سامسونگ

سامسونگ Samsung S20: هرآنچه لازم است بدانید

s20 samsung

سامسونگ S20 محصول جدید شرکت سامسونگ

سامسونگ S20  و S20+ و S20 اولترا جدیدترین رونمایی سامسونگ در سال ۲۰۲۰ بود.

در دنیای اندروید هر سال برندها گوشی های جدیدی معرفی میکنند گاهی هیجان انگیز و ویژه و گاهی هم کاملا نا امیدکننده و شاید هم کسل کننده. اما در چند سال اخیر همیشه سامسونگ به عنوان غول و پیشروی گوشی های اندرویدی با سری S پیشنهادها و رونمایی های جالبی داشته. شاید نتوان گفت تمام مدل های این سری جذاب بودند اما نکته ای که نمیشه انکار کرد اینه که این برند کره ای همیشه رقابت را دوست داشته و برایش برنامه ریزی میکند. و رونمایی از سامسونگ S20 تکرار همین عادت است.

در نگاه اول میشه گفت این سری از لحاظ فنی و همچنین قیمتی بسیار جالب بودند تغییرات زیاد در دوربین و همچنین صفحه نمایش فوق العاده. البته اگر بتوانید از پس قیمت این گوشی ها بربیایید مسلما ارزش پولی که خواهید داد را بدست می آورید.

مدل های سامسونگ S20 و تفاوت آنها:

در هر سه مدل S20 , S20+ , S20 Ultra از نمایشگر ۱۲۰HZ استفاده شده و پردازنده ی Snapdragon865  را در قلب خود دارند. همچنین ضد آب هستند و حافظه ی قابل ارتقا دارند. به این دلایل شاید بتوان گفت در ساختار اصلی سه مدل تفاوت زیادی وجود ندارد اما همچنان و مشابه به سری S10 , S10+ , S10e تفاوت های واضحی دارند.

قیمت S20 از ۱۰۰۰ دلار شروع میشود و شبکه ی ۵G رو ساپورت نمیکند و کوچکترین در این سری است و میتوان گفت ارزان ترین آنها. البته با توجه به دو مدل دیگر! S20 به راحتی در جیب جا میشود و به اصطلاح معروف خوش دست است و برای کسانی که دنبال گوشی هایی با صفحه نمایش کوچکتر هستند گزینه ی خوبی به نظر می آید.
البته مدل +S20 نسبتا برتری های اندکی نسبت به S20 دارد اما همیشه برای پول بیشتر می توانید تفاوت های خیلی بیشتری در مدل S20 Ultra مشاهده کنید.

صفحه ی نمایش:

به طور معمول صفحه نمایش های ۶۰HZ در اکثر گوشی ها استفاده می شود اما نمایشگرهای هوشمند هرچه بیشتر در حال پیشرفت هستند و همینطور محبوبیت بیشتری هم بدست می آورند در این بین نمایشگر ۱۲۰HZ مسلما یک پیشرفت فوق العاده است. سامسونگ S20 با به کار گرفتن این نمایشگر بالاخره جای خودش را در دل بازی دوستان باز کرد! البته مهم نیست بیشترین کاربرد شما از گوشی چیست. خواه صفحات مجازی مانند اینستاگرام یا پیدا کردن مسیرها روی نقشه. این نمایشگر با سرعت بسیار بالا تفاوت بسیار زیادی در تجربه ی شما ایجاد خواهد کرد.

خوشبختانه سامسونگ در هر سه مدل S20 از این نمایشگر استفاده کرده و میتوانید با انتخاب هر کدام از این مدل ها این تجربه فوق العاده را در استفاده از نمایشگر ۱۲۰HZ داشته باشید!

دوربین سامسونگ S20 :

در رقابت های اخیر برندها توجه ی زیادی به دوربین و کیفیت عکس ها داشته اند. البته در سری های S9 و S10 سامسونگ دوربین های خوبی داشت اما امسال در S20 سامسونگ تفاوت بزرگی ایجاد کرده. و کاملا مشهود است این برند معروف دوست ندارد از بازی رقابت دوربین های غول آسای گوشی های هوشمند عقب بیوفتد.

در این سری S20 و +S20 هر دو دوربین های اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دارند. اما سامسونگ اندازه ی پیکسل ها را ۳۰ درصد بزرگتر کرده که باعث میشه نور بیشتری در هنگام عکسبرداری وارد شود. و نکته ی مهم دیگر بروز رسانی در دوربین تله فوتو است که سامسونگ آنرا به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مجهز کرده که قدرت بزرگنمایی تا ۳ برابر را داراست. همچنین سامسونگ فکر عکسبرداری در نور کم را هم کرده و با سنسوری ۴۰ درصد بزرگتر امکان عکسبرداری عالی در نور کم را مهیا کرده است.

اما مدل S20 اولترا ! سامسونگ S20 در مدل اولترا تغییر بسیار چشمگیری ایجاد کرده است. لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی! و همچنین دوربین ۴۸ مگاپیکسی برای تله فوتو! و خبر جالب دیگر اینکه این دوربین قدرت بزرگ نمایی تا ۱۰ برابر بدون افت کیفیت و ۱۰۰ برابر به صورت دیجیتال را دارد! خیلی هیجان انگیز میتواند باشد! به شخصه بسیار علاقه دارم دوربین این گوشی را در ارتفاعات شمال و در مناطق جنگل های ابر امتحان کنم حتما تجربه ای عالی خواهد بود البته باید دید !

آیا باید بی درنگ سامسونگ S20 را بخریم؟

در اینکه این سری سامسونگ S20 تغییرات عالی در دوربین و همچنین صفحه نمایش ایجاد کرده هیچ جای شکی نیست و حتما باید دید با چه قیمتی وارد بازار ایران حواهد شد اما سوال این است با گوشی های سامسونگی که الان داریم چه کنیم؟ آیا به فکر ارتقا باشیم؟

اگر مدل های سامسونگ S10 و یا S9 دارید یادتان باشد سامسونگ گوشی ها را برای مدت محدود تولید نمی کند و به اصلاح گوشی های ماندگار می سازد پس نگران نباشید حتما شما می توانید از گوشی خود بازم استفاده کنید و بدانید باز هم گوشی خوبی دارید اما خب از طرفی واقعا نمی شود نمایشگر ۱۲۰HZ را نادیده گرفت. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی هم حتما شما را وسوسه خواهد کرد پس تا این مدل وارد بازار ایران نشده سعی کنید بیشتر گوشی های S10 و S9 خود را دوست داشته باشید و اگر قصد وسوسه شدن ندارید دیگر ادامه ی مطلب را نخوانید!

رنگ بندی سامسونگ S20

اگر بحث رنگ بندی گوشی ها مطرح شود سامسونگ همیشه جزو خلاقترین ها و بهترین ها بوده. اینبار هم سامسونگ این توانایی را در سری S20 داشت. این مدل در ۴ رنگ معرفی شده آبی آسمانی یا ابری (Cloud Blue) و صورتی آسمانی یا ابری (Cloud Pink) و خاکستری کیهانی (Cosmic Gray) و مشکی کیهانی (Cosmic Black). همه ی این رنگ ها به نظر عالی میرسند.

آبی و صورتی حس فانتزی و پاستیلی منتقل میکند و میتوانید این رنگ ها را بدون کاورهای رنگی استفاده کنید و این خودش یک مزیت عالیست. این رنگ ها به تنهایی جذاب هستند. همچنین این طراح کره ای دو رنگ خاکستری و مشکی را هم برای آنهایی که دوست دارند همه چیز ساده و رسمی باشد طراحی کرده. سامسونگ S20 به صورت خیلی مرتب سعی کرده اکثر سلیقه های مشخص را در بر بگیرد.

لوازم جانبی سامسونگ S20

ما قبول داریم که سامسونگ S20 یک پدیده است اما هیچ چیزی حتی بهترین آن نمیتواند بدون لوازم جانبی عرضه شود! محافظ نمایشگر و شارژر وایرلس و همینطور میکرو کارت حافظه از اصلی ترین لوازم جانبی همراه با این مدل است.

فروش سامسونگ S20

طبق اعلام شرکت سامسونگ پیش فروش این مدل در تاریخ ۲۱ فوریه آغاز میشود یعنی ۲ اسفند و فروش کامل هم در ۶ مارس انجام خواهد شد یعنی ۱۹ اسفند امسال. خب بحث فروش شد لازم هست بگویم که قیمت S20 از ۱۰۰۰ دلار یعنی حدودا ۱۳ میلیون و مدل +S20 از ۱۲۰۰ دلار یعنی حدود ۱۶ میلیون و مدل S20 Ultra هم از ۱۴۰۰ دلار یعنی حدود ۱۸ میلیون شروع میشود اما باید دید زمانی که وارد بازار ایران شود چه قیمتی خواهد خورد.

بازگشت به لیست

23 نظر در “سامسونگ Samsung S20: هرآنچه لازم است بدانید

  1. ali گفت:

    بنظرم سام سونگ از همه بهتره
    ایفون چیزیش بشه دو برابر پول خودش باید بدی تعمیر
    من الان ۵ ساله اس ۶ سامسونگ دارم مثه ساعت داره کار میکنه. ولی دیگه فک کنم باید برم سراغ اس ۲۰ :))))))))

    1. behrouz jafarian گفت:

      ممنونم برای اینکه مقاله رو خوندید حتما در اولین فرصت که محصول موجود بشه شمارو در جریان میزاریم اگر قصد امتحان این گوشی جدید و عجیب رو دارید

    2. njalaly23 گفت:

      سامسونگ گوشی هاش دو ماه اولش خوبه بعدش باتریش مثل چی ضعیف میشه صفحش سایه میندازه سرعت گوشی یک سوم میشه بعد یک سال هم دیگه واسش اپدیت نمیاد

      1. behrouz jafarian گفت:

        سلام خدمت شما حتما حرفتون درسته اما لازمه چند نکته ای رو بگم
        اول اینکه عمر باتری واقعا به نحوه ی استفاده ی کاربر بستگی داره مثلا در شارژ موندن گوشی برای طولانی مدت شب تا صبح برای باتری مضرر هست و اینکه زیر ۱۰ درصد باید شارژ بشه و کامل شد جدا بشه.
        در مورد کند شدن سرعت گوشی های سامسونگ حرفتون درسته اما در مدل های قدیمی. این گوشی پرچم دار سامسونگ هست و از پردازنده بسیار خوبی استفاده شده
        همچنین نمایشگر این گوشی جزو بهترین هاست
        باز هم ازتون ممنونم برای نظرتون

  2. غلامرضا گفت:

    گوشیش از هر لحاظ فوق العاده هست زوومش عالی قیمتش ۱۴۰۰ دلاره شارژر ۴۵ وات نیاز داره ولی سامسونگ خساست کرده ۲۵ وات گذاشته اصلیش رو ۵ دلار جداگانه میفروشه

    1. behrouz jafarian گفت:

      بله گاهی سامسونگ از این سیاست های عجیب داره البته در آیفون ها هم از این دست دیده شده. اما نظر شما درسته

  3. منیره گفت:

    درسته سامسونگ کلی قابلیت داره و مدام هم به قابلیتهاش اضافه میکنه، ولی آیفون یه چیز دیگست??

    1. behrouz jafarian گفت:

      بله نظر شما دوستداران آیفون هم کاملا قبوله

  4. پریسا گفت:

    به نظر من کیفیت دوربین سامسونگ از آیفون بهتره ولی بقیه قابلیتاش به پای آیفون که نمیرسه?

    1. behrouz jafarian گفت:

      سلام ممنون که مقاله ی مارو خوندید حتما نظر شنارو هم دوستان نقد میکنند این تقابل همیشگیست بین آیفون و سامسونگ

  5. zahra گفت:

    علاوه بر اینکه نوع و برند گوشی مهمه ب نظرم مهم تر اینه گوشی انتخاب کنیم ک تو کشور ما قطعات و لوازم جانبی اورجینالش در دسترس باشه،و اپلیکیشن ها رو خوب پشتیبانی کنع،متاسفانه ایفن در حال حاضر این امکاناتو کمتر داره

    1. behrouz jafarian گفت:

      سلام خانم زهرا. ممنونم از نظرتون. نکته ی خیلی مهمی رو اشاره کردید

  6. کمیل گفت:

    با سلام و تشکر از شما بابت مقاله خوبتون
    گوشی خوبی بنظر میرسه.
    هم‌سامسونگ و هم آیفون طرفداران خودشون رو دارن و نظر هر کدوم از این افراد محترم وارزشمنده.

    1. behrouz jafarian گفت:

      سلام آقای کمیل. ممنونم بابت نظرتون. بله درست میگید و این رقابت مسلما به نفع کاربران است

  7. سبحان گفت:

    از مدیریت عزیز تمنا دارم نسخه اسنپ دراگون این غول بی شاخ و دم تهییه کنند مخصوصا مدل ۱۶ گیگ رم وگرنه این همه پول برای اگزینوس دیوانگیه

    1. behrouz jafarian گفت:

      سلام بزرگوار کمی تامین از حیطه ی تصمیم و نظر ما در ایران خارج هست اما حتما به این نکته ی شما دقت میکینم. ممنونم ازتون بابت پیشنهادتون

  8. علی گفت:

    سلام.چرا با این دلار(که در واقع کاغذی بی ارزشه) قیمت گوشی هارو بالا و پایین میارن؟مگه بیشتر گوشی ها از ترکیه و امارات و عراق وارد نمیشه؟

  9. abbas گفت:

    سلام گوشی اولترا۲۰ واقعا یک کامپیوتر کامله

  10. محمد جواد گفت:

    عجب غولیه لامصب؛ حیف که آرزوی اینا تا ابد رو دلمون میمونه

  11. Taleb Reyhani گفت:

    سلام، من همیشه بالاترین سری S سامسونگ رو میخرم، مقاله تون رو خوندم و چون عشق عکاسی هستم کلی شوق دارم واسه دوربین های S20 Ultra مخصوصا همون دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، فکرکنم بعنوان سورپرایزِ اولین عید نوروز متاهلیم هدیه ی خیلی عالی باشه.

  12. تحریریه فروشگاه آمیتیس گفت:

    با سلام ممنونم از نظرتون
    بله دوربین s20 ultra بدون شک یکی از قوی ترین دوربین های گوش موجود در بازار هستش
    در صورت تمایل خرید میتونید از فروشگاه آمیتیس خریداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.