را در لایه های یک زیرلایه جداگانه قرار می دهد و به سنسور اجازه می دهد تا دیودهای نور بیشتری را به لایه اختصاصی اضافه کند.”

اگر این گزارش‌ ها درست باشد، آیفون ۱۵ می ‌تواند قابلیت ‌های عکاسی و فیلم ‌برداری در نور کم را افزایش دهد. همچنین این فناوری می تواند به کاهش نویز تصاویر و فیلم ها کمک کند. با این حال، باید دید که آیا اپل این سنسور تصویر جدید سونی را در کل سری آیفون ۱۵ خود استفاده می کند یا آن را فقط برای مدل های Pro به کار خواهد برد.

دوربین پریسکوپ برای آیفون ۱۵

نه تنها دوربین اصلی، بلکه اپل می ‌تواند در دوربین ‌های جانبی آیفون های خود نیز تجدید نظر کند. طبق گزارش قبلی تحلیلگر معروف به نام مینگ چی کو، آیفون ۱۵ پرو مکس اپل، احتمالا دوربین پریسکوپ جدیدی دریافت خواهد کرد. برای مثال Samsung Galaxy S22 Ultra  دارای لنز پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابر است. در مقایسه با اپل، مدل‌ های آیفون ۱۴ پرو دارای لنز تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری هستند. این یکی از زمینه‌ هایی ست که آیفون ‌ها را از رقبایش عقب ‌تر نگه داشته است.

Ming-Chi Kuo  ادعا می کند که گوشی هوشمند آیفون ۱۵ اپل به دوربین پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۳ اینچی، دیافراگم  f/2.8، زوم اپتیکال ۶ برابر و لرزش گیر سنسور مجهز خواهد شد. این ویژگی به کاربران آیفون اجازه می دهد تا تصاویر پرتره بسیار عالی بگیرند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.