ساعت هوشمند

گلکسی واچ و گیر واچ سامسونگ ، محبوب ترین ساعت‌های هوشمند

ساعت های هوشمند گلکسی و گیر سامسونگ

نگاه کلی به گلکسی واچ و گیر واچ سامسونگ

برخی از افراد نسبت به کل مفهوم یک ساعت هوشمند تردید دارند. در ابتدا، ساعت‌های هوشمند می‌توانند گیج‌کننده به نظر بیایند، اما بعد از استفاده از آن‌ها برای مدت زمان طولانی کاربر و دستگاه با هماهنگی با یکدیگر شروع به کار می‌کنند.

امروزه شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ Samsung، هواوی Huawei، اپل  Apple، شیائومی   Xiaomi   و… اقدام به تولید دستبند و ساعت‌های هوشمند می‌کنند.

اگر به دنبال خرید ساعت هوشمند سامسونگ هستید، باید تفاوت‌های واقعی بین سری گلکسی و سری Gear s3 قدیمی‌تر را بدانید. گذشته از تغییر نام واضح، با رونمایی سامسونگ از سری گلکسی بعد از سری Gear، تغییراتی نیز در آن اعمال کرد اما هر دو دستگاه‌های سامسونگ کاملا شگفت آور هستند و مهم‌تر از همه، یک سبک مشخص از ساعت هوشمند سامسونگ برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد. این شرکت برای رقابت، افزایش قابل توجهی در عمر باتری و پشتیبانی از تمرین‌های ورزشی را ایجاد کرده است.

گلکسی واچ بهتر است یا گیر واچ؟

ساعت گلکسی سامسونگ طراحی متفاوت نسبت به Gear را ارائه می‌دهد، گزینه‌ای با اندازه مناسب برای خانم‌ها و ضد آب بودن مناسب تر است. در اصل این سبک‌های Gear S3 Frontier و Gear S3 Classic را با هم می‌آمیزد تا یک ترکیب کامل تری به شما ارائه دهند، وتمام بهترین اجزای طراحی داخلی هنوز هم وجود دارند. این بدان معنا نیست که سری Gear بسیار قدیمی است، در حقیقت S3 پس از پرش از Gear S2، طراحی عظیم را به طرفدارانش نشان داد. پرچمداران جدید سامسونگ از طریق Gear Sport، یک قدم جلوتر برداشتند – گزینه ای مناسب‌تر برای مچ دست‌های کوچک و بزرگ با تمام قابلیت ها وبیشتر از ساعت‌هایی که قبل از آن به دست آمده است. مدل اسپورت Gear تقریبا محصولی مابین ساعت‌های هوشمند با کارکرد کلاسیک و مچ‌ بند سلامت میباشد. برای افرادی که یک مچ‌ بند سلامت کامل با یک صفحه نمایش بزرگ به علاوه قابلیت‌های سنتی اسمارت واچ ها را میخواهند، هر دو ساعت سامسونگ گیر S3 و sport گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

بررسی ساعت گلکسی سامسونگ

در نگاه اول، شما به این فکر می‌کنید که ساعت گلکسی فقط طراحی بهتری را نسبت به Gear S3 ارائه می‌دهد. اما در واقعیت، در این نقطه‌نظر همه چیز به اندازه کافی تغییر کرده است تا جلوی مچ دست قرار گرفته شود و احساس متفاوتی ایجاد کند. سری گلکسی چهره مستطیل شکلی مانند اپل واچ ندارد. این مدل ساعت‌های سری گلکسی، تلفیقی از دو نسخه پیشین خود یعنی Gear S3 Frontier و Gear S3 Classic هستند. این بدان معناست که آن‌ها قادر به حفظ استحکام و در عین حال جذابیت بیشتر برای پایانی لوکس‌تر در مقیاس ساعت‌های هوشمند هستند.

مدل های گلکسی واچ سامسونگ

ساعت گلکسی شبیه Gear چندین نسخه از خودش را ارائه می‌دهد. کاربران بین مدل ۴۲ میلی‌متری، ایده آل برای زنانی که به دنبال ساعت مچی سامسونگ هستند و یک مدل درشت تر ۴۶ میلی‌متری مناسب برای آقایان و مدل های جدیدتر اکتیو که با هدف کنترل فعالیت های ورزشی طراحی شده‌اند حق انتخاب دارند.

سامسونگ در سری گلکسی حاشیه چرخان خود را که نشانه بارز ساعت‌های هوشمند سامسونگ بود را حذف کرد ولی دوباره در سری اکتیو تصمیم به برگرداندن حاشیه چرخان اما به صورت لمسی کرد. می‌توانید نرم افزارها را که در پیرامون محیط قرار دارند وبخش‌های مختلف منو و صفحه را ببینید و انتخاب کنید.

ساعت گلکسی هم چنین در هنگام صحبت از ضد آب بودن دارای ویژگی‌هایی است که از این ویژگی‌ها در Gear S3 استفاده نشده است. کاربران قادر خواهند بود تا هر دو نوع مدل گلکسی را تا ۵۰ متر زیر آب ببرند، در حالی که دارندگان Gear S3 فقط به مدت ۳۰ دقیقه تا ارتفاع ۱/۵ متری زیر آب مجاز به استفاده از آن هستند. با این حال مدل Gear Sport که بعد از Gear S3 وارد بازار شد مقاومت بیشتری در زیر آب دارد. در اصل سری Gear برای شنا ساخته نشده است ولی سری Galaxy این قابلیت را دارد.

به طور کلی، هر دو نسخه دارای اتصال LTE / 4G هستند، در حالی که همه آنها دارای GPS داخلی، مانیتور ضربان قلب، شتاب سنج، فشارسنج و ژیروسکوب برای ردیابی فعالیت و NFC می باشند.

ویژگی های ساعت گلکسی (Galaxy Watch) در مقایسه با Gear S3  (Gear Watch)

عمر باتری بیشتر و بهبود سیستم ردگیری خودکار تمرینات ورزشی به گلکسی کمک می کند تا از رقبای خود پیشی بگیرد. با این وجود Gear S3 به خودی خود یک ساعت مچی ارزشمند دارای ویژگی‌های خاص است برای مثال کاربران با اولویت‌بندی موسیقی هنوز هم آن را بسیار جذاب خواهند یافت.

باتری در ساعت‌ گلکسی سامسونگ

با وجود اینکه خوش‌طرح‌ترین ساعت کلاسیک هوشمند یعنی Gear S3 Frontier دارای LTE است، این باتری است که در اینجا تفاوت اساسی ایجاد میکند. مدل ۴۶ میلی‌متری ساعت گلکسی می‌تواند براساس استفاده از نور به مدت یک هفته و مدل ۴۲ میلی‌متر در حدود چهار روز در صورت استفاده کم، دوام بیاورد. وقتی با GPS کار می کنید، ساعت ۴۶ میلی‌متر باید ۲۴ ساعت عمر باتری و ساعت ۴۲ میلی‌متری در حدود ۱۸ ساعت کار را به طور مداوم به شما بدهد. این مورد در Gear S3 بسیار بهبود یافته است که به شما اجازه می‌دهد حدود سه روز از آن استفاده کنید، اما اکنون اوضاع بسیار فراتر رفته است.

رابط کاربری سامسونگ در ساعت گلکسی

سامسونگ در ساعت گلکسی  از پلتفرم اختصاصی خود یعنی تایزن (Tizen) استفاده کرده است. حلقه چرخان در این سری  حذف شده گلکسی و رابط کاربری  یعنی OneUI اضافه شده است. رابط کاربری جدید تغییرات ساختاری چندانی ندارد و تنها در قسمت طراحی آن انیمیشن‌های جدیدی به رابط کاربری اضافه شده و عملکرد لمسی ساعت بهبود یافته تا عدم وجود حلقه چرخان آنچنان احساس نشود. در مدل های اکتیو و اکتیو ۲ سری گلکسی نمایشگر ضربان قلب و شتاب‌سنج در مقایسه با مدل‌های پیشین بهبود یافته‌ است و از دستیار مجازی سامسونگ، بیکسبی دستیار صوتی  استفاده می کند .همچنین برنامه‌های مخصوص مدیتیشن دارد و زمان خواب شما را بررسی می‌کند. مانیتور قلب به طور مداوم و اندازه گیری تغییرات ضربان قلب ، با حالت تنفس به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری را داشته باشید. بهینه‌‌سازی‌های بسیاری برای ورزش و فعالیت و سلامت بر روی آن صورت گرفته است. ساعت جدید سامسونگ از ردیاب هوشمند تمرینات ورزشی برخوردار است. کافیست که شما شروع به انجام یکی از ۳۹ حرکت تعریف شده برای سری گلکسی کنید در همین لحظه این گجت هوشمند فعالیت شما را شناسایی کرده و شروع به ثبت و تحلیل آن می‌کند. برخی از این تمرینات شامل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، تردمیل، دوچرخه ورزشی و همچنین تمرینات باشگاهی مثل دمبل، انواع کرانچ، پرس سینه است.

برنامه های گلکسی واچ و گیر واچ سامسونگ

ساعت گلکسی انواع مختلفی از حالت های جدید ورزشی را دارا می باشد. همه از طریق برنامه Health روی مچ دست در دسترس هستند و درست مانند پرچمداران سابق ، تشخیص خودکار ورزش نیز در روی صفحه است. سامسونگ هنوز هم یکی از معدود سازندگان بزرگ ساعت هوشمند با برنامه اختصاصی Spotify است با داشتن LTE / 4G هر دو مدل گلکسی و Gear  قادر به دانلود آهنگ ها در لیست خود و لذت بردن از اهنگ ها در زمان افلاین هستند. این داستان برای برنامه ها نیز صادق است. چیز قابل توجهی در مدل گلکسی وجود ندارد که شما آن را در Gear  پیدا نکنید ، اما فروشگاه Tizen در بین نسل ها شاهد پیشرفت مداوم بوده است و ما انتظار داریم که این برنامه همچنان به ارائه برنامه های مستقل و بیشتر و با ارزش تر برای شما ادامه دهد.

ویژگی های کلی ساعت های هوشمند سامسونگ

سامسونگ Gear S3 با وجود سن و سال هنوز هم یک ساعت هوشمند بسیار قابل احترام است، اما تلاش می‌کند تا در هر دو طراحی و ویژگی های موجود در مقابل ساعت پیشرفته تر مدل‌های گلگسی هماهنگ باشد. ساعت هوشمند سری گلکسی سامسونگ دارای ۱۱ مدل و نوع است. به طور کلی اختلاف آنها در میزان حافظه داخلی، پردازنده یا فرکانس‌های ۳G/4g  بسته به کشوری که سری گلکسی سامسونگ در دسترس است ممکن است متفاوت باشد. آنچه پرچمدار قدیمی را مورد توجه قرار می دهد عمر باتری، اتصال خوب به گوشی، پخش موسیقی و صفحه چرخان آن است، در حالی که در سری گلکسی جدید سایز کوچکتر، به همراه بهبود ویژگی های سلامتی و هوشمندی‌های ورزشی تاکید بیشتری شده است .

ممکن است اختلافات برای به‌روزرسانی خودکار برای صاحبان Gear  کافی نباشد، اما افرادی که به دنبال انتخاب بین این دو هستند، از طریق سری گلکسی تجربه غنی تری کسب می‌کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.